Atrodytų, kad pasirašiusi ilgalaikę sutartį su didžiausiais Lietuvoje kelionių organizatoriais „Novaturu“ ir „Tez Tour“ „GetJet Airlines“ vadovybė turėtų krykštauti iš džiaugsmo.
Tačiau kol kas šie verslininkai net nenori rodyti keleiviams savo parke turimų lėktuvų.
Antai trečiadienį rytą keleivius į Hurgadą (Egiptas) išskraidino bendrovei „Go2Sky“ priklausantis orlaivis „Boeing 737“ (OM-GTE), kuris registruotas Slovakijoje.
Skrydžiui į Šarm aš Šeicho kurortą iš Vilniaus oro uosto pakilo lėktuvas „Airbus A320“ (LY-EMU), kuriuo dar prieš porą savaičių naudojosi „Small Planet Airlines“ padalinys Lenkijoje.
Internete skelbiama, kad pagrindinė „GetJet Airlines“ būstinė įsikūrusi Vilniuje, netoli oro uosto.
Viešai skelbiamas vienintelis mobiliojo ryšio telefono numeris, tačiau prisiskambinti nėra paprasta – tiesiog niekas neatsiliepia.
Išrikiuota veteranų flotilė
Poilsiautojai nuolat šaipėsi tyrinėdami „Small Planet Airlines“ orlaivių gamybos metus ir būtent tai siejo su nuolatiniais gedimais, trukdžiusiais numatytiems skrydžiams.
„Lietuvos rytas“ nutarė pasidomėti, kam dabar savo klientus patikėjo didieji Lietuvos kelionių organizatoriai.
Viešai paskelbtame „GetJet Airlines“ naudojamų orlaivių sąraše yra septyni lėktuvai – du „Airbus A320“ bei penki „Boeing 737-400“. Visi jie registruoti Lietuvoje.
Naujausias lėktuvas šiame sąraše pagamintas prieš 19 metų – tai „Airbus 320“ (LY-FOX), kurį užsakė Ispanijos oro vežėjas „Iberia“, o vėliau perleido Bulgarijos užsakomųjų skrydžių bendrovei.
Seniausiam „GetJet Airlines“ orlaiviui – jau 29-eri. Šį „Boeing 737-400“ dar 1989-aisiais pradėjo naudoti Jungtinės Karalystės bendrovė „British Midland“.
Vidutinis „GetJet Airlines“ orlaivių amžius išties kelia nerimą, jeigu palygintume su šiuolaikinės aviacijos standartais, – net 24 metai ir 9 mėnesiai.
Lėktuvai, nuo šiol skraidinsiantys Lietuvos atostogautojus, raižė padanges įvairiose šalyse, pavyzdžiui, Eritrėjoje ar Vietname.
Sutartyje – svarbus punktas
„Novaturas“ paskelbė pasirašęs ilgalaikę sutartį su „GetJet Airlines“, tačiau daugiau detalių apie susitarimą neatskleidė.
„Visa informacija, susijusi su sutarties sudarymu ir jos vykdymu, yra konfidenciali.
Svarbesnė žinia ta, kad pasirašę sutartį mes toliau vykdome visus savo įsipareigojimus klientams, suplanuoti skrydžiai nesikeis ir mūsų klientai gali ramiai laukti savo atostogų“, – tikino „Novaturo“ rinkodaros ir viešųjų ryšių projektų vadovė Dovilė Zapkutė.
Anot jos, „Novaturas“ veikia visose Baltijos šalyse ir aviacijos veiklą yra išskaidęs, bendradarbiaujama su keliais oro vežėjais.
Vis dėlto didžiąją dalį suplanuotų skrydžių „GetJet Airlines“ vykdys iš Vilniaus.
„Kodėl buvo pasirinktas būtent šis vežėjas? „GetJet Airlines“ labiausiai atitiko mūsų poreikius“, – nurodė D.Zapkutė.
Šiuo metu visi skrydžiai vyksta taip, kaip buvo suplanuota.
Pasak „Novaturo“ atstovės, skrydžių vėlavimai visais atvejais yra nemaloni patirtis klientams, todėl tiek kelionės organizatorius, tiek oro vežėjas stengiasi jų išvengti.
Tačiau aviacijoje esą svarbiausia keleivių ir įgulos saugumas, ši sritis yra itin griežtai reglamentuojama ir visuomet bus prioritetas.
Siekdami sumažinti vėlavimų tikimybę „Novaturo“ vadovai su naujuoju vežėju sutarė dėl papildomo lėktuvo, kuris prireikus skraidintų poilsiautojus.
„Su „GetJet Airlines“ esame pasirašę sutartį dėl naujesnių lėktuvų iš viso jų turimo bei planuojamo lėktuvų parko“, – pridūrė D.Zapkutė.
Pažadėjo naujesnių orlaivių
„GetJet Airlines“ direktorius Darius Viltrakis taip pat aiškino negalintis komentuoti sutarčių detalių, nes jos yra konfidencialios, vis dėlto vieną detalę atskleidė.
„Sutartyje su kelionių organizatoriumi numatyta, kad skrydžiai bus vykdomi 2003 ir 2001 metų gamybos orlaiviais „Airbus A320“, taip pat naujesnio tipo „Boeing-737 Next Gen“, – pranešė bendrovės vadovas.
Tai yra šiuo metu jau naudojami du orlaiviai.
Pasak D.Viltrakio, vyksta aktyvios derybos su išperkamosios nuomos bendrovėmis dėl papildomų lėktuvų – tai turėtų būti „Airbus A320“ bei „Boeing 737“ modelių orlaiviai.
„GetJet Airlines“ direktorius pabrėžė, kad skrydžio saugumą lemia ne lėktuvo amžius, o techninė priežiūra ir jos kokybė.
„Visi „GetJet Airlines“ orlaiviai yra prižiūrimi sertifikuotuose techninės priežiūros centruose, griežtai laikantis gamintojo rekomendacijų.
Pagrindinis mūsų tikslas – užtikrinti, kad įsipareigojimai „Novaturo“ klientams būtų ir toliau sklandžiai vykdomi, suplanuoti skrydžiai nesikeistų ir keleiviai galėtų ramiai laukti savo atostogų“, – kalbėjo D.Viltrakis.
Amžiaus ribų nenustatyta
Civilinės aviacijos administracijos (CAA) direktoriaus pavaduotojas Alvydas Šumskas patvirtino, kad jokiuose teisės aktuose nėra nė žodžio apie orlaivio amžių, kurį pasiekus nebeleidžiama vykdyti skrydžių.
„Svarbiausia yra tinkama techninė lėktuvo priežiūra, o šioje srityje Europos Sąjungos reikalavimai yra patys griežčiausi. Atskiri lėktuvo agregatai turi resursą, kurį išnaudojus detalę būtina pakeisti“, – sakė A.Šumskas.
Aviacijos ekspertas priminė, kad, pavyzdžiui, neseniai sudužęs Indonezijos oro linijų „Lion Air“ lėktuvas „Boeing 737“ buvo visiškai naujas. Tačiau techninės priežiūros darbuotojai užmerkė akis į techninius nesklandumus ir leido orlaiviui kilti. Tai baigėsi kraupia nelaime.
A.Šumsko nuomone, nėra tokios amžiaus ribos, kurią peržengus lėktuvas būtų netinkamas naudoti. Tarkime, JAV dar skraido krovininiai orlaiviai, kurie buvo pagaminti Antrojo pasaulinio karo metais.
„Jeigu automobiliui suremontuoti reikalingos pernelyg didelės investicijos, vairuotojas perka naują transporto priemonę. Viskas labai panašu ir naudojant lėktuvus“, – aiškino CAA direktoriaus pavaduotojas.
Užmojis – įsitvirtinti Šiaulių oro uoste
Nuo 2016 m. gruodžio 30 d. „GetJet Airlines“ priklauso Estijoje registruotai įmonių grupei „Completec“.
Estijos investuotojai nusipirko Vilniuje įsikūrusią bendrovę „Oro taksi“ ir ją pavadino „GetJet Airlines“.
Viena „Completec“ veiklos sričių – geležinkelio įrangos tiekimas.
Viešai prieinamuose Estijos registro duomenyse matyti, kad 2015–2016 m. bendrovė mokėjo tik mokesčius ir atlyginimus darbuotojams.
2017-ųjų pirmąjį ketvirtį „Completec“ apyvarta pasiekė daugiau kaip 992 tūkst. eurų, tačiau kitais ketvirčiais vėl dramatiškai krito dešimtimis kartų.
„Completec“ valdo Vilniuje registruotą bendrovę „Termicom“, kuri yra vienos Švedijos įmonės, gaminančios jutiklius, atstovė keliose šalyse.
„Termicom“ išreiškė norą Šiaulių oro uoste įrengti orlaivių priežiūros centrą ir pažadėjo investuoti 10 mln. eurų – šiuos pinigus esą skirtų „Completec“ grupės bendrovės.
Tokį patį projektą Šiaulių savivaldybei dar 2015 metais siūlė aviacijos įmonių grupė „Avia Solutions Group“, bet jo buvo atsisakyta gavus specialiųjų tarnybų išvadas dėl investuotojo patikimumo.
Šiaulių oro uoste nuolat budi oro policijos misiją atliekantys NATO naikintuvai.
Šiemet vykusiose derybose su Šiaulių savivaldybės vadovais dalyvavo „Completec“ atstovas, Lietuvos pilietybę turintis Dmitrijus Čeliadinas.
Šis verslininkas valdo ir kelias Lietuvoje veikiančias bendroves, kurioms neblogai sekėsi valstybės įmonės „Lietuvos geležinkeliai“ skelbiamuose įrangos įsigijimo konkursuose.
Aviacijos versle sukasi ir Aleksandras Čeliadinas, kuris, tikėtina, yra D.Čeliadino brolis.
A.Čeliadinas skelbėsi dirbantis dabar jau bankrutavusioje užsakomųjų skrydžių bendrovėje „Aurela“, o vėliau – „Grand Cru Airlines“.
Šių abiejų bendrovių vadovas – Valdas Barakauskas, o tiek „GetJet Airlines“, tiek „Grand Cru Airlines“ dažnai keičiasi lėktuvais.