„Lietuvos geležinkelių“ žinia išgąsdino: „Liksime be darbo, nes neturėsime kaip ten nuvykti“

2018 m. lapkričio 28 d. 07:51
Ar galėtumėte patikėti, kad traukinys atvyksta į stotį du kartus per dieną vien tam, kad atokioje vietovėje gyvenanti mergaitė galėtų lankyti mokyklą? Tokią istoriją apie Japonijos geležinkelius prieš porą metų aprašė pasaulio spauda. Labiausiai į šiaurę nutolusioje Japonijos Hokaido saloje, jau daug metų Kami-Shirataki stotyje kasdien stoviniuoja ir traukinio laukia vienintelis keleivis: į pamokas keliaujanti mokinė.
Daugiau nuotraukų (4)
Kai į atokią stotį neliko poreikio traukiniu pristatyti prekes, Japonijos geležinkeliai ketino galutinai nutraukti šį maršrutą, tačiau pastebėjo, kad traukiniu kasdien važiuoja viena mokinė, tad buvo nuspręsta neapleisti mokytis keliaujančios merginos ir tęsti stoties veiklą, kol ji baigs mokyklą.
Deja, Lietuvoje aktualijos kitokios: Vilniaus rajone esančios Kalvelių gyvenvietės (kurioje šiuo metu gyvena apie 3 tūkst. žmonių) gyventojai baiminasi, kad „Lietuvos geležinkeliams“ pakeitus traukinių tvarkaraštį, jiems taps itin sudėtinga nuvykti į darbą Vilniuje ar jo priemiesčiuose.
Žinia buvo netikėta
„Visai atsitiktinai sužinojome, nes viešumoje nebuvos skelbiama, kad keičiamas traukinių Kena-Vilnius ir Vilnius-Kena tvarkaraštis ir tai sukėlė didelį nerimą. Pati kasdien darbą pradedu septintą ryto, tad į Vilnių išvykstu pirmuoju traukiniu, kuris iš Kenos stoties išvažiuoja 5 val. 30 min. Tokių žmonių kaip aš – daug. Šiuo maršrutu į darbą skuba mokytojai, medicinos seselės ir slaugės“, – pasakojo į naujienų portalo lrytas.lt redakciją atskubėjusi Marytė Tališauskienė.
Kalveliuose gyvenanti moteris dirba vienoje sostinės mokyklų, todėl iki Vilniaus važiuoja traukiniu, o paskui, kad pasiektų savo darbo vietą, ji persėda dar į tris miesto autobusus.
„Kiekvieną mėnesį transportui išleidžiu apie 117 eurų, bet tikrai nesiskundžiu, džiaugiuosi, kad turiu darbą ir kaip į jį nuvykti, bet pakeitus traukinių tvarkaraštį, neįsivaizduoju, ką reiks daryti, mat iš mano gyvenvietės į sostinę vykstantys autobusai važiuoja ne tiesiogiai, o daro ilgus lankstus per kitas gyvenvietes“, – kalbėjo moteris ir pridūrė, autobusų bilietai kainuoja daug brangiau, tad ir bendros išlaidos transportui išaugs.
M.Tališauskienė stebėjosi „Lietuvos geležinkelių“ vadovybės priimtu sprendimu: „Kenos stotis ir geležinkelių infrastruktūra puikiai atnaujinta, tam panaudota daugybė Europos Sąjungos paramos lėšų, gyventojai noriai naudojasi traukiniais, o dabar galimybės vykti į darbą traukiniu neliks, juk darbdavys nepakeis darbo grafiko atsižvelgdamas į traukinio tvarkaraščio pokyčius“, – kalbėjo pašnekovė.
Moteris teigė, kad „Lietuvos geležinkeliai“ atliko puikią Kenos stoties rekonstrukciją, įrengtas apšvietimas, pradėjo važinėti modernūs elektriniai traukiniai, o tai labai paskatino gyventojus naudotis būtent šia transporto rūšimi.
„Lietuvos geležinkelių“ atsakymas nepaguodė
Ji ir kiti aktyvūs Kalvelių bendruomenės atstovai kreipėsi raštu į „Lietuvos geležinkelių“ vadovybę, bet gautas atsakymas nenudžiugino. Į įmonės vadovui Mantui Bartuškai skirtą laišką atsakė Keleivių informacijos centras.
„Dėkojame, kad naudojatės mūsų paslaugomis ir išsakote savo nuomonę. Grįžtamasis ryšys iš mūsų keleivių yra itin svarbus, jis padeda mums gerinti teikiamų paslaugų kokybę. Keleivinių traukinių eismo tvarkaraščiai sudaromi atsižvelgiant į keleivių poreikius, faktinį atitinkamu maršrutu važiuojančių keleivių skaičių, technines sąlygas bei eismo organizavimo galimybes. Tvarkaraščius, kurie įsigalios nuo š. m. gruodžio 9 d., rasite mūsų interneto svetainėje www.traukiniobilietas.lt. Naujausia informacija visuomet pasidalijame savo interneto puslapyje ir „Facebook“ paskyroje“, – teigiama moteriai atsiųstame laiške.
„Rytais traukinys važiuoja beveik pilnas. Vos per 24 minutės ryte surinkau 53 keleivių parašus, kiti žmonės taip pat labai sunerimę, kaip reiks važiuoti į darbą, kai tvarkaraštyje neliks rytinio traukinio. Juk žmonės nori dirbti, gauti atlyginimą ir gyventi oriai, o ne sėdėti savo gyvenvietėje ir gauti socialines pašalpas“, – kalbėjo M.Tališauskienė ir pridūrė, kad keleivių vežimas geležinkeliais yra socialinė paslauga, tad ir „Lietuvos geležinkelių“ argumentai apie tai, kad ankstyvasis maršrutas nepopuliarus.
Šiuo metu prašymai reaguoti į susidariusią situaciją yra išsiųsti susisiekimo ministrui, „Lietuvos geležinkelių“ vadovybei ir Keleivių vežimo direkcijai, prašymus pasirašė apie 80 keleivių. Anot bendruomenės atstovės, šis skaičius nedidelis, nes parašai buvo renkami labai trumpą laiką.
Pažadėjo susisiekti su bendruomene
Naujienų portalui lrytas.lt susisiekus su „Lietuvos geležinkeliais“, įmonės atstovė Novilė Aleksejevaitė teigė, kad naujieji traukinių tvarkaraščiai sudaryti atsižvelgiant į keliaujančiųjų srautus bei prognozuojamą keleivių potencialą.
„Visuose maršrutuose „Lietuvos geležinkeliai“ stengiasi pritaikyti traukinių atvykimo ir išvykimo laikus taip, kad keleiviams būtų patogu važiuoti į darbus. Tai esminis gruodžio 9-ąją startuosiančių tvarkaraščių akcentas. Paties anksčiausio traukinio Kena-Vilnius naujajame tvarkaraštyje svarstoma atsisakyti dėl mažų šiuo traukiniu važiuojančių keleivių srautų, tačiau gavę bendruomenės kreipimąsi su ja susisieksime ir pasistengsime rasti sprendimą“, – teigiama redakcijai atsiųstame komentare.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.