Klaipėdos uoste Malkų įlankos dugną jau gremžia olandų žemkasė

2018 m. lapkričio 27 d. 15:52
Gediminas Pilaitis
Klaipėdos jūrų uosto akvatorijoje sugaudė žemkasė - Olandijos įmonė „Van Oord Dredging and Marine Contractors B.V.“ pietinėje dalyje pradėjo gilinti Malkų įlanką.  Įgyvendinus didelės apimties projektą, čia veikiančioms įmonėms atsivers naujos galimybės, pagerės ekologinė situacija.
Daugiau nuotraukų (2)
Istorinės svarbos projektas
Rugsėjį Malkų įlankoje, ties Smeltės pusiasaliu, buvo įrengta krantosaugos sienutė, kurios reikėjo, kad žemkasės pradėtų gilinti dugną. Olandai pradėjo darbą nuo įplaukos į Malkų įlanką - pirmajame etape akvatorija bus gilinama iki 14,5 metrų.
Klaipėdos jūrų infrastruktūros plėtra pietinėje dalyje - istorinės reikšmės žingsnis. Pagilinus Malkų įlankos akvatoriją, iš esmės pasikeistų veiklos sąlygos čia įsikūrusiai Vakarų laivų gamyklai ir jos antrinėms įmonėms, krovos kompanijai „Klaipėdos konteinerių terminalas“ .
„Pagrindinis tikslas ir šią uosto dalį atverti dideliems konteinerius, autotransportą, žemės ūkio techniką plukdantiems „Panamax“ tipo laivams. Malkų įlankos gilinimo ir kiti infrastruktūros darbai finansuojami transporto plėtrai skirto Europos Sąjungos fondo lėšomis“, – sakė  Klaipėdos valstybinio jūrų uosto (KVJU) generalinis direktorius Arvydas Vaitkus.
KVJU direkcijos skelbtą rangovų konkursą laimėjusiai įmonei „Van Oord Dredging and Marine Contractors B.V.“ Klaipėdos uosto akvatorija yra pažįstama - olandai anksčiau gilino ir platino laivybos kanalą nuo Danės upės žiočių iki Malkų įlankos, gilino Suskystintųjų gamtinių dujų (SGD) terminalo akvatoriją.
Negali krauti "Panamax" laivų 
Malkų įlankoje įsikūrusių krovos, laivų statybos ir remonto įmonių savininkai anksčiau aimanavo, kad gilinant šiaurinės ir centrinės uosto dalies akvatorijas, rekonstruojant tenykštes krantines, konkurencinį pranašumą įgijo čia veikianti valstybės įmonė „Klaipėdos nafta“, privačios kompanijos „KLASCO“ ir „Bega“.
Bene labiausiai nuskriausta jautėsi įmonė „Klaipėdos konteinerių terminalas“ (KKT) - viena našiausiai uoste dirbančių laivų krovos kompanijų, kurios plėtros galimybes apribojo sekli akvatorija, šiuolaikinių reikalavimų neatitinkanti kranto įrenginių infrastruktūra.
"Tenka naudotis krantinėmis, prie kurių švartuojame maksimalios 8,5-7,2 metrų grimzlės motorlaivius. Atplaukia ir didesnės grimzlės laivų, bet jų kol kas negalime pilnai pakrauti", - kalbėjo prieš ketvirtį amžiaus savo veiklą Klaipėdos uoste pradėjusios kompanijos generalinis direktorius Vaidotas Šileika.
Pritaikant Malkų įlankos akvatoriją didesnės grimzlės prekybos laivams, numatyta iš dugno pakelti apie 1,5 milijono kubinių metrų grunto. Pirmojo etapo darbų sutarties vertė – 15, 63 milijono eurų su PVM.
Uostininkams - vienodos sąlygos
V.Šileika tikisi, kad pagilinus Malkų įlanką ir rekonstravus senąsias KKT krantines, prie jų galės švartuotis didesnės talpos laivai, įmonė taps dar konkurencingesnė, trauks naujus krovinių srautus.
Atgaivintos Malkų įlankos terminaluose bus galima priimti, pilnai pakrauti ir iškrauti 100 tūkst. tonų talpos laivus. Įmonių savininkai savo ruožtu irgi planuoja investicijas - rengiasi įsigyti „Panamax“ tipo konteinervežiams bei grūdovežiams krauti pritaikytą šiuolaikišką techniką.
„Pagilinus įlanką iki 14,5 m gylio, visi uosto naudotojai darbuosis ir konkuruos vienodomis sąlygos. Pietinėje dalyje užtikrinsime laivybos saugumą, atsivers naujos galimybės plėtoti aplinkai draugiško daugiarūšio transporto sistemas. Investicijos padės įgyvendinti ir aplinkosaugos reikalavimus“, - pažymėjo KVJU direkcijos vadovas A.Vaitkus.
Visam Malkų įlankos akvatorijos gilinimo ir su aplinkosauga susietų tvarkymo darbų projektui KVJU direkcijai iš ES Sanglaudos fondo lėšų skirta 57 mln. eurų.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.