Pasak CAA direktoriaus Jorio Gintilo, oro bendrovės veiklos perspektyvos priklausys ir nuo jos pagrindinių partnerių Lietuvoje – kelionių organizatorių „Novaturas“ ir „Tez Tour“ veiksmų.
„Jei „Small Planet Airlines“ kartu su „Novaturu“ ir „Tez Tour“ toliau tęs veiklą kartu aptarnaujant Lietuvos rinką, mes tikrai jokių rizikų vartotojams ar keleiviams neįžvelgiame.
Keleiviams ir šiaip rizikų neturėtų kilti, nes aviakompanija yra čarterinio pobūdžio ir pati bilietų nepardavinėja, todėl net kilus blogiausiam scenarijui, „Novaturas“ ir „Tez Tour“ būtų pasiruošę į pagalbą pasitelkti kitus skrydžių operatorius“, – BNS sakė J.Gintilas.
„Small Planet Airlines“ padėtis ir jos planai pertvarkyti įmonę Lietuvoje penktadienį aptarti CAA Oro susisiekimo licencijavimo komisijos posėdyje.
„Išklausėme „Small Planet Airlines“ poziciją, kiek tai yra susiję su neseniai paskelbta informacija apie įmonei pradedamą restruktūrizavimo procesą.
Aviakompanijos atliktus veiksmus vertiname pozityviai, tai teisiškas ir efektyvus būdas sprendžiant galimus finansinius iššūkius, susijusius su antrinių įmonių veikla Lenkijoje ir Vokietijoje“, – aiškino J.Gintilas.
Jo teigimu, restruktūrizavimas leis apsaugoti „Small Planet Airlines“ kreditorių, keleivių ir savininkų interesus, taip pat užtikrins tam tikrą veiklos tvarumą Lietuvos rinkoje, apsisaugant nuo papildomų finansinių ieškinių dėl Vokietijos ir Lenkijos bendrovių veiklos.
„Aviakompanija įsipareigojo parengti restruktūrizavimo planą ir atnaujinti verslo planą, kuriame turėtų būti akcentuota įmonės veikla Lietuvoje, be plėtros niuansų (...) Kaip iš esmės toliau vystant pelningą veiklą Lietuvoje būtų galima padengti įsiskolinimus dėl antrinių įmonių veiklos (...) Jie planuoja tai padaryti per mėnesį nuo dabartinio susitikimo“, – sakė CAA vadovas.
Pasak jo, „Small Planet Airlines“ vadovo Kristijono Kaikario duomenimis, prognozuojamas įmonės veiklos Lietuvoje pelnas šiemet turėtų būti apie 2 mln. eurų.
„Kokie gali grėsti finansiniai reikalavimai dėl įmonių Lenkijoje ir Vokietijoje, reikėtų klausti pačios aviakompanijos, nes scenarijai gali būti skirtingi. Tačiau bet kuriuo atveju, bendra tų reikalavimų imtis viršytų prognozuojamą pelną Lietuvoje.
Restruktūrizavimo procesas keliamas ne iš gero gyvenimo, įmonė objektyviai susidūrė su tam tikrais finansiniais sunkumais ir galimais iššūkiais, susijusiais su antrinių įmonių Lenkijoje ir Vokietijoje veiklos palikimu, todėl tas žingsnis ir buvo žengtas“, – tvirtino J.Gintilas.
Jo teigimu, CAA taip pat paprašė „Small Planet Airlines“ iki kitos savaitės pabaigos pateikti daugiau informacijos apie bendrovės veiklą užsienio rinkose.
„Suformavome aviakompanijai tam tikrus klausimus, susijusius su jų veikla Azijoje – Vietname ir Kambodžoje, skrydžiais iš Švedijos Bilundo miesto ir taip toliau. Prašome ne visiškai su Lietuva susijusios informacijos“, – sakė J.Gintilas.
„Small Planet Airlines“, dėl finansinių sunkumų jau pertvarkanti savo bendroves Lenkijoje ir Vokietijoje, pradeda pertvarką ir Lietuvoje – dėl to antradienį kreiptasi į Vilniaus apygardos teismą. Anot įmonės, investuotojas Lietuvoje jai nėra būtinas, tačiau jo jau ieškoma.
Pasak bendrovės, pertvarka Lietuvoje neturės įtakos jos skrydžiams iš Lietuvos ir užsienio šalių bazių.
Praėjusią savaitę skelbta, kad „Small Planet Airlines“ iki lapkričio pabaigos Vilniuje atleis 44 darbuotojus, nes dalis paslaugų grupėje buvo teikiama centralizuotai – iš Vilniaus biuro. Be to, Lenkijoje įmonė jau sumažino orlaivių skaičių nuo 10 iki dviejų.
„Small Planet Group“ įmonių Lenkijoje ir Vokietijoje restruktūrizavimą inicijavo rugsėjį ir spalį. Be šių trijų rinkų, įmonė veikia ir Kambodžoje.