Klaipėdos valstybinio jūrų uosto (KVJU) direkcija ir Olandijos įmonė „Van Oord Dredging and Marine Contractors B.V.“ pasirašė rangos sutartį dėl infrastruktūros plėtros pietinėje dalyje - Malkų įlankos akvatorijos gilinimo iki 14,5 metrų gylio pirmojo etapo darbų.
„Šiuos darbus galėčiau pavadinti istoriniais, juos įgyvendinus atsiranda visiškai kitokios veiklos galimybės pietinėje uosto teritorijoje veikiančioms laivų krovos, remonto įmonėms. Pagrindinis tikslas – pagilinti įlankos akvatoriją iki 14,5 metrų, kad čia būtų galima pilnai krauti ir remontuoti didžiakrūvius "Panamax" tipo laivus. Noriu pasidžiaugti – šiems projektams skirtos Europos Sąjungos lėšos", – kalbėjo KVJU direkcijos generalinis direktorius Arvydas Vaitkus.
Planuojama, kad gilinant Malkų įlanką bus iškasta apie 1,5 milijono kubinių metrų grunto. Pirmojo etapo darbų sutarties vertė – 15,63 milijono eurų su PVM. Bendrovė „Van Oord Dredging and Marine Contractors B.V.“ Klaipėdos uoste - ne naujokė. Olandai anksčiau gilino ir platino Danės upės žiotis iki Malkų įlankos, Suskystintųjų gamtinių dujų (SGD) terminalo akvatoriją.
Rugsėjį Malkų įlankoje baigta įrengti krantosaugos sienutė, kuri buvo būtina pradedant gilinti visą akvatoriją. Jūrų uosto veiklai reikšmingos pietinės teritorijos gilinimo ir tuo susijusių aplinkosaugos priemonių įrengimo darbams iš viso skirta 57 milijonai eurų iš ES Sanglaudos fondo.
Pagilinus Malkų įlanką iki 14,5 metrų gylio, visos Klaipėdos jūrų uosto įmonės galės darbuotis ir konkuruoti vienodomis sąlygomis. Bus saugesnė laivyba, naujos ekonominės plėtros galimybės atvers kelią plėtoti palankesnes aplinkai daugiarūšio transporto sistemas. Projekto investicijos padės gerinti aplinkosaugos sąlygas ir visame Vakarų Lietuvos regione.
KVJU direkcija ką tik sukirto delnais su kitais rangovais - pasirašė dar vieną reikšmingą 27,1 milijono eurų vertės sutartį dėl dokų duobės Malkų įlankoje kasimo, trijų krantinių rekonstravimo, geležinkelio statybos bei kitų infrastruktūros plėtros darbų, kuriuos atliks viešųjų pirkimų konkursą laimėjusių statybų įmonių „Hidrostatyba“ ir „BMGS“ konsorciumas.
Pajudėjusiu Malkų įlankos tobulinimo projektu bene labiausiai džiaugiasi šioje uosto teritorijoje veikianti, ambicingus planus puoselėjanti bendrovė „Klaipėdos konteinerių terminalas“ - pastaruoju metu jos krovinių apyvarta nuolat auga.
Vakarų laivų gamyklai (VLG) irgi veriasi nauji horizontai, kai akvatorija bus pagilinta, iškuoptos dokų duobės, nevalytos nuo sovietmečio. Tada įmonė galės remontuoti didesnio tonažo prekybos, naftos platformas jūroje aptarnaujančius laivus.
Pagilintoje Malkų įlankoje bus įkurdintas didžiausias Baltijos šalyse VLG įsigytas remonto dokas, skirtas ne tik maksimalių dydžių, bet ir specialiosios paskirties laivams - ledlaužiams, žvejybos traleriams.