Tarnyba praneša gavusi vartotojo prašymą, kuriame informuojama, kad „Beta Media“ priklausiančiame interneto tinklalapyje www.grupinis.lt buvo skelbiamas kelionės pasiūlymas į Turkiją ir Rodo salą už 239 eurus. Pasiūlymo sąlygose buvo nurodyta, kad perkant kelionę privaloma papildomai įsigyti penkių ekskursijų paketą, kurio vertė – 150 eurų.
Vartotojas pažymėjo, kad, nenurodžiusi galutinės kelionės kainos, bendrovė galimai siekė dirbtinai sumažinti pagrindinę kelionės kainą.
Tarnyba taip pat gavo vartotojos pranešimą dėl interneto tinklalapyje www.grupinis.lt skleidžiamo kelionės pasiūlymo, kai pirkimo eigoje kelionės kaina padidėjo.
Dar vienas vartotojas prašyme VVTAT nurodė, kad interneto tinklalapyje www.beta.lt, kuris taip pat priklauso „Beta Media“, įsigijo tris kelionių kelialapius. Pasiūlymo sąlygose buvo nurodyta, kad vieno kelialapio kaina yra 189 eurai, ir, tik atlikus mokėjimo pavedimą, paaiškėjo, kad vienos kelionės kaina – ne 189 eurai, o 204 eurai. Dar vienas vartotojas savo prašyme nurodė, jog www.beta.lt interneto tinklalapyje įsigijo 8 dienų kelionės kelialapį į Graikiją, tačiau kelionė truko tik 6,5 dienos.
Aiškindama savo poziciją bendrovė nurodė, kad interneto tinklalapiuose www.grupinis.lt ir www.beta.lt skleidžiama informacija apie parduodamas paslaugas buvo detaliai pateikiama pasiūlymų aprašymuose, todėl prieš įsigyjant keliones vartotojams buvo suteikiama pakankamai informacijos, kad jie galėtų priimti sprendimą dėl paslaugų įsigijimo.
Nagrinėdama bylą VVTAT komisija pažymėjo, kad „Beta Media“, suteikdama vartotojams neaiškią ir dviprasmišką esminę informaciją apie bendrovės teikiamas paslaugas, iškreipė vartotojų ekonominį elgesį siūlomų paslaugų atžvilgiu, paskatindama vartotojus priimti sprendimus dėl sandorių, kurių vartotojai kitomis aplinkybėmis nebūtų priėmę.
Komisija atkreipė dėmesį, kad vartotojai, pirkdami paslaugas (užsakydami keliones) ir matydami teisingą informaciją apie galutines (tikrąsias) kelionių kainas, t. y. žinodami, jog už reklamoje nurodytą pradinę kainą kelionių vartotojai įsigyti negalės, galimai būtų priėmę kitokius sprendimus dėl sandorio, pavyzdžiui, kelionių iš „Beta Media“ nebūtų nepirkę, o pasirinkę kitą kelionę arba kitą pardavėją.
Tarnybos komisija taip pat atkreipė dėmesį, kad produkto kaina turi vieną iš svariausių arba net lemiamą įtaką tam tikram vartotojo apsisprendimui dėl sandorio. Vartotojai, atsižvelgdami į komercinės veiklos subjekto skleidžiamą informaciją apie prekės ar paslaugos kainą ir įsigyjamas prekes ar paslaugas, neturi pagrindo abejoti skleidžiama informacija ir imtis priemonių pateikiamai informacijai patikrinti.
Įvertinus tyrimo metu nustatytas aplinkybes, už Nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatymo pažeidimą bendrovei skirta 4 tūkst. eurų bauda.
Tarnybos komisijos nutarimas per vieną mėnesį nuo nutarimo įteikimo dienos gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka Vilniaus apygardos administraciniam teismui.