Europos automobilių gamintojų asociacijos (ACEA) pranešime nurodoma, kad automobilių pardavimai Europos Sąjungoje (ES) rugsėjį siekė 1,09 mln. ir, palyginti su ankstesnių metų rugsėju, sumažėjo 23,5 procento.
„Tai neturėtų būti staigmena, nes naujų WLTP testų įsigaliojimas praėjusio mėnesio pradžioje sukėlė neįprastą pardavimų augimą rugpjūtį“, – komentavo ACEA.
Automobilių pardavimai rugpjūtį pašoko beveik trečdaliu, nors šis mėnuo paprastai yra vangus automobilių pardavėjams, nes daugybė europiečių rugpjūtį atostogauja. Tačiau šiemet gamintojai ėmė siūlyti nuolaidas pagal naujus WLTP standartus nesertifikuotų automobilių modeliams, kas smarkiai padidino bendrus pardavimus.
Skaudžiausią smūgį patyrė pagrindinė vadinamojo „dyzelgeito“ skandalo figūra „Volkswagen“. Bendrovė praėjusį mėnesį pardavė 172 tūkst. automobilių, 48 proc. mažiau nei per tą patį mėnesį pernai, užleisdama rugsėjo mėnesio lyderio poziciją prancūzų koncernui „PSA Peugeot Citroen“.
Italų „Fiat“ pardavimai krito 31,9 proc., o prancūzų „Renault“ – 27 procentais.
Pačių „Volkswagen“ markės automobilių praėjusį mėnesį buvo parduota 52 proc. mažiau, o koncernui priklausantis sportinių automobilių gamintojas rugsėjį „Porsche“ pardavė net 70 proc. mažiau automobilių nei per tą patį praėjusių metų mėnesį.