Tokius atostogų pasiūlymus tautiečiai neretai įsigyja ne iš pačių organizatorių, o įvairius nuolaidų pasiūlymus teikiančių internetinių paslaugų portalų.
Vienoje iš kelionių kuponus siūlančių platformų – beta.lt – savaitės atostogas Kretos saloje sau ir vyrui įsigijusi ir daugiau nei 600 eurų paklojusi Radviliškio gyventoja išgirdo: „Vietos viešbutyje nebėra, rinkitės kitą datą.“
Kelionę įsigijo, bet vietos joje nebebuvo
Vilma Adomaitienė pasakojo vieną dieną nusprendusi padaryti savo vyrui gimimo dienos staigmeną. Jo gimtadienis – rugsėjo 9-ąją, tad beta.lt suradusi sau patikusią kelionę į Kretą rugsėjo 5–12 dienomis ji be galo apsidžiaugė, o ir pasiūlymas, anot jos, buvo išties neblogas.
Rugpjūčio 20 dieną užtikusi kelialapius, moteris ilgai nedvejodama du iš jų įsigijo. Sumokėjusi pinigus V.Adomaitienė iškart nusiuntė savo bei vyro duomenis, nes ant kelialapio buvo parašyta, kad tai reikalinga norint atlikti registraciją.
„Ten labai aiškiai rašė, kad kelionių organizatorius yra „Itaka“, tad jokių klausimų nekilo, nes jie man atrodė patikimi kelionių organizatoriai. Nusipirkau, buvo labai gera kaina, ant kupono rašė, kad 319 eurų vienam asmeniui. Vienintelė sąlyga – nusipirkus tuoj pat reikia rezervuotis vietas.
Aš taip ir padariau. Viską užregistravau, surašiau kelionės datą, telefono numerius, kas važiuoja, elektroninius paštus ir taip toliau“, – vardijo radviliškietė.
Vis dėlto staigmena vyrui tapo staigmena jai pačiai. Kitą dieną moteris tikino sulaukusi skambučio iš beta.lt atstovų, kurie jai pranešė, kad jos pasirinktomis dienomis vietų nebėra, viešbutis jau yra užpildytas.
„Man sakė, kad imčiau kelionę 12–18 dienomis. Pasakiau, kad ne, man netinka, jau yra sutartas laikas, aš turėjau tikslą ir norėjau išvykti būtent tuo laikotarpiu. Atsakė, kad gali pasiūlyti tik kitą savaitę arba grąžinti pinigus.
Kito viešbučio, nei brangesnio, nei pigesnio, man nepasiūlė. Nors lėktuve, jų teigimu, vietų buvo“, – pasakojo moteris.
Nei staigmenos, nei pinigų
Tuomet ji bendrovės atstovų paprašė grąžinti sumokėtus pinigus, kad galėtų kuo greičiau tęsti kitos kelionės minėtomis dienomis paieškas. Tačiau kitą dieną atsidariusi sąskaitą V.Adomaitienė pamatė, kad pinigai buvo grąžinti tik už vieną kuponą.
„Pinigų nusipirkti kitus kuponus aš neturėjau, nesu prisikaupusi jų tiek, kad kažkam paskolintume ir lauktume.
Kai pinigus grąžino tik už vieną kelialapį, kurį laiką dar laukiau, bet po savaitės pradėjau skambinti jiems, bet man nekėlė ragelio.
Paskui pradėjo sakyti, kad jie išvis turi teisę grąžinti pinigus per 14 darbo dienų, ir aš turiu būti labai laiminga, kad nors tiek grąžino“, – stebėjosi moteris.
Kai internetinių paslaugų portalas pervedė pinigus už abu kuponus, ji paskambinusi išsireikalavo ir dviejų eurų, kuriuos turėjo sumokėti kaip aptarnavimo mokestį užsisakydama kelialapius.
„Juk jie nesuteikė man jokios paslaugos“, – kritikos negailėjo radviliškietė.
Labiausiai moterį papiktino pats faktas, kad keliones siūlanti platforma leidžia užsisakyti jas bet kokiam skaičiui žmonių, nors net nėra tikri, ar turės visiems jiems vietos.
„Taip išeina, kad jie siūlo neegzistuojančius kelialapius, o už tai gauna apyvartinių lėšų. Gal daug žmonių nusipirko ir laukė keturiolika dienų, kol grąžins pinigus, kai jie tikriausiai tuo metu juos sėkmingai panaudojo.
Nėra jokio apsiribojimo, jokio pranešimo, kad vietų nebėra. Bet kuris žmogus gali atsidurti tokioje situacijoje, kai ne tik įšaldyti jo pinigai, bet ir patiriama moralinė našta. Juk aš turėjau dovaną, tuo metu pasiėmiau atostogas“, – kalbėjo V.Adomaitienė.
Beta.lt: negalime garantuoti, kad vietos vis dar yra
Lrytas.lt susisiekė su bendrove „Beta Media“, valdančia internetinių paslaugų portalus „Beta.lt“ ir „Grupinis.lt“. Jos generalinio direktoriaus Raimundo Adomaičio teigimu, dėl didelės tokių kelionių paklausos bendrovė negali užtikrinti, kad visi kuponą įsigiję, bet užsiregistruoti sistemoje nespėję asmenys vis dar turės vietą viešbutyje atitinkamomis dienomis.
„Tenka pripažinti, kad dėl labai didelės tokio pobūdžio kelionių („paskutinės minutės“. – Red.) paklausos turime ribotą tokių kelionių skaičių. Todėl, gavę pirmųjų atlikusių mokėjimą klientų duomenis, mes iš karto juos užregistruojame „Itaka“ vidinėje sistemoje ir automatiškai vartotojui išsiunčiame patvirtinimą apie tokios kelionės įsigijimą.
Kelionės pirkimo sąlygose ši informacija (apie kelionės įsigijimo procedūrą) vartotojui yra labai aiškiai nurodyta. Apmokėjimą atlikusiems, tačiau nespėjusiems atsiųsti savo duomenų mes negalime garantuoti, kad kelionių organizatorius užsakytą kelionę vis dar turi savo vidinėje sistemoje.
Tokiu atveju vartotojui yra grąžinami pinigai arba mes vartotojui siūlome kitus minėto organizatoriaus paskutinės minutės kelionių pasiūlymus, kurie galėtų visiškai atitikti vartotojo lūkesčius.
Tokiu principu dirba visi su „Itaka“ dirbantys kelionių pardavimų agentai ir kelionių agentūros“, – komentavo jis.