Šalies ūkininkus vienijančių kooperatyvų teigimu, tokiu būdu smulkiųjų ar šeimos ūkių produkciją daug dažniau pastebi ir perka miesto pirkėjai. Gamintojams tai padeda greičiau gauti norimas pajamas, kurias ilgainiui investuoja į gamybos plėtrą ir naujų darbo vietų kūrimą.
Prekybos tinklo „Maxima“ duomenimis, vien per šių metų pirmą pusmetį didžiosiose parduotuvėse atsirado per 80 naujų maisto produktų, kurios tiekė Lietuvos ūkininkai. Per praėjusius metus šis skaičius siekė 130.
Svarbu – greitis
Žemės ūkio kooperatyvo „Lietuviško ūkio kokybė“ direktoriaus pavaduotoja Vilma Eimutienė sako, kad Lietuvos gamintojams labai svarbu greitai ir patogiai realizuoti savo produktus. Vien pernai kooperatyvo narių produkcijos pardavimai „Maximos“ tinklo parduotuvėse siekė beveik 1 milijoną eurų.
„Kiekvienas ūkininkas žino, kiek produkcijos gali pristatyti į parduotuves. Pagal tai jis orientuojasi, kelių parduotuvių lentynose atsiras jo produkcijos. Pavyzdžiui, viena ūkininko šeima pieno produktus pristato į tris parduotuves Kaune, kita turi savo maršrutą Šiauliuose.
Yra ir tokių ūkių, kurių produkcijos jau galima įsigyti ir kone visoje Lietuvoje“, – teigė V.Eimutienė.
Padėjo išplėsti ūkį
Vienas iš ūkininkų, tiekiančių produkciją prekybos tinklui „Maxima“, yra Virgilijus Kuprevičius iš Kėdainių rajono. Pasak jo, skyriuje „Linkėjimai iš kaimo“ pirkėjai gali rasti jo ūkyje užaugintų morkų, kopūstų.
Galimybė dirbti su prekybos tinklu žemdirbiui padėjo išplėsti ūkį, sukurti beveik 30 naujų darbo vietų, o Lietuvos laukuose užaugintos morkos į prekybos tinklą netrukus galės būti tiekiamos beveik ištisus metus.
Tiekia ir šeimos ūkiai
„Maximos“ komercijos vadovė Vilma Drulienė teigia, kad vis dažniau bendradarbiavimą su prekybos tinklu renkasi ir smulkieji ūkininkai.
„Pastaruoju metu šviežias daržoves, pieno produktus, kiaušinius, duonos gaminius ir kitas maisto prekes „Maximai“ tiekia šeimų ūkiai, kuriuose darbuojasi nuo 2 iki 80 darbuotojų.
Galimybę atrasti savo nišą suteikiame kiekvienam ūkiui – smulkieji partneriai ypač vertina suteikiamą galimybę realizuoti tokį kiekį produkcijos, kokį jie pasirenka atvežti į parduotuves“, – kalbėjo V.Drulienė.
Pasak V.Eimutienės, prekybos tinklas ūkininkų produkcijai suteikia didesnį žinomumą ir matomumą. Augintojams ir gamintojams tai duoda papildomų paskatų dalyvauti įvairiose parodose ir konkursuose, kur unikali produkcija sulaukia pripažinimo.
Pavyzdžiui, „Agrobalt“ parodos medaliais įvertintas ne vienas ūkininkų gaminys: nuo šakočių ir glazūruotų grybukų iki duonos bei sūrio gaminių.
Nebijo eksperimentuoti
V.Drulienė sakė, kad daugiau negu šimtas bendradarbiaujančių ūkininkų drąsiai eksperimentuoja ir nuolat pasiūlo naujovių – netikėtų skonio derinių, įdomių produktų ar patogesnę pakuotę.
Pasak jos, prekybos tinklo specialistai ūkininkams padeda geriau suprasti vartotojų poreikius, atrasti savo nišą rinkoje.