Atvertos plačios vidinės karjeros galimybės kasmet apie 10 proc. darbuotojų leidžia palypėti aukštesniais karjeros laiptais.
Pasak „Maximos“ personalo departamento direktorės Margaritos Plešakienės, prekybos tinkle yra aktyviai skatinama vidinė karjera. Darbuotojams yra sudarytos tiek vadinamosios vertikalios karjeros, kai kylama į aukštesnes pareigas, tiek horizontalios karjeros, kai plečiamas darbuotojo atsakomybės ribos, galimybės.
„Esame didžiausias Lietuvos darbdavys, todėl savo darbuotojų tobulėjimui, jų motyvacijai stiprinti ir vidinės karjeros galimybėms skiriame itin didelį dėmesį. Į atsilaisvinusias darbo vietas pirmiausia organizuojame vidines atrankas, sudarydami galimybes savo darbuotojams keisti darbo poziciją ar pakilti karjeros laiptais. Vien per pastaruosius metus aukštesnes pareigas užsitarnavo kas dešimtas mūsų prekybos tinklo darbuotojas, o atsakomybės ribos buvo išplėstos dar beveik 500 darbuotojų.
Tiek parduotuvėse, tiek logistikos, maisto gamybos ir administracijos padaliniuose karjeros laiptais kyla panašus procentas darbuotojų, tad ir mažo miestelio parduotuvėje, ir centrinėje administracijos būstinėje dirbantys žmonės turi vienodas galimybes augti“, – sako „Maximos“ personalo departamento direktorė M.Plešakienė.
Daugiau nei 15 tūkst. darbuotojų turinčios įmonės personalo vadovė pažymi, kad kilti karjeros laiptais padeda ne tik išsilavinimas ir įgytos profesinės žinios, sukaupta darbo patirtis, bet ir darbuotojo asmeninės savybės.
„Iniciatyvumas, ambicingumas, noras mokytis ir tobulėti, atsakingumas, ryžtas – tai svarbiausi žmogaus bruožai, kurių reikia norint užsitarnauti vadovo kėdę“, – sako M. Plešakienė, „Maximos“ personalo departamento direktorė.
Nuo vadybininko asistentės iki prekybos vadovės
Didžiausio šalyje prekybos tinklo „Maxima“ prekybos vadovė Lina Trinkūnienė savo karjerą bendrovėje pradėjo nuo komercijos vadybininko asistentės pareigų.
Jau 19 metų „Maximoje“ dirbanti moteris pripažįsta, kad kiekvienas žingsnis į priekį jai suteikė motyvaciją ir skatino siekti dar daugiau.
L. Trinkūnienė įsitikinusi, kad ne mažiau už profesinę karjerą yra svarbu asmeninis tobulėjimas ir galimybė mokytis iš savo srities profesionalų.
„Naujas karjeros laiptelis – tai nauji iššūkiai ir naujos galimybės, kurios skatina tobulėti, siekti daugiau, mokytis vieniems iš kitų. Kiekviena asmeninė sėkmė atsispindi ir visos įmonės veikloje. Dinamiškoje mažmeninės prekybos rinkoje svarbus vaidmuo tenka komandiniam darbui, o geriausius rezultatus pasiekiame dirbdami išvien ir pasitikėdami vieni kitais“, – teigia L. Trinkūnienė, „Maximos“ prekybos vadovė.
Išbandė net 8 skirtingas pareigybes
Prekybos tinklo Lietuvoje darbuotojai siekdami karjeros gali išbandyti save įvairiose srityse ir atrasti tai, kas juos domina labiausiai.
Vienas tokių pavyzdžių – Jovita Vancevičiūtė. Nuo kasininkės-pardavėjos pareigų pradėjusi moteris visuomet didelį dėmesį skyrė darbuotojų sveikatai ir saugumui, o šiandien ji vadovauja „Maximos“ darbuotojų saugos ir sveikatos skyriui.
Per 15 metų net aštuonias skirtingas pareigybes išbandžiusi J. Vancevičiūtė sako, kad norint daug pasiekti tereikia labai norėti, stengtis ir siekti užsibrėžtų tikslų: „Kai pradedi eiti naujas pareigas, viskas būna įdomu, nori daugiau sužinoti ir išmokti. Žinoma, laikui bėgant kiekvienas darbas tampa rutina. Tad, kai maksimaliai pasieki, ko nori, imi galvoti apie naujus iššūkius – taip klostosi ir mano karjeros kelias.“
Jos kolegė Renata Januškevič kasininke-pardavėja „Maximoje“ įsidarbino dar studijų metais.
Aistrą prekybai ji jautė nuo pat vaikystės – dar būdama 5-erių ji kartu su močiute turguje prekiaudavo braškėmis, obuoliais, pieno produktais. Reikli sau ir kitiems, atsakinga, stiprios valios moteris dabar vadovauja vienai sostinėje esančių „Maximos“ parduotuvių.
R. Januškevič teigimu, norint tapti geriausiu, reikia lygiuotis į geriausius ir tenkinti pirkėjų poreikius. Juk būtent nuo jų priklauso parduotuvės bei viso prekybos tinklo sėkmė.
„Jei prekės kokybiškos, jų gausu, parduotuvės lentynos užpildytos, tai klientas tikrai ateis ir išsirinks tai, ko jam reikia. Žinoma, svarbu ne tik asortimentas, kokybė, švara ir tvarka parduotuvėje, bet ir geras aptarnavimas. Taip pat darbe būtina palaikyti gerus santykius su kolegomis, jais pasitikėti ir užsitarnauti jų pasitikėjimą. Mano parduotuvės darbuotojai žino, kad gali paskambinti bet kokiu laiku, ir aš atsiliepsiu, padėsiu“, – tikina R. Januškevič, vienos sostinės „Maximos“ parduotuvės direktorė.