Reklamos plakate pavaizduota jauna mergina, sugniaužusi paklodę–žemėlapį ties ta vieta, kur turėtų būti Vilnius.
Nors kampanija startavo tik ketvirtadienį, atgarsiai apie ją sklinda jau kurį laiką: sulaukusi milžiniško žiniasklaidos ir visuomenės dėmesio Lietuvoje, idėja aktyviai aptarinėjama ir užsienio spaudoje.
Skelbiama, kad žinia apie kampanijos startą jau pasirodė net 1087 publikacijose.
Visgi ką apie tokią kontraversišką reklaminę kampaniją mano užsieniečiai, besilankantys Vilniuje, ir patys lietuviai?
Daugeliui patiko humoras
Penktadienį sostinę lepino maloni šiluma, į pagrindines miesto gatves pritraukusi gausų būrį turistų. Dauguma kalbintųjų dar nežinojo ir nebuvo girdėję apie Vilniaus prilyginimą „G taškui“, tačiau, parodžius reklaminį plakatą ir papasakojus idėją, didžioji dalis jų juokėsi ir sveikino priėmus drąsų sprendimą.
Iš Vokietijos į draugų vestuves atvykęs Markas pasakojo, kad čia vykdamas nežinojo, ko tikėtis, nes apie Vilnių išgirdo pirmą kartą ir dėl to miesto palyginimas su neatrastu malonumu jam pasirodė labai tinkamas.
„Manau, jog ši reklama yra puiki. Daugelis žmonių, tarp jų ir aš, galvojome, kad Lietuva yra sovietinė šalis, tačiau atvykęs čia aš nepastebėjau jokių sovietinių pėdsakų. Priešingai, manau, kad Vilnius – puikiai tinkama vieta turistams iš viso pasaulio. Jis yra ir modernus, ir tuo pačiu įdomus savita architektūra“, – atradimais dalijosi jis.
Markas juokėsi, kad į Lietuvą atvyko tik ketvirtadienį, todėl kol kas jam teko pasimėgauti tik vienu Vilniaus malonumu – maistu: „Tačiau pirmadienį tikiuosi išbandyti kitus Vilniaus G taškus.“
Jam pritarė mergina Patricija, kuri tikino maloniai čia sugrįšianti ir per atostogas.
„Aš manau, kad apie Lietuvą sklando pasenęs ir kiek blogas įvaizdis todėl, kad ši šalis yra Rytų Europoje, tad dažnai yra minima Rusijos kontekste. Tokia reklama kaip tik atspindi modernią šios šalies pusę“, – svarstė ji.
Reklama itin prajuokino svečius iš Norvegijos. Netoli Katedros aikštės su bičiuliais vaikštinėjęs Adamas prisipažino, kad iki atvykimo į Vilnių nebuvo girdėjęs apie tokį miesto prisistatymą, tačiau čia, pamatęs reklamą, iš tiesų ja susižavėjo.
„Reklama labai prajuokino. Norvegijoje mes mėgstame tokio tipo humorą, tad ji itin greitai paplito ir visiems patiko. Nemanau, kad šiais laikais tema yra kontraversiška – tai daugiau normalu ir kartu labai juokinga. Nors mes tik ką tik atvykome, aš tikiuosi, dar pavyks atrasti čia maloniųjų G taškų“, – šmaikštavo Adamas.
Supranta ne visos tautos
Asociacija šmaikšti pasirodė ir iš Turkijos į Lietuvą atvykusiam Kalmui, tačiau jis pabrėžė, kad jo šalyje toks palyginimas būtų nesuprastas.
„Apie seksą garsiai mes nekalbame. Jei turkai išvystų šią reklamą, dauguma klaustų: „Kas per velnias? Jie tapatina valstybės ir sekso temas!“ – komentavo jis.
Dar griežtesni buvo mūsų kaimynai lenkai. Iš itin katalikiško krašto atvykusi Joana patikino – Lenkijoje ši reklama yra gerai žinoma ir dauguma iš jos šaiposi.
„Ar tai nėra šiek tiek gėdinga? Mums nepatinka ta mintis,kad šalis reklamuojama per seksualumo temą, nes manome, jog taip nedera. Mes kalbame apie seksą, tačiau nemanome, kad tai turėtų būti siejama su rimtomis temomis.
Lenkai rodo vieni kitiems šią reklamą norėdami pasijuokti, tad mūsų šalyje manoma, kad tai geras anekdotas, o konservatyvesni žmonės išvis šios reklamos nepalaiko. Tai priklauso nuo žmogaus“, – teigė pašnekovė.
Lietuviai vertino įvairiai
Provokaciją „palaiminti“ neskubėjo ir patys tautiečiai. Gedimino prospekte sutiktas Ryšių su visuomene specialistas Liutauras Ulevičius pabrėžė, kad „tai, kas tinka vakarėlyje, netinka masinei publikai.“
„Dalis tikslinių grupių, kurios šią reklamą matys, sureaguos netinkamai, nes tai yra aštru ir radikaloka. Jaunimo grupei ir modernesniems žmonėms tai atrodys normalu, tačiau senyvo amžiaus žmonėms arba tiesiog konservatoriškų pažiūrų reklama gali pasirodyti per daug iššaukianti.
Miestui skirta reklama turi būti orientuota į visas tikslines grupes. Mano manymu, ji per daug liberali“, – poziciją išsakė specialistas.
Vaikštinėjant Vilniaus gatve pavyko sutikti ir dizaino agentūros „Critical“ strategą ir Lietuvos grafinio dizaino asociacijos valdybos narį Joną Liugailą, kurio teigimu, kaip vartotojas jis reklamą vertina teigiamai ir mano, kad tai yra drąsus ir dėmesį atkreipiantis žingsnis.
„O iš eksperto pusės, sakyčiau, jog reikia įdėti daugiau energijos ir dėmesio tolimesniam vartotojo kelio organizavimui. Kaip jis čia patiria tą pažadą? Ar tikrai atvykus randamas G taškas? Nes jei sukelti lūkesčiai yra neišpildomi, tai gaunasi dar didesnė žala, nei su santūresne reklama“, – kalbėjo jis.
Toje pačioje gatvėje sutikti Karolis bei Justina tokį reklaminį triuką vadino itin sėkmingu.
„Juk turime kažkaip išsiskirti iš kitų. Galbūt tai vyks provokuojant, bet tai nereiškia, kad provokacija prilips kaip etiketė. Svarbiausia – pritraukti kitus į mūsų nuostabią šalį“, – tikino jie.
Popiežiaus vizito nesureikšmino
Vyriausybė anksčiau yra prašiusi Vilniaus savivaldybės atidėti reklamos kampanijos pradžią iki kol baigsis rugsėjį vyksiantis popiežiaus Pranciškaus vizitas. Lietuvos Katalikų bažnyčia yra išsakiusi kritiką, kad „G taško“ reklama stiprina Vilniaus, kaip sekso turizmo miesto, įvaizdį.
Tiesa, visiems kalbintiems vilniečiams reklamos sugretinimas su popiežiaus vizitu pasirodė juokingas ir nesuprantamas.
„Manau, kad ši reklama ir tai, kad atvažiuoja popiežius, yra visai atskiri dalykai. Popiežius atvyksta pas žmones, o miestas turi savo veidą, tad jis nebūtinai turi būti susijęs su religija“, – sakė Karolis.
Įdomų reklamos bei popiežiaus vizito vertinimą turėjo ir vilnietis Šarūnas. Anot jo, bet kokia reklama, kuri sukelia susidomėjimą šalimi, yra gera.
„Svarbu atkreipti dėmesį, tuo labiau, kai kaštai yra maži. Manau, kad šis bandymas labai pasisekė jau dabar, nes beveik visi didžiausi pasaulio portalai apie tai parašė. O dėl popiežiaus, tai labai džiugu, kad jis atvyksta. Galės ir jis Vilniuje paieškoti G taško,“ – juokėsi Šarūnas.