2017-ųjų gruodį Kauno taryba priėmė sprendimą atnaujinti „Kauno autobusų“ bendrovės autobusų bei troleibusų parką. Šiam projektui numatyta 33 mln. eurų investicija.
Savivaldybės valdoma įmonė „Kauno autobusai“ planavo įsigyti apie 50 naujų žemagrindžių autobusų ir 63 žemagrindžius troleibusus.
Dalį pirkiniui reikalingų lėšų bendrovė skolinsis banke, o paskola būtų grąžinama per 10–12 metų. Pinigų planuojama skirti ir iš savivaldybės biudžeto, tačiau tuo pat metu buvo paskelbta, kad bilietų branginti artimiausiu metu neketinama.
Jautėsi lyg būtų pirtyje
Naujų šiuolaikiškų transporto priemonių poreikis išryškėjo pastarosiomis savaitėmis, mat keleiviai dūsta važiuodami nekondicionuojamuose autobusuose ir troleibusuose.
Per karščius viešuoju miesto transportu važinėjantys kauniečiai socialiniuose tinkluose ėmė dalintis nuotraukomis, kuriose užfiksuoti sunkiai pakeliami karščio rekordai.
Kai kuriuose senuose autobusuose dieną termometrai rodė net 36 laipsnius karščio. Lyg pirtyje keleiviai jautėsi ir troleibusuose, kur oro temperatūra buvo pakilusi iki 32 laipsnių padalos.
Keleiviai taip pat spėliojo, kaip atsiranda vairuotojų, norinčių vairuoti tokias transporto priemones.
Konkursus stabdo teismai
Atrodo, proveržio šioje srityje dar teks palaukti. Autobusų įsigijimo konkursas net neprasidėjo, mat vienas dalyvis paskelbtas jo sąlygas apskundė teismui. Dabar ši byla pasiekė Lietuvos apeliacinį teismą.
„Tikimės, kad galutinis sprendimas bus priimtas per porą mėnesių“, – kalbėjo bendrovės „Kauno autobusai“ generalinis direktorius Mindaugas Grigelis.
Ne ką mažesnės aistros verda dėl troleibusų pirkimo. Šis konkursas jau prasidėjo, tačiau vieną dalyvį nuspręsta pašalinti iš kovos dėl sutarties.
„Pašalintas dalyvis taip pat turi teisę skųsti sprendimą teismui“, – svarstė M.Grigelis. Gera žinia, kad tai turėtų paaiškėti maždaug per mėnesį, o pasiūlymus yra pateikę ir daugiau dalyvių.
Šiemet gatvėse nepasirodys
„Kauno autobusų“ vadovas neabejojo, kad šiemet miesto gatvėse nauji autobusai ir troleibusai nepasirodys net ir tuomet, jeigu labai greitai pavyktų įveikti iškilusias kliūtis. Jau pasirašius sutartį su gamintoju įvykdyti didelius užsakymus trunka pusmetį ar dar ilgiau.
Šiuo metu Kauno gatvėmis dar važinėja 26–28 metų senumo troleibusai „Škoda“, kurie nėra žemagrindžiai, todėl neatitinka keleivių lūkesčių. Tuo metu didžiausią taršą sukelia 20–25 metų senumo autobusai.
M.Grigelis neabejojo, kad nauji troleibusai ir autobusai būtų puiki paspirtis parką siekiančiai atnaujinti įmonei.