„Go Vilnius“ Londone ir Berlyne ketvirtadienį startuosiančios internetinės reklamos pagrindinė mintis yra tai, jog Vilnius – neatrastas Europos lobis, kurį aptikti nuostabu, teigia savivaldybės verslo plėtros ir turizmo agentūra „Go Vilnius“.
Reklama anglų kalba skelbia: „Vilnius yra Europos G taškas. Niekas nežino, kur jis, bet kai kai jį randa – tai nuostabu“. Plakatuose – jaunuolių nuotraukos.
Pasak „Go Vilnius“, reklama orientuota į 18-35 metų jaunuolius.
Kampanija sukurta remiantis internete šiemet sausį, Vilniui švenčiant 695-ąjį gimtadienį, žaibiškai išplitusia buvusių sostinės reklamos mokyklos „The Atomic Garden“ studentų Jurgio Ramanausko ir Skaistės Kaurynaitės idėją. Plakate pavaizduota jauna mergina, sugniaužusi paklodę–žemėlapį ties ta vieta, kur turėtų būti Vilnius.
Ją aprašė ir užsienio žiniasklaida.
Vystant reklamą prisidėjo kūrybinis darbuotojas Ugnius Mikšta.
„Pagrindinė kampanijos įžvalga yra ta, kad mažai kas žino, kur Vilnius iš tikrųjų yra, bet kai atvažiuoja, visi būna labai patenkinti ir pamilsta Vilnių. Ši įžvalga kilo iš pokalbių su užsieniečiais. Kai formuluoji mintį, kad yra vieta, kurios niekas nežino, bet kai ją atranda, visi būna labai patenkinti, tai g-taškas pasisiūlo lyg savaime“, – pasakoja J. Ramanauskas.
Reklaminės kampanijos metu internetinės reklamjuostės ir vaizdo klipai ves į specialiai sukurtą interneto tinklalapį. Jame, siekiant išlaikyti lankytojų dėmesį ir paskatinti juos pažinti Vilnių, bus kviečiama žaisti specialų žaidimą: čia bus pateikiama keletas klausimų, tuomet lankytojui bus pasiūlytas asmeniškai jam pritaikytas Vilniaus lankytinų vietų žemėlapis.
Tvirtinama, kad skirtingai nuo tradicinių turistinių miesto žemėlapių, čia vartotojai ras ir parkus, ir dizainerių parduotuves, ir restoranus, ir aktyvias pramogas.
Vilniaus meras Remigijus Šimašius tikina, kad bendraujant su užsienio investuotojais, žurnalistais, oficialių delegacijų atstovais, dauguma jų teigia, kad pirmą kartą atvykus į Lietuvos sostinę jų įspūdžiai gerokai pranoksta lūkesčius, tad jie susižavi Vilniumi.
„Jie to nesitiki, todėl labai nustemba. Iš vienos pusės toks įvertinimas labai malonus, iš kitos pusės – jis byloja apie nepakankamą Vilniaus vardo žinomumą pasaulyje“, – teigia R. Šimašius.
Vilniaus turizmo ir verslo plėtros agentūros „Go Vilnius“ direktorė Inga Romanovskienė tikisi, kad šmaikšti kampanijos žinutė išskirs Vilnių informacinio triukšmo fone ir paskatins potencialius keliautojus domėtis Vilniumi, o tai galiausiai padės atrasti ir sostinės kultūrinį paveldą, renginius, aktyvias pramogas ir miesto gamtą.
„Vilniui neužtenka tradicinių rinkodaros priemonių. Tam, kad pranoktumėme konkurentus, turime imtis drąsių, dėmesį patraukiančių veiksmų. Džiaugiamės, kad jauni kūrėjai pasiūlė idėją, verčiančią diskutuoti, aptarinėti, dalintis ir galų gale domėtis Vilniumi“, – sako I. Romanovskienė.
Sunku nusiplauti
Ši reklama jau anksčiau sulaukė daug diskusijų viešojoje erdvėje, ketvirtadienį socialiniuose tinkluose taip pat kilo abejonių, ar toks sostinės pristatymas užsieniečiams tinkamas ruošiantis rugsėjį vyksiančiam popiežiaus Pranciškaus vizitui.
I. Romanovskienė BNS tikino, kad sieti Popiežiaus vizitą ir „G-spot“ reklaminę Vilniaus kampaniją yra „mažų mažiausia keista“. Ji aiškino, kad kampanija bus vykdoma Vokietijos ir Didžiosios Britanijos didmiesčiuose, ja siekiama patraukti jaunimo dėmesį ir tuomet pristatyti sostinės vertybes – kultūrinį gyvenimą, gamtą, aktyvias pramogas
„Tuo metu Popiežiaus vizitas taipogi yra gera proga skleisti žinią apie Vilnių, pristatant piligrimams aktualią informaciją. Rengiantis popiežiaus vizitui paruošėme specialų Vilniaus piligriminį maršrutą, kurį aktyviai viešinsime, taip skatindami piligriminį turizmą Vilniuje“, – pabrėžė ji.
Anot I. Romanovskienės, tiek tikslinės auditorijos, tiek viešinimo laikotarpiai ir kanalai gerokai skiriasi: „G-spot“ kampanija pasibaigs beveik mėnesiu anksčiau už Popiežiaus vizitą Lietuvoje ir nukreipta į „visai kitas tikslines auditorijas“.
Tačiau Vyriausybės Lietuvos įvaizdžio skyriaus Programų koordinatorė Eglė Kundzamienė naujienų portalui lrytas.lt sakė, kad ši reklama užkliuvo ne tik dėl būsimo popiežiaus vizito, bet ir dėl siunčiamos žinutės.
„Mes sekame pasaulines tendencijas, tai seksualumo temos yra šiaip vengiama, dirbant tiek su koorporatyviniais prekės ženklais, tiek su šalių ir vietovių prekių ženklais. Nes siūloma tema iš tikrųjų padeda parduoti, bet yra visuotinė nuomonė, seksualumo tema vietovių ir šalių prekių ženklus iš lėto griauna“, – teigė E.Kundzamienė.
Jos teigimu, vėliau atstatyti tapatybę ir nusibraukti „seksualumo prieskonį“ tampa sunku. „Ši reklama turi tikrai daug kontraversiškų žinučių“, – teigė ji.
„Go Vilnius“ pažymi, kad Lietuvos sostinė šiemet sulaukė nemažai užsienio žiniasklaidos dėmesio: aplankyti Vilnių rekomendavo „The New York Times”, pagrindiniai britų naujienų portalai „The Guardian“ ir „The Independent“, Prancūzijos, Vokietijos ir Suomijos žiniasklaida.
Anot sostinės reklamos agentūros, dažniausiai publikacijose ir reportažuose sostinė įvardijama kaip neatrasta. Pavyzdžiui, „Lonely Planet“ Vilnių pavadino neatrastu Europos deimantu bei šiemet Lietuvos sostinę paskelbė viena iš dešimties karščiausių Europos kelionių krypčių.