Rusams pakirpo sparnus: sezono įkarštyje kelionių agentūros krenta kaip musės

2018 m. rugpjūčio 2 d. 11:12
Specialiai „Lietuvos rytui“, Maskva
Rusijos gyventojų finansinės išgalės, o drauge ir kelionių paklausa, susitraukė. Neseniai paskelbė bankrutuojanti viena seniausių Maskvoje turizmo bendrovių „Natali Tours“. Ji ne viena tokia.
Daugiau nuotraukų (3)
Sumenkęs rusų piniginių turinys per patį vasaros sezono įkarštį iš turizmo sektoriaus išstūmė įmones „DSBW-Tours“, „Matrioška tur“, „Avrora BG“, „Intrevel stolešniki“ ir „Raduga Travel“.
Visos jos buvo patikėjusios valdžios pažadais, kad ekonomikos krizė liko praeityje, infliacija sumažėjo, o gyventojų pajamos ėmė augti. Bet pirkėjų tos įmonės taip ir nesulaukė.
Vidurinės klasės, kuri sudaro daugumą išvykti svetur sau galinčių leisti rusų, finansų krizė – blogas ženklas. Vasaros sezono pradžioje Maskvos žiniasklaida rašė, kad dauguma Rusijos gyventojų rinkdamiesi poilsio vietą galvoja ne apie tą šalį, į kurią norėtų nuvykti, o apie tą, kurią įpirktų.
„70–80 proc. Rusijos gyventojų savo pajamas skiria mokesčiams už komunalines paslaugas, paskolai mokėti, maistui ir vaistams pirkti, o po viso to niekam daugiau pinigų nebelieka“, – sakė investavimo įmonės „Global FX“ analitikas Vladimiras Rožankovskis.
Tiesa, pinigų dabar turi karininkai ir jėgos struktūrų pareigūnai, kuriems pastaruosius trejus metus reikšmingai buvo keliamas atlygis.
Tačiau prieš porą metų šiems žmonėms su antpečiais buvo uždrausta vykti į užsienį negavus viršininko leidimo. Tai, žinoma, pradžiugino Rusijos kurortų viešbučių šeimininkus.
O vidurinė civilių klasė šiemet vis dėlto stengėsi išvykti atostogų ir ėmė tam paskolą arba pirko kelialapius iš anksto, mat tuomet buvo taikoma 30 proc. nuolaida.
Bankas „Home Credit“ išdavė 30 proc. daugiau paskolų nei prieš metus, o OTP banko net 60 proc. išduotų paskolų sukosi apie 75–80 tūkst. rublių (1024–1092 eurų) – tai ne itin brangios savaitės kelionės dviem išlaidos.
Tuo džiaugėsi turizmo įmonių atstovai, mat, užuot pardavę, kaip įprasta, 35–40 proc. vasaros kelionių, jie per išankstinius išpardavimus pardavė net 50 proc. Tačiau birželį pardavimas sustojo, lyg kas kirviu būtų nukirtęs.
Kaip sakė keliones parduodančio portalo OnlineTur.ru atstovas Igoris Blinovas, išvykų populiariausiomis tarp rusų kryptimis – į Turkiją, Kiprą, Graikiją, Tunisą ir Tailandą – parduodama trečdaliu mažiau nei prieš metus.
„Tai daugiausia susiję su perkamąja vartotojų galia“, – paaiškino jis.
Nepadeda netgi didžiulės nuolaidos, kurių griebėsi turizmo organizatoriai.
O maskviečius alina karščiai. Penktadieniais ir sekmadieniais nusidriekia kilometrinės spūstyse įstrigusių automobilių, vykstančių į užmiestį ar grįžtančių iš jo, eilės.
Žmonės nori pasprukti bent jau į Pamaskvį, nes išvykti toliau tiesiog neturi pinigų.
AtostogosRusija^Instant
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.