Priežasties neatskleidė
Tris šalies oro uostus valdančios valstybės įmonės Lietuvos oro uostai atstovė spaudai Agnė Mažeikytė BNS sakė, jog bendrovė nepranešė, kodėl atšaukia skrydį.
Kol kas nepanešama, ar bus atšauktas ir ketvirtadienio skrydis į Alikantę. Visi kiti „Ryanair“ skrydžiai iš Vilniaus, Kauno ir Palangos turėtų vykti pagal tvarkaraštį.
„Ryanair“ lėktuvų įgulų streikas gali sutrikdyti skrydžius į Ispaniją, Italiją, Portugaliją ir Belgiją, pranešė žiniasklaida. Pilotai ir skrydžių palydovai siekia geresnių darbo sąlygų ir didesnių atlyginimų.
Darbuotojai paskelbė streiką
Pagal preliminarius duomenis, trečiadienį gali būti atšaukta iki 800 skrydžių Ispanijos kryptimi, nors centrinė Madrido valdžia griežtai pareikalavo, kad skrydžiai į Kanarų bei Balearų salas nenukentėtų. Portugalijoje ir Belgijoje gali būti atšaukta apie 50 skrydžių, o italai planuoja, kad jų tvarkaraštis išvis nenukentės.
Pigių skrydžių airiškos bendrovės „Ryanair“ vadovybė iki šiol tikina, kad jos darbuotojai gauna didžiausius atlyginimus ir jų verslas nuolat plečiasi, bet pastaraisiais metais dėl aršios konkurencijos dėl pilotų ir kitų įgulos narių su kitomis bendrovėms, pagaliau buvo priverstas pripažinti savo pilotų ir kabinų įgulų profsąjungas ir pradėti su jais kalbėtis. Deja, atrodo, kad šios derybos nebuvo sėkmingos.
„Labai gaila, bet „Ryanair“ pasirinko toliau ignoruoti savo darbuotojus ir nepaliko profsąjungoms jokio kito varianto, kaip skelbti nacionalinius streikus Portugalijoje, Ispanijoje, Belgijoje ir Italijoje liepos 25-ąją, o liepos 26-ąją – Portugalijoje, Ispanijoje ir Belgijoje“, – sako Portugalijos profsąjungos SNPVAC atstovė Luciana Passo.
„Ryanair“ vadovybė tvirtina, kad jų lėktuvų įgulų nariai uždirba iki 40 tūkst. eurų per metus, bet Italijoje šiuos darbuotojus jungiančios profsąjungos atstovai kandžiai pareiškė, kad jie gauna tik 17 tūkst. ir norėtų išsiaiškinti, kur dingo likę 23 tūkst. Daugiausia problemų „Ryanair“ darbuotojams kelia jų teisinis statusas ir kontraktų įvairovė. Neretai penki viename lėktuve tą patį darbą dirbantys žmonės gauna skirtingą atlyginimą.
„Aviakompanija naudojasi savo tarptautine prigimtimi bei Airijos įstatymais taip, kaip jai patogiau. Pagal vienus kriterijus, mums taikomos tarptautinės normos, pagal kitus – airiškos. Taip lėktuvų įgulas ištinka teisinė nežinia ir dėl socialinės apsaugos ir dėl kontraktų niuansų“, – mano Ispanijos profsąjungos SITSPLA atstovė Monique Duthiers.