Tyrimą kontrolierė pradėjo, kai automobilių plovykla „Ainava“ socialinio tinklo „Facebook“ paskyroje paskelbė, kad kiekvieną trečiadienį moterys galės nusiplauti automobilį su 20 proc. nuolaida.
„Įmonė nepateikė jokio pagrindimo, dėl kokių priežasčių nuolaidos už vienodas paslaugas taikė tik moterims. Nuolaidų taikymas tik vienos lyties vartotojams negali būti laikomas tinkama priemone, siekiant pademonstruoti naujos paslaugos privalumus“, – pažymima Lygių galimybių kontrolierės tarnybos pranešime.
Jame atkreipiamas dėmesys, kad Moterų ir vyrų lygių galimybių įstatymas įpareigoja įmones visiems vartotojams, nesvarbu, kokia jų lytis, taikyti vienodas apmokėjimo sąlygas už tokias pačias ir vienodos vertės paslaugas, bei užtikrinti, kad informacijoje apie paslaugas nebūtų išreiškiamas privilegijų teikimas dėl asmens lyties.
A. Skardžiuvienė pabrėžė, kad lengvatos vienos lyties vartotojams ne tik prieštarauja įstatymams, bet ir formuoja nuostatą, kad vienos lyties asmenys yra ypatingesni ar vertingesni.
„Tai supriešina visuomenę bei pažeidžia lyčių lygybės principą. Paslaugų teikėjai to daryti neturėtų“ – sakė ji.
Pažymima, kad nustačius diskriminaciją, įmonė nuolaidų taikymą moterims nutraukė.
Įmonės vykdančioji direktorė Edita Gimbickaja tarnybai paaiškino, kad akciją paskelbė vadovaudamasi įmonės partnerio ir plovyklos gamintojo Vokietijoje „Otto Christ AG“ rekomendacija pritraukti moteris naudotis tekstiline tuneline automobilių plovykla, įrengta naujai atidarytame automobilių švaros centre. Pasak jos, siekta plačiau paskleisti žinią apie naują paslaugą bei parodyti, kad tokiomis plovyklomis lengva ir patogu naudotis.