Lietuviai – vieni atsakingiausių naminių gyvūnų šeimininkų

2018 m. birželio 18 d. 16:48
Lrytas.lt
Subalansuota mityba, natūralių produktų poreikis ir aktyvus gyvenimo būdas – nieko nebestebinantis šiandienos vartotojų skiriamasis ženklas, tačiau ši tendencija vis dažniau pastebima ir augintinių pašarų kategorijoje. Naminiai gyvūnai  sužmoginami, todėl jų mitybai vis dažniau skiriamas toks pat dėmesys, kaip kitų šeimos narių racionui – reziumuoja „Royal Veterinary College“ 2017 metais atliktas „Gyvūnų gerovės ir elgesio“ tyrimas. Tai aiškiai pastebi pašarų gamintojai ir gyvūnų specialistai, pajutę didėjantį natūralios ir „supermaistu“ praturtintos produkcijos gyvūnams poreikį. Tiesa, gyvūnų priežiūrai išleidžiamos sumos ir reikalavimai jų pašaro kokybei skirtingose šalyse labai skiriasi. 
Daugiau nuotraukų (3)
„Gyvūnų pašarų rinka, kaip ir žmonių maisto produktų gamybos sektorius, sparčiai kinta – tai diktuoja ne tik pasikeitusios pirkėjų finansinės galimybės, tačiau ir pakitęs gyvenimo kokybės suvokimas. Taip, kaip žmonės ėmė rūpintis savo mityba bei gera fizine forma, imta rūpintis ir šeimininko racioną atitinkančiais augintinio pašarais bei jo ilgaamžiškumu. Super premium klasės funkciniai pašarai tampa ne prabangos preke, tačiau savaime suprantamu kasdieniu augintinio racionu –gyvūnų organizmui, kaip ir žmonių, itin svarbūs baltymai, mineralinės medžiagos, vitaminai ir neapdoroti riebalai bei aliejai, tačiau būtina vengti cheminių konservantų, dirbtinių skonio stipriklių ir dažiklių. Kadangi įprasti pašarai negali užtikrinti visų gyvūno organizmo poreikių patenkinimo, jaučiamas dramatiškas super premium ėdalo augintiniams pardavimų augimas,“ – sako specializuotų gyvūnų parduotuvių tinklo KIKA veterinarė, farmacijos vadovė Kamilė Ausmanė. 
Tyrimų bendrovės „Mordor Intelligence“ 2017 metų rudenį atlikta apklausa patvirtina, kad augintinių pašarų rinka stabiliai auga, maža to, Europa šiame sektoriuje yra viena lyderių, sugeneruodama apie 30 proc. visų gyvūnų priežiūros prekių ir paslaugų pardavimų pasaulyje. Europos augintinių pašarų gamintojų federacijos (FEDIAF) duomenimis, pagrindinė priežastis, kodėl auga pašarų pardavimai – ekonomiškai pažengusiose ir besivystančiose šalyse didėjantis naminių gyvūnų skaičius, kurių šeimininkai nustojo juos šerti maisto likučiais nuo savo stalo. Be to, vėlyvos santuokos ir mažėjantis gimstamumas taip pat skatina auginti daugiau naminių gyvūnų, o kartu – ir pašarų pardavimą. Tiesa, europiečių reikalavimai augintinių pašarui šiek tiek skiriasi nuo šios rinkos lyderės – JAV – gyventojų.
„Atliktos apklausos rodo, kad europiečiams mažiau rūpi, kad pašaruose nebūtų grūdinių kultūrų, taip, kaip ir nepopuliari produkcija augintiniams be gliuteno – jų svarba, reitinguojant pasirinkimo kriterijus, atsidūrė sąrašo gale, kai tuo tarpu amerikiečiams šis rodiklis daug svarbesnis. Kita nauja tendencija – supermaisto poreikis. Tiek žmonių racione, tiek augintinių mityboje vis didesnę dalį užima produktai, turintys itin daug organizmui vertingų medžiagų. Vienas jų – kokosų aliejus, apie kurio svarbą gyvūnų sveikatai kalbama jau ne vienerius metus, tad jį įtraukėme į savo naują analogų pasaulyje neturintį ėdalą augintiniams su nanodalelėmis „HiQ“, – sako specializuotų gyvūnų parduotuvių tinklo KIKA veterinarė K. Ausmanė.
– Tiesa, nors ekonomiškai stiprios šalys persiorientuoja ant natūralaus ir ekologiško maisto, augintinių pašarui šių standartų kol kas netaiko: „Euromonitor“ duomenimis, kad toks maistas gyvūnams geresnis, mano po 65 proc. Jungtinės Karalystės ir JAV gyventojų. Kur kas sąmoningesni šiuo klausimu besivystančių šalių gyventojai: 68 proc. ispanų mano, kad iš natūralių produktų pagamintas maistas kokybine prasme pranašesnis už paprastą, šiai nuomonei pritaria 83 proc. brazilų ir po 92 proc. Rusijos bei Meksikos gyventojų. Mane, kaip gyvūnų sveikatos specialistę, džiugina tai, kad kaina, prekės ženklas ar pašarų gamybos šalis taip pat nebėra svarbiausi – tarptautinės apklausos rodo, kad šeimininkai savo augintiniams pašarus vis dažniau renka pagal ingredientų kokybę ir naudą organizmui“.
Pasak jos, šią tendenciją atspindi ir šią žiemą „KIKA Group“ atliktos visuomenės apklausos duomenys: Estijoje pašarų augintiniams kokybė aktuali 57 proc. žmonių, Lietuvoje – 56 proc. pirkėjų, jų sudėtis rūpi 47 proc. estų ir 46 proc. lietuvių, tuo tarpu ėdalo kaina svarbi 40 proc. estų ir 47 proc. lietuvių. Į klausimą, ar pašarui taikoma akcija nulemia sprendimą pirkti vieną ar kitą produktą, teigiamai atsakė 42 proc. estų ir 36 proc. lietuvių. 
„Žinoma, iki pilno sąmoningumo dar trūksta pasitikėjimo veterinarų rekomendacijomis gyvūnų mitybai, nes jos svarbios tik 29 proc. estų ir 35 proc. lietuvių, bet bendrame kontekste atrodome tikrai gerai. Neblogai mūsų šalis atrodo ir pagal gyvūno priežiūrai skiriamas lėšas: mūsų atliktos apklausos duomenimis, lietuviai per mėnesį augintinio gerovei užtikrinti išleidžia iki 40 Eur, estai – iki 30 Eur. Džiugina ir tai, kad mes šias lėšas išleidžiame kokybiškiems produktams, nes 59 proc. lietuvių teigė pašarą gyvūnams perkantys specializuotose parduotuvėse, taip atsakiusių estų buvo šiek tiek mažiau – 53 proc.“, – skaičius vardija A. Ausmanė.
Palyginimui, norvegai gyvūnų priežiūrai išleidžia 45 eurus ir daugiau, latviai – iki 40 Eur, šveicarai – iki 30, švedai ir austrai – iki 20 Eur. Įdomu tai, kad europiečiai lyderiauja ir pagal išleidžiamų pinigų sumas šunų ėdalui: Europos Sąjungos (ES) gyventojai vidutiniškai per mėnesį tam skiria apie 13 Eur, o JAV – 12 EUR, nors amerikiečiai pagal įvairias statistikas namuose laiko daugiausia šunų pasaulyje. 
Visi „HiQ“ prekės ženklu pažymėti gyvūnams skirti produktai yra sukurti pagal inovatyvią formulę ir papildyti unikaliais nanodydžio dalelių komponentais – iki itin smulkių dalelių apdirbtu natūraliu mineralu ir veikliųjų medžiagų kompleksu bei tyru kokosų aliejumi, kurie užtikrina pilnavertę augintinių mitybą ir tinkamą jų organizmo funkcionavimą. Be to, dalis „HiQ“ pašarų pritaikyti kukurūzų netoleruojantiems ir kviečiams bei jų glitimui alergiškiems gyvūnams. Naujaisiais augintinių pašarais jau prekiaujama specializuotose gyvūnų prekių parduotuvėse KIKA.
ėdalasKika^Instant
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.