„Geležinkelių rajonas Vilniaus mieste keisis neatpažįstamai. Istoriškai stotis visada buvo industrinis rajonas, mažai prižiūrima teritorija, ir mes ją keisime. Stotis turi būti vieta, kuri pritraukia žmones, gyventojus, kviečia keliauti patogiai ne tik į Lietuvos miestus, bet ir į šalia esančius užsienio regionus“, – komentavo „Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius Mantas Bartuška.
Nauja moderni autobusų stotis bus statoma geležinkelio stoties teritorijoje, o stotys bus sujungtos požemine pėsčiųjų perėja. Naujame centre numatoma įrengti biurus, čia įsikurs „Lietuvos geležinkelių“ centrinė būstinė ir savivaldybės administracija.
Vilniaus geležinkelio stoties modernizavimo projektą ketinama vystyti etapais. Per pirmąjį etapą planuojami biurai, kuriuose ir atsiras numatoma centrinė būstinė bei savivaldybės administracija.
Vilniaus meras Remigijus Šimašius, pristatydamas autobusų stoties plėtros planus miesto pietų kryptimi – maždaug 20 hektarų teritorijoje tarp Geležinkelio ir Pelesos gatvių, teigė, kad dabartinė stotis neatrodo taip, kaip derėtų atrodyti sostinės stočiai.
Anot jo, bendradarbiavimas su „Lietuvos geležinkeliais“ padės išspręsti šią opią miestui problemą.
„Sieksime sukurti visiškai naują ir modernią autobusų stotį geležinkelio stoties teritorijoje. Abi stotys būtų sujungtos viena požemine pėsčiųjų ašimi. Toks sprendimas būtų itin patogus keliaujantiems. O aplink atsiras nauja inftrastruktūra bei sutvarkytos viešosios erdvės“, – sakė meras.
Jo teigimu, Vilniaus centras ilgą laiką buvo apribotas Nerimi iš šiaurės ir geležinkeliu iš pietų: „Centras Nerį jau peržengė, dabar laikas peržengti ir antrąją ribą – geležinkelį. Ši vizija kardinaliai keičia pietinę miesto dalį, sujungia iki šiol atskirtas miesto dalis ir sukuria dar vieną gyventojams, verslui bei turizmui itin patrauklų miesto traukos centrą.“
M.Bartuška paklaustas, kiek gali kainuoti toks projektas, teigė, kad apie pinigines sąnaudas kalbėti dar anksti, nes jis dar yra idėjos lygyje.
„Tai bus didelis projektas. Mes neketiname pradėti naujos veiklos ir tapti NT vystytojais, mūsų tikslas yra atlaisvinti teritorijas ir pritraukti profesionalus. Nuoširdžiai norime, kad ši vieta taptų moderni ir šiuolaikiška“, – sakė M.Bartuška.
Jo teigimu, įvairias transporto rūšis apjungiantis „Vilnius Connect“ centras atitiks Berlyno, Frankfurto, Vienos geležinkelio stočių koncepciją, kai vienoje vietoje galima gauti platų paslaugų spektrą – maitinimą, apsistojimą, biuro nuomą.
Naujasis mobilumo centras išsiskirs ir planuojamos europinės geležinkelio vėžės projektu „Rail Baltica“, kuris Vilnių sujungs su Kaunu, Panevėžiu, Varšuva, Ryga, Talinu, Pernu ir Helsinkiu.
Šiuo metu svarstoma, kokiu geriausiu būdu įgyvendinti projektą. Tikėtina, kad projekto įgyvendinimas bus patikėtas viešos atrankos būdu geriausią pasiūlymą pateikusiam išorės partneriui, turinčiam patirties tokio pobūdžio projektuose.