2018 metų pavasarį „Kantar TNS“ atlikto tyrimo duomenimis, mėnraščių ir rečiau išeinančių leidinių auditorija net šiek tiek išaugo.
Tai nulėmė kai kurių savaitinių periodinių leidinių sumažintas periodiškumas ir jaunesnės auditorijos polinkis skaityti rečiau išeinančius periodinius leidinius.
Šių metų duomenimis, bent vieną periodinio leidinio numerį skaitė 74 proc. 15–74 m. Lietuvos gyventojų. Ištikimų skaitytojų dalis (vidutinė leidinio auditorija) 2018 metais buvo 62 proc.
„Vidutiniškai vienu leidinio numeriu pasiekiama du trečdaliai šalies gyventojų. Šis rodiklis šiemet išlaikė pernykštį lygį – po dešimtmetį trukusio kritimo, kurį sukėlė interneto plėtra, matome, kad spaudos auditorijos rodikliai liko stabilūs“, – sakė „Kantar TNS“ medijos tyrimų ir įžvalgų vadovė Renata Mackevičienė.
2018 metais Lietuvos gyventojai laikraščius ir žurnalus skaitė vidutiniškai 12 minučių per dieną. Šie skaičiai per metus beveik nepakito.
Moterys spaudą skaito labiau negu vyrai, ypač dvimėnesinius ir rečiau leidžiamus leidinius.
Vyresni nei 50 metų žmonės daugiau skaito savaitraščių, 30–49 metų linkę labiau skaityti dienraščius, o jaunesni nei 30 metų renkasi rečiau išeinančius leidinius (mėnesinius, dvimėnesinius).
Pasak „Kantar TNS“ ekspertės, vis dažniau susiduriant su socialinių tinklų kuriamų „netikrų naujienų“ įtaka, matoma tendencija, kad didesnę svarbą vertinant žiniasklaidą įgauna ne tik pasiekiamos auditorijos dydis, bet ir pasitikėjimas žiniasklaidos kanalu.
Tai akcentuoja ir naujausia Pasaulio spaudos ir leidėjų asociacijos studija.
„Pasitikėjimo ir lojalumo klausimas tampa vis aktualesnis.
Spaudos publikacijoms visada buvo keliami didesni reikalavimai, jų turinys dažnai yra labiau analitinis ir ilgiau išliekantis, jį galima bet kada patikrinti ir neįmanoma pakoreguoti „post factum“.
Be to, mažesnis foninis triukšmas lemia didesnę dėmesio koncentraciją ir įsitraukimą.
Tai kokybiniai parametrai, kuriuos spausdintinė žiniasklaida turi panaudoti“, – sakė R.Mackevičienė.
Pasaulio spaudos ir leidėjų asociacijos duomenimis, pagrindine rizika didžiausi leidėjai laiko ne internetą ar socialinius tinklus (tik 5 proc. tai įvardijo kaip riziką).
Didžiausia rizika leidėjai vadina savo inovacijų stoką (26 proc.).
„Kantar TNS“ spaudos skaitytojų auditorijos tyrimas atliktas 2018 m. pavasarį, analizuoti 102 leidiniai: 10 dienraščių, 34 savaitraščiai, 42 mėnraščiai ir 16 dvimėnesinių bei ketvirtinių leidinių.