Iš misijos grįžęs „Daumantų“ eksporto vadovas Saulius Šeštakauskas sakė, jog susitikimai su potencialiais partneriais buvo sėkmingi ir suteikė galimybę iš arčiau pažinti Azijos vartotojų įpročius.
Vertina ekologiškus gaminius
Pasak S.Šeštakausko, itin sparčiai auganti Rytų vartotojų rinka vertina vakarietiško verslo kultūrą, o iš Europos importuojami maisto produktai yra paklausi prekė.
„Iš Vakarų atgabenama produkcija, ypač maisto produktai, Azijos rinkai yra itin patrauklūs. Rytų maisto pramonėje ir vartojamuose produktuose, kitaip nei lietuviškuose gaminiuose, yra aptinkama daugybė pesticidų.
Matome daug potencialo plėtrai, nes tarp azijiečių sparčiai plinta sveikos gyvensenos bei ekologinių produktų vartojimo kultūra“, – kalbėjo „Daumantų“ eksporto vadovas.
Pasak S.Šeštakausko, potencialūs partneriai Azijoje labiau domisi pačiu produktu bei jo sudėtimi nei gaminimo technologijomis.
Ekologija Azijos vartotojams turi vis didesnę reikšmę, bet tokių produktų vartotojų ratas kol kas nėra didelis.
Ekologiški produktai iš Vakarų šalių Rytuose yra pakankamai brangūs, tačiau rinkoje yra specializuotų parduotuvių, turinčių savo klientų ratą. Jų tarpe ekologiški produktai sulaukia populiarumo.
Kitoks skonio pojūtis
„Natūralu, jog vartotojų Singapūre ir Vietname skonio suvokimas yra kiek kitoks nei Lietuvoje. Visgi potencialūs partneriai, su kuriais teko bendrauti, puikiai žino, kas yra kečupas, majonezas.
Formuodami asortimentą, reaguosime į jų poreikius, taip pat pasiūlysime ir daugiau įvairių pagardų. Platesnė pasirinkimo galimybė jiems yra itin aktuali“, – apie Azijos vartojimo įpročius kalbėjo S.Šeštakauskas.
Būna ir iššūkių
Įmonės direktorius Romanas Seliava įsitikinęs, kad „Daumantų“ bendradarbiavimas su Singapūro įmonėmis prasidės netrukus, nes ši partnerystė nekelia didelės rizikos – importo nevaržo muitai ar mokesčiai maisto produktams.
Tuo tarpu vykdydami eksportą į Vietnamą, Europos verslininkai susiduria su nemažais mokesčiais.
„Prieš priimdami sprendimą atsakingai skaičiuojame transporto išlaidas. Atlikus reikiamus skaičiavimus, potencialiems partneriams galėsime pateikti galutinę kainą.
Darome Vietnamo rinkos analizę – dažniausiai jų asortimente dominuoja pakankamai pigūs produktai, tačiau daugelis jų pagaminta Japonijoje ar JAV“, – pastebėjo įmonės vadovas.
Verslo misijos nauda
Dalyvavimas ES verslo misijoje „Daumantams“ atvėrė eksporto kelius ne tik į Azijos, bet taip pat ir į naujas Europos šalių rinkas. Mat programos delegacijoje susirinko 42 maisto sektoriaus lyderiai iš 14 ES šalių.
„Dalyvaudami misijoje susipažinome ir su kitų Europos įmonių atstovais. Dabar su jais deramės ir siekiame abipusio bendradarbiavimo. Galimai pradėsime bendrą projektą su Slovakijos gamintoju“, – sakė S.Šeštakauskas.
Jo teigimu, kvietimas dalyvauti ES verslo misijoje yra itin reikšmingas ne tik įmonei, bet ir visai Lietuvai. Ši ES iniciatyva ne tik atveria tarptautines rinkas, bet ir kelia šalies verslo lygį bei padeda mažoms kompanijoms išplaukti į tarptautinius vandenis.
Pasak S.Šeštakausko, įmonėms plečiantis bei ieškant pelningų rinkų, organizatoriai savo ruožtu joms padeda sutaupyti lėšų bei laiko.
„Šios programos dėka įmonės įgauna reikiamų žinių ir supranta potencialo reikšmę. Prieš vykstant į šią misiją mes aiškiai žinojome, su kuo susitiksime. Mūsų duomenys taip pat buvo pateikti potencialiems partneriams.
Aktyviai bendravome tik su tiksliniais atstovais, siekiančiais užmegzti abiems pusėms naudingą partnerystę“, – pasakojo eksporto vadovas.
ES organizuojama verslo misija „EU Gateway“ │Business Avenues – tai iniciatyva, kurią finansuoja ES. Iniciatyva veikia daugiau nei 25 metus. Ji padeda Europos bendrovėms užmegzti ilgalaikį verslo bendradarbiavimą su Azijos šalimis. Iki 2020 m. planuojama suorganizuoti 50 verslo misijų atrinktoms Europos bendrovėms.
Kiekviena misija orientuota į skirtingą verslo sektorių: žaliosios energijos technologijos, aplinkos ir vandens technologijos, sveikatos ir medicinos technologijos, šiuolaikinis Europos dizainas, ekologiški maisto produktai ir gėrimai.