Pasak „SCAT Airlines“ viceprezidento Nikolajus Buriakovo, ši kryptis sujungs dvi sostines ir leis lietuviams pažinti Kazachstano grožį bei paprasčiau ir operatyviau bendradarbiauti verslo klientams.
„Naujasis maršrutas iš Kazachstano į Lietuvą yra vienas didžiausių žingsnių aviakompanijos istorijoje, kurio tikslas – įkurti naują, stiprų aviacijos centrą tarp Kazachstano ir Baltijos šalių. Neabejojame, kad naujoji kryptis iš Vilniaus į Astaną bus patraukli abiejų šalių gyventojams ir užtikrins abipusius turistų srautus“, – sakė jis.
Lietuvos ambasadorius Kazachstane Vytautas Naudužas džiaugėsi, kad tiek ekonominiai, tiek nuo šiol ir turizmo ryšiai tarp valstybių kasmet vis stiprėja ir naujasis reisas bus lyg tiltas dar labiau juos sutvirtinti.
„Kazachstanas su Lietuva prekiauja net daugiau nei su Lenkija ar Baltarusija. Per pastaruosius metus pavyko atidaryti šešis garbės konsulatus šioje šalyje, dabar iš viso turime net aštuonis“, – teigė ambasadorius.
Pasak V.Naudužo, bendrovė į Lietuvą investavo nemažai pinigų, nes šios krypties lėktuvai bei pilotai rengiami pačioje Lietuvoje. Jo teigimu, kad lėktuvas kasmet skraidytų, per metus juo turi skristi virš 20 tūkst. keleivių, taip pat svarbus ir gabenamų krovinių kiekis.
S.Kodyrbaevas įsitikinęs, kad maršrutas ypač pasitarnaus ne tik kelionių ir verslo, bet ir medicinos turizmui. Jo teigimu, Lietuva patenka į 10 svarbiausių Kazachstano partnerių visoje ES.
Per Astaną „SCAT Airlines“ keleiviai galės pasiekti ir kitus Kazachstano miestus: Almatą, Šymkentą, Aktobę bei susiekti su Kinija. Bilieto kaina į vieną pusę sieks 165 eurus, o į abi puses – 250 eurų.
Lėktuvai iš Vilniaus į Astaną nuo gegužės 27 dienos kils du kartus per savaitę – ketvirtadieniais ir sekmadieniais. Skrydžio trukmė – 4.20 val. Bilietų prekyba oro linijų interneto puslapyje jau pradėta.
Bendrovė įkurta 1997 metais. Ji yra viena didžiausių Kazachstano oro bendrovių, šiuo metu vykdanti skrydžius į aštuonias pasaulio šalis: Kiniją, Rusiją, Jungtinius Arabų Emyratus, Turkiją, Indiją, Gruziją, Azerbaidžaną ir Armėniją. Bendrovės lėktuvų parką sudaro 18 orlaivių – 12 „Boeing“ ir 6 „Bombardier“ lėktuvai, skrendantys daugiau nei 80 vidinėmis ir tarptautinėmis kryptimis, kasmet šį sąrašą papildant dar apie 10 naujų skydžių maršrutų.
„SCAT Airlines“ atitinka IATA (Tarptautinės oro transporto asociacijos) skrydžių saugos standartus ir nuo 2018 metų kovo yra tapusi IATA nare. Tai reiškia, jog įmonė praėjo ir kasmet kartoja su saugumu susijusių vidinių procedūrų bei praktikų auditą. Kazachstanas yra vienintelė centrinės Azijos valstybė, turinti dvi IATA priklausančias oro bendroves.