„Begos“ terminalas pastatytas siekiant efektyviai aptarnauti pastaruoju metu dvigubai išaugusius vienintelės Lietuvoje cementą gaminančios akcinės bendrovės „Akmenės cementas“ produkcijos eksporto srautus.
„Akmenės cementas“ baigė didžiausią savo istorijoje modernizavimo projektą – pakeitė klinkerio gamybos šlapiuoju būdu technologiją. Tai įmonei leido cemento gamybą padidinti iki 4500 tonų per dieną (1,5 mln. tonų) per metus.
„Modernizuodami klinkerio gamybos procesus, daug dėmesio skyrėme aplinkosaugos reikalavimams, todėl ženkliai sumažėjo į aplinką išmetamo anglies dvideginio“, - pažymėjo „Akmenės cementas“ generalinis direktorius Artūras Zaremba.
Šiuo metu apie 60 proc. „Akmenės cemento“ produktų parduodama Lietuvos rinkoje, o likusioji dalis eksportuojama į kaimynines šalis, taip pat laivais iš Klaipėdos jūrų uosto plukdoma į Skandinaviją.
Jūrų krovinių kompanijoje „Bega“ prie dvejus metus į laivus krauta daugiau kaip 100 tūkst. tonų iš Akmenės geležinkeliais atgabento lietuviško cemento, o pernai krova šoktelėjo 170 tūkst. tonų - 70 proc. daugiau.
Įvertinusi cemento krovos eksporto srautus, jų dinamiką „Bega“ jau baigė pirmąjį naujo specializuoto krovos terminalo statybos etapą: įmonės teritorijoje pastatyta 3600 tonų talpykla, nutiesti vamzdynai, įdiegtos modernios krovos technologijos bei programinė įranga.
„Realizuodami šį projektą panaudojome uždarųjų pneumatinių transportavimo sistemų lyderės pasaulyje, vokiečių bendrovės „Claudius Peters GmbH“, sukurtas krovos technologijas“, - pasakojo „Begos“ generalinis direktorius Laimonas Rimkus.
Kitiems darbams „Bega“ buvo pasitelkusi Lietuvos rangovus, daugelį inovatyvių sprendimų sumanė ir įgyvendino didelę patirtį biriųjų krovinių transportavimo patirtį sukaupę šios kompanijos specialistai.
Modernizuotame "Begos' terminale cementas kraunamas uždarai - be jokio sąlyčio su aplinka. Programinio valdymo įranga specialistams padeda automatiškai stebėti ir analizuoti visus procesus, talpyklose optimaliai paskirsto oro ir cemento srautus.
Inovatyvūs sprendimai ir pažangiosios technologijos „Begai“ atveria galimybę kur kas efektyviau krauti cementą iš vagonų į laivus, užtikrina greitesnį geležinkelio riedmenų apyvartumą.
Akmenės įmonė ir „Bega“ darbuojasi ranka rankon - verslo partneriai planuoja jau artimiausiai metais lietuviško cemento eksporto per Klaipėdą apimtys padidinti iki 250-300 tūkst. tonų per metus