Tokių permainų priežastis – terminalo atnaujinimo planas.
2013 m. LSA salė buvo įrengta, kad netektų raudonuoti prieš aukštus svečius, atvykstančius į Lietuvą mūsų šalies pirmininkavimo ES Tarybai metu.
Tuomet, 2013 metų liepos pradžioje, vos per tris dienas oro uosto LSA salėje buvo priimta apie 300 keleivių.
Pro jos duris žengė ir tuometis Europos Komisijos prezidentas Jose Manuelis Barroso.
Tačiau jau netrukus šios vos penkerius metus tarnavusios salės nebeliks, mat ji įtraukta į laukiančios išvykimo terminalo rekonstrukcijos planus.
Jos vietoje bus išplėstos išvykimo terminalo erdvės. O naujai salei įkurti vėl reikės atseikėti nemenką sumą.
Pinigai – iš biudžeto
LSA salė, rekonstravus buvusios Patrulinės tarnybos pastatą, buvo baigta įrengti 2013 metų birželį.
Darbai užtruko keturis mėnesius, svarbiems asmenims priimti skirtos erdvės atsiėjo 3 mln. litų (870 tūkst. eurų).
Oro uosto LSA salės statybos projektas daugiausia buvo finansuojamas iš valstybės biudžeto.
Ypatingus keleivius vis dar priimančioje LSA salėje vienu metu gali sutilpti 50–60 žmonių.
2013 m. planuota, kad joje per pirmininkavimo pusmetį bus pasitikta keli tūkstančiai itin svarbių asmenų.
„Senojoje salėje nebegalėtume aptarnauti visų svečių, kurie lankys Lietuvą šį pusmetį.
Ypač lapkričio mėnesį bus daug renginių, į kuriuos atvyks didelės delegacijos“, – 2013 metų liepos mėnesį kalbėjo LSA salės vadovė Aušra Zlatkuvienė.
Maždaug 400 kvadratinių metrų ploto pastate buvo įrengta aviacijos saugumo patikros zona, muitinės ir Valstybės sienos apsaugos tarnybos bei bagažo saugojimo patalpos, svečiams buvo skirtos trys salės, tinkamos darbui ir susitikimams, baras bei virtuvė.
Sales įrengė skirtingai
Salei įrengti buvo naudojami ir tautodailės motyvai, kad svečiai galėtų pajusti atskridę būtent į Lietuvą.
Vienoje iš salės erdvių stovi dvi sofos, kurių apmušalai išausti tautiniais motyvais.
Antrojoje, vadinamojoje prezidentinėje, salėje – klasikiniai šviesūs baldai, trečiojoje – šiuolaikinio dizaino krėslai ir kėdės.
Kelis kartus buvo keičiami planai, kaip turėtų atrodyti trečioji salė. Iš pradžių ketinta ją įrengti klasikinę, o vėliau nuspręsta, kad derėtų rinktis laisvesnį, modernesnį variantą.
Naujojoje LSA salėje vienu metu galima aptarnauti ir Šengeno, ir ne Šengeno šalių keleivius.
Šių statybų rangovas – Panevėžio statybos trestas, salės projektą parengė ir interjerą sukūrė bendrovė „Archidelta“.
Darbus pradės kitąmet
Tačiau praėjusią vasarą baigęs vieną darbų maratoną – orlaivių kilimo ir leidimosi tako rekonstrukciją, oro uostas užsimojo atnaujinti išvykimo terminalą.
LSA salės pertvarkos išlaidos, anot „Lietuvos oro uostų“ (LOU) įmonės atstovės Indrės Baltrušaitienės, patenka į išvykimo terminalo rekonstrukcijos biudžetą.
Numatoma darbų pradžia ir pabaiga yra 2019-ieji.
Kitų metų vasarį prasidėsianti oro uosto rekonstrukcija vyks etapais, o galutinai jis bus atnaujintas 2021 metais.
Terminalo atnaujinimas prasidės nuo vadinamosios sterilios zonos rekonstrukcijos, kuri bus baigta šių metų pabaigoje.
Iki 2020 metų pradžios taip pat planuojama rekonstruoti orlaivių peroną ir riedėjimo takus, pertvarkyti oro uosto eismo infrastruktūrą.
Kainuos 60 mln. eurų
Paskutinė didelė projekto dalis – keleivių išvykimo terminalo rekonstrukcija – prasidės 2019-aisiais ir tęsis iki 2021-ųjų.
Kiek tiksliai kainuos naujos LSA salės įrengimas, LOU atstovė kol kas negalėjo pasakyti, tačiau visa būsimoji oro uosto rekonstrukcija atsieis apie 60 milijonų eurų.
Iš jų trečdalis – 20 mln. eurų – bus skirta pagal tarptautinius reikalavimus privalomai įrangai įsigyti ir atnaujinti, o apie 12 mln. – orlaivių perono ir riedėjimo takų rekonstrukcijai. Todėl salei teks dalis iš likusių 28 mln. eurų aruodo.
O dailios sofos ir šiuolaikiški krėslai, kaip sakė I.Baltušaitienė, bus perkelti į naująją LSA salę: „Mes tikrai nieko neišmesime, viskas bus panaudojama naujoje vietoje.“