Antžeminio orlaivių aptarnavimo bendrovė “Litcargus” Kauno oro uoste pristatė moderniausią orlaivių nuledinimo automobilį su naujos kartos nuledinimo įranga – tai užtikrins dar efektyvesnį orlaivių aptarnavimą.
Bendrovė pirkiniui išleido 350 tūkst. eurų. Tokia pati įranga kurį laiką jau naudojama Vilniaus oro uoste.
Dėl susidariusio ledo ir sniego ant orlaivio pablogėja jo aerodinaminės savybės, todėl kilimo metu lėktuvas gali tiesiog neatsiplėšti nuo žemes arba kristi. Tokia nelaimė pastarąjį kartą įvyko 2012 metais Rusijoje.
„Orlaivis gali saugiai skristi, kai jo paviršius yra švarus. Antiledodaros metu, kuomet orlaivis nupurškiamas nuo 60 iki 80 laipsnių įkaitintu specialiu skysčiu, pašalinamas ledas, sniegas ir kitos sankaupos“, – pasakojo bendrovės „Litcargus“ generalinis direktorius Saulius Batavičius.
Priklausomai nuo oro salygų, ant orlaivio gali susidaryti tik plonas sluoksnis šerkšno arba net kelios tonos ledo bei sniego, kuris turi buti pašalintas per kuo trumpesnį laiką prieš skrydį.
Orlaiviams Lietuvoje antiledodara paprastai atliekama žiemos metu, tačiau yra pasitaikę atvejų, kai ją teko atlikti ir gegužės mėnesį, esant 15 laipsnių temperatūrai, prasidėjus staigiai ledo krušai.
Vienu metu išpilama 300-400 litrų specialaus skysčio, tačiau gali prireikti net 2-3 tonų. Tai priklauso ir nuo lėktuvo dydžio. Litras preparato kainuoja 1-2 eurus.
Antiledodaros automobilis prie orlaivio išvažiuoja prisipildęs 6000 litrų nuledinimo ir antiledodaros skysčių, kurie yra oranžines bei žalios spalvos.
Pasak bendrovės „Litcargus“ antžeminio aptarnavimo vadovo Dariaus Vinciūno, procedūra dažniausiai užtrunka 5-15 minučių. Per metus bendrovės darbuotojai Vilniaus ir Kauno oro uostuose sunaudoja per 100 tonų specialaus skysčio. Pasak S.Batavičiaus, antiledodara sudaro apie 10 proc. „Litcargus“ pajamų.
Dažniausiai paslauga užsakoma spalio-balandžio mėnesiais, o galutinį sprendimą visada priima įgulos vadas.
Lėktuvo važiuoklėje ir variklyje ledo bei sniego likučiai panaikinami kitokiu būdu. Pasak D.Vinciūno, šiam tikslui naudojamas karštas oras, nes ant kai kurių agregatų skystis negali pakliūti - tai sukeltų pavojų.
Kauno oro uoste bendrovė „Litcargus“ kasdien aptarnauja ir paruošia saugiam skrydžiui vidutiniškai 10–12 orlaivių.