ES tarpmiestinių ir tarpvalstybinių gabenimų autobusais lyderė neseniai nusipirko dvylika didžiausių šios srities įmonių Lenkijoje, tačiau ties šia valstybe sustoti neketina.
Vokiečių taikiklyje atsidūrė ir Ukraina bei Baltijos šalys.
Jau dairosi specialistų
Kompanijos filialo Lenkijoje atstovė Marta Drogosz „Lietuvos rytui“ patvirtino, kad įsitvirtinusi šioje valstybėje „FlixMobility“ ketina toliau plėstis ir į rytų pusę.
Anot M.Drogosz, plėtros Baltijos šalyse planai kol kas nėra parengti, tačiau kompanija jau ieško specialistų, kurie analizuos šias rinkas ir būdus, kaip būtų galima jose įsitvirtinti.
Transporto sektoriaus ekspertų jau nebestebina didžiulis tempas, kokiu „FlixMobility Gmbh“ užkariauja naujas rinkas.
Vos prieš penkerius metus Miunchene įsteigta bendrovė sugebėjo ne tik tapti neginčijama savo šalies lydere, bet ir įsitvirtino keliolikoje kitų valstybių ir tapo didžiausiu keleivių vežėja ES.
Praėjusiais metais „FlixBus“ pavadintais autobusais kompanija pergabeno 40 mln. keleivių, o maršrutai driekėsi per 26 valstybes. Įdomu tai, jog įmonė neturi nė vieno nuosavo autobuso – ji keleivius gabena verslo partnerių transportu.
Kitoks verslo modelis
„FlixMobility“ nėra tradicinė vežimo kompanija. Tai – transporto operatorius, sukūręs originalią mobiliąją programą.
Bendrovės savininkams sėkmę lėmė pačių sukurtas startuolis, veikiantis panašiu principu kaip JAV įsteigta pavėžėjimo įmonė „Uber“, kuri irgi neturi savo automobilių.
Mobilioji programa leidžia detaliai stebėti keliones ir taip suderinti maršrutų laiką bei trasas, kad autobusai taptų kaip įmanoma pilnesni.
Dėl to bendrovė galėjo iki sunkiai suvokiamo lygio sumažinti bilietų kainas, o vėliau – perimti konkurentus, kurie keleivius ir toliau veža savo autobusais, tačiau pervadintais „FlixBus“.
„FlixBus“ keleiviai bilietus internetu gali ne tik pirkti, bet ir grąžinti, autobusuose veikia nemokamas internetas, tualetai, galima įsigyti maisto ir gėrimų, įvertinti vairuotojo darbą.
Persėdant iš vieno autobuso į kitą galima keliauti kone po visą Europą.
Su „FlixBus“ užrašu šiuo metu Europoje važinėja per 1600 autobusų, o netrukus įmonė ketina savo veiklą plėsti JAV.
Kainos tiesiog stulbina
Užkariauti Lenkijos rinką „FlixMobility“ labiausiai padėjo sutartis su škotų verslininkų įkurta bendrove „PolskiBus“.
Prieš septynerius metus įsteigta įmonė pirmoji pasiūlė keliauti šiuolaikiškais autobusais, bilietus pirkti internetu ir laukti akcijų, kurių metu kainos būna neįtikėtinai mažos.
„PolskiBus“ užkariavo Lenkijos tarpmiestinių gabenimų rinką, tačiau netrukus jos autobusai bus pervadinti į „FlixBus“.
Ta proga vokiečiai lenkų keliautojams šią savaitę surengė rekordiškai pigių bilietų akciją.
Visą Lenkiją galima pervažiuoti vos už 0,99 zloto (0,24 euro), o į Vieną, Prahą ar Bratislavą galima nuvykti vos už 4,99 zloto (1,2 euro). Pasak „FlixMobility“ atstovės, panašios akcijos būtų rengiamos ir Lietuvoje, jei įmonė čia pradėtų veikti.
Metė iššūkį milžinui
Šią savaitę „FlixMobillity“ Vokietijoje pradėjo teikti ir keleivių gabenimo traukiniais paslaugas, taip metusi iššūkį valstybinei geležinkelio kompanijai „Deutsche Bahn“.
„Flixtrain“ traukiniai kursuos iš Hamburgo į Kelną nuo kovo 24 dienos, o linija tarp Štutgarto ir Berlyno bus atidaryta balandį.
Pradinė bilietų kaina sieks nuo 9,99 euro – žemesnė nei konkurentės „Deutsche Bahn“, paskelbė agentūra ELTA.
„Mes jau įrodėme su „Flixbus“, kad susisiekimo būdas nebūtinai turi būti brangus“, – sakė kompanijos steigėjas Andre Schwaemmleinas.
Jo teigimu, integruojant „Flixtrain“ paslaugas pasirinkimas Vokietijos keliautojams taps dar patrauklesnis.“
Vokietijos geležinkelių sektorius buvo liberalizuotas 1994 metais, bet jame viską į rankas lieka sugriebusi „Deutsche Bahn“, kuri iki dabar rengia 99 proc. visų tolimojo susisiekimo geležinkeliu kelionių.
Įmonė „Flixbus“ į geležinkelių verslą nėrė pernai, kai atėjo į pagalbą nemokiai startuolei „Locomore“, leisdama jai atnaujinti mažų kainų maršrutą iš Berlyno į Štutgartą.