Ši specialybė tampa vis patrauklesnė – kasmet krautuvų vairuotojų paruošiama maždaug trečdaliu daugiau. Maža to, šia profesija dažniau susidomi ir moterys – jos sudaro apie trečdalį visų krautuvų operatorių.
Plečiasi sandėliavimo centrai
Kaip tikina Eimantas Bražinskas, krovos bei komunalinės technikos pardavimo ir priežiūros paslaugas teikiančios įmonės „Alwark“ „Linde“ technikos padalinio vadovas, Lietuvoje naujų krautuvų rinka per pastaruosius porą metų išaugo apie 50 proc. Vien įmonė „Alwark“ praėjusiais metais pardavė 110 proc. daugiau naujų krautuvų nei 2015 m.
„Lietuvoje įmonės kuria stambius sandėliavimo centrus, plečia jau turimas patalpas, investuoja vis daugiau tarptautinių įmonių, steigiančių naujas darbo vietas, todėl natūralu, kad jose reikia vis daugiau krovos technikos ir ją valdančių specialistų.
Pagal dabartines tendencijas galime matyti, kad sandėlių plėtra išliks intensyvi dar bent porą metų. Tai reiškia, kad dar artimiausiu metu tikrai augs ir krautuvų vairuotojų poreikis“, – tikina E. Bražinskas.
Keletą savaičių trunkantys mokymai
Pasak Ritos Jermalavičiūtės, bendrovės „Kiwa Inspecta“ profesinio mokymo grupės vadovės, darbas su krautuvu iš vairuotojų reikalauja didelio atsakomybės jausmo.
„Jei žmogus pasirenka valdyti krautuvą, pirmiausia jis turi įsivertinti, ar tikrai yra atsakingas ir atidus, ar jam svarbus tiek savo, tiek kitų saugumas. Šešias savaites trunkančių mokymų metu žmogus įgauna tiek teorinių žinių, tiek praktinių įgūdžių: mokosi, kaip saugiai dirbti, gilinasi į technikos specifiką, praktikuojasi valdyti krautuvą“, – pasakoja R. Jermalavičiūtė.
Anot jos, pastaraisiais metais stebimas išaugęs šių kursų poreikį: 2015 metais mokymuose buvo parengta apie 200 naujų vairuotojų, o jau 2016 ir 2017 metais kursuose dalyvavo po 300 žmonių.
„Mūsų organizuojamuose mokymuose dažniausiai lankosi jaunimas – jie sudaro apie 70 procentų besimokančiųjų. Daugeliui tai būna pirmoji specialybė. Neretai pasitaiko ir studentų, kurie vasaros atostogų metu renkasi papildomą darbą sandėliuose“, – sako R. Jermalavičiūtė.
Specialybę renkasi vis daugiau moterų
Anot R. Jermalavičiūtės, prieš penkerius metus krautuvų vairuotojų rengimo kursuose moterys sudarydavo apie 10 procentų mokinių. Šiuo metu jų skaičius siekia apie 30 proc. visų baigusių krautuvo vairuotojų mokymus.
„Moterys tampa laisvesnės, jos vis labiau pasitiki savimi, todėl, ieškodamos darbo, neatmeta ir krautuvo vairuotojo specialybės. Be to, nyksta stereotipas, jog krautuvo valdymas yra vyriškas užsiėmimas“, – teigia R. Jermalavičiūtė.
„Alwark“ atstovas E. Bražinskas taip pat sako, kad įsitikinimas, jog sandėliuose dirba tik vyrai – jau praeityje. Moterys vis dažniau susidomi krautuvo operatoriaus darbu, o įmonės vadovai skatina šį pasirinkimą.
„Prieš dešimtmetį vyravo nuomonė, kad operatoriumi būtinai turi būti vyras, nes sandėlio darbuotojo kasdienė veikla buvo tapatinama su sunkiu fiziniu darbu.
Tačiau krovos technika nuolatos tobulėja, norint ją valdyti, nereikia fizinės jėgos, technikos gamintojai nuolat investuoja į vairuojančio ir aplinkinių sandėlio darbuotojų saugumą, slopina vibracijas ir triukšmo lygį. Dabar krautuvo vairuotoju gali tapti kiekvienas, kuris bent šiek tiek domisi technika ir mėgsta vairuoti“, – tikina E. Bražinskas.
Patinka vairuoti – patiks ir krautuvai
Logistikos įmonėje „Baltic Logistic Solutions“ krautuvo vairuotoja dirbančios Kristinos Gruzdienės nuomone, kiekvienam, vairuojančiam automobilį, turėtų būti įdomu išbandyti krautuvo ar kitos krovos technikos valdymą.
„Šią specialybę pasirinkau prieš trejus metus: iš pradžių sandėlyje dirbau prekių tikrintoja, tačiau vėliau nusprendžiau, kad noriu valdyti krautuvą. Kadangi automobilio vairavimas – vienas iš mano pomėgių, krautuvo valdymas man nesukelia jokių sunkumų“, – sako K. Gruzdienė.
Natūralaus mineralinio vandens „Neptūnas“ gamyklos krautuvo vairuotoja Vanda Bukatkienė tikina, kad jos specialybėje labiausiai žavi nuolatos vykstantis judėjimas.
„Iš pradžių įmonėje buvau cecho darbininkė, vėliau sandėlio pamainos vadovas pasiūlė tapti krautuvo vairuotoja. Kadangi mėgstu techniką ir vairavimą, sutikau. Man patinka pati darbo specifika: technikos valdymas, judėjimas sandėlyje, prekių krovimas, jų pervežimas. Toks darbas padeda išvengti monotonijos“, – tikina V. Bukatkienė.