Kaip išdavė „Keulė rūkė“ ir „Šiaurės keulė“ bendraturis Dominykas Čečkauskas – tokie drąsūs žingsniai – ne dėl pardavimų skatinimo: „Tai paprasčiausia žodžio laisvė ir tokia mūsų socialinė misija“, – komentavo jis ir prisipažino, kad visgi yra dalykų ir temų, kurių įmonė niekada neliestų ir netrauktų per dantį.
Siūlo atskirti du dalykus
Praėjusį savaitgalį vykusioje studijų mugėje D.Čečkauskas pasakojo, kad įmonės komunikacijoje socialiniai tinklai daro nemažą įtaką, tačiau į šį kanalą reikėtų žiūrėti atsargiai. Pasak jo, tai atskiras žaidimas, kuriame įmonė daugiau skleidžia savo socialinę misiją, o ne reklamuoja savo produktus.
„Socialiniai tinklai mums daro įtaką, tai yra kanalas pasiekti žmones, bet, manau, kad dabar mes puolae į kitą kraštutinumą. Kažkada visai nenaudojome socialinių tinklų, tai dabar jais naudojamės per daug.
Mūsų verslui tai daro įtaką, bet kartu mes į socialinius tinklus žiūrime labiau kaip į atskirą žaidimą, atskirą dalyką, kuriame galime daugiau kalbėti apie savo socialinę misiją, negu, kad visą laiką siūlyti produktus“, – apie įmonės komunikaciją pasakojo vyras, pabrėžęs, kad pardavimų skatinimo funkciją daugiausiai atlieka internetinis įmonės puslapis, o ne socialiniai tinklai.
Socialiniuose tinkluose, anot jo, reikia komunikuoti taip, kad kažką perskaitęs ar pamatęs žmogus sureaguotų asmeniškai: apsidžiaugtų, nuliūstų, nustebtų.
„Yra temų, kurios geros socialiniams tinkams, ypač tos, kurios yra aktualios, rūpi visuomenei, o tradicinė medija yra gerai informuoti varotojus apie pasikeitimus ir panašiai“, – dėstė vienas iš restoranų įkūrėjų.
Pasakė, kas yra tabu
„Keulės rūkė“ žinutės tikriausiai jau nieko nebestebina. Dažniausiai jos pasižymi tuo, kad trenkia ten, kur labiausiai skauda, kabina socialines ir politikos sritis, bet, kaip pasakojo D.Čečkauskas, tiek įmonė, tiek jis į tokius pareiškimus turi asmeninę poziciją.
„Jeigu paliečiame kokią kontraversišką temą, ir žinome, kad kažkokia naujiena gali suerzinti kokią visuomenės dalį, mes visą laiką stengiamės kabinti temą, susijusią su kažkuo, kas yra už mus stipresnis“, – atskleidė „Keulė rūkė“ bendraturtis, pridūręs, kad nesvarbu, ar tai yra krikščionių bažnyčia, Rusijos Vyriausybė ar Šiaurės Korėjos lyderis.
Paklaustas, ar yra temų, dalykų, kurie įmonės komunikacijoje būtų tabu ir niekada neatsidurtų socialiniuose tinkluose, D.Čečkauskas drąsiai juos išvardino: „Niekada „nesirautume“ ant seksualinių ir tautinių mažumų. Mūsų pozicija iš esmės yra krikščioniška, mes stengiamės neiti į konfliktą su silpnesniais už mus, tik su stipresniais“, – aiškiai sakė jis.
Jo teigimu, dažniausiai įmonės taikiniai yra politiniai lyderiai, diktatoriai ir tie, kuriems jų šalyje nėra dažnai metamas iššūkis.
„Šioje vietoje stirpiai kritikuodami Rusijos lyderį V.Putiną, J. Staliną, Šiaurės Korėjos vadovą galime pabrėžti faktą, jog egzistuoja žodžio laisvė. Egzistuoja valstybės, kuriose žodžio laisvė yra daug labiau apribota ir mes šioje vietoje atkreipiame į tai dėmesį ir stengiamės praktikuoti tą žodžio laisvę iki pat jos kraštutinės ribos“, – pateikdamas pavyzdį apie komunistinę simboliką aiškino D.Čečkauskas.
Jo teigimu, yra įstatymas, draudžiantis komunistinę simboliką naudoti įvairiems tikslams, bet jame taip pat yra nurodytos ir iššimtys. „Tai, pavyzdžiui, meno kūriniai, ironiški šaržai, kuriuose jie gali atsirasti. Šioje vietoje mes iki pat tos ribos išnaudojame tą Lietuvoje egzistuojančią žodžio laisvę“, – aiškino vienas iš įmonės įkūrėjų.
Taikiniu tapti nebijo
Kritiškai žvelgdami ir taikydamiesi į tam tikras šalis ir jų lyderius, D.Čečkauskas pasakojo nebijantis pats tapti jų taikiniu, kaip, pavyzdžiui, panašiai nutiko su besibučiuojančiais V.Putinu ir D.Trumpu.
„Mūsų V. Putino ir D. Trumpo piešinys buvo dukart uždažytas, bet visais atvejais tie veiksmai, kurie buvo nukreipti prieš mus, jie sustiprina mūsų poziciją ir dar aiškiau parodo, kodėl mes tai darome, nes, akivaizdu, kad visuomenėje yra žmonių, kurie pyksta, kai tu laisvai pasakai, ką galvoji.
Iš visuomenės pusės dažnai net yra dar stipresnis palaikymas, pavyzdžiui, kai buvome „užpulti“ Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnbybos dėl neva išniekinto Jėzaus simbolio, tai tuo atveju mes sulaukėme labai stipraus palaikymo iš žmonių.
Tos reakcijos, jos yra geras dalykas tiek turiniui, tiek mūsų pačių pozicijai pabrėžti“, – pasakojo vyras.
Tąkart nupieštų politikų bučinių nuotrauka per masines žiniasklaidos priemones apskriejo kone visą pasaulį, tačiau klausimas, kokios tai naudos atnešė pačiam restoranui?
„Aš nemanau, kad tokie dalykai atneša labai aiškią finansinę naudą, bet jie ir yra daromi neturint tokio tikslo. Kaip sakiau, jie labiau yra mūsų įmonės socialinė pozicija.
Pardavimus skatina labiau tradiciniai dalykai, o menas yra atskiras dalykas. Faktas, kad prekinio ženklo žinomumui tai davė didelę naudą, o pardavimams taip pat padarė įtakos, tačiau nestipriai“, – sakė D.Čečkauskas ir paaiškino, kad restorano užimtumas po skandalo beveik nepasikeitė.
„Kokie buvome užimti, tokie ir likome“, – juokdamasis sakė vyras.