Kompanijos vadovybė nurodė, kad „Beate Uhse AG“ bankrotą teko skelbti, nes buvo padaryta klaidų dėliojant strategiją. Vokiečiai pripažino, kad neįvertino prekybos internete galimybių ir galiausiai neatlaikė jo gniaužtų.
Krizė į „Beate Uhse AG“, kuri Vokietijoje žinoma taip pat puikiai kaip ir BMW ar „Mercedes“, duris pasibeldė 2000-ųjų pradžioje, mirus jos įkūrėjai. B.Uhse buvo ne tik seksualinio švietimo Vokietijoje pradininkė, bet ir viena pirmųjų Vokietijos moterų piločių.
Das ist fantastisch
1945 m. pavasarį jauna našlė B.Uhse kartu su mažamečiu sūnumi lėktuvu pabėgo iš apsupto Berlyno. Moteris nutūpė nedideliame Flensburgo mieste, kur pradėjo naują gyvenimą.
Nors ir nedalyvavo kariniuose veiksmuose, B.Uhse neteko teisės skraidyti, todėl jai teko ieškoti kito pajamų šaltinio. Moteris suprato, kad prekė, kuri visuomet turės paklausą, yra seksas. Jai pavyko sukurti verslo imperiją, kuri tenkintų vokiečių seksualinio gyvenimo pomėgius.
Po karo daugelis vokiečių šeimų negalėjo sau leisti turėti vaikų, tačiau poros nežinojo, kaip išvengti nėštumo. B.Uhse motina buvo medikė. Jos dėka moteris turėjo daugiau žinių, kaip apsisaugoti nuo nėštumo, todėl nutarė sudaryti brošiūrą, kurioje moterims paaiškintų, kaip apsiskaičiuoti vaisingas dienas. Ji išleido pirmąjį „Schrift X“ tiražą. Už vieną brošiūrą ji prašė dviejų markių (palyginimui, cigaretė tuo metu kainavo 9 markes).
Per metus B.Uhse pardavė 32 tūkst. brošiūrų – taip moteris susikrovė savo pirmąjį kapitalą. Tačiau brošiūrų spausdinimu ji neapsiribojo: B.Uhse sukūrė pristatymo tarnybą (brošiūras siuntė paštu), parašė knygą ir sudarė sutartį su prezervatyvus gaminusia kompanija.
Darėsi aišku, kad Beate, kuri nuo vaikystės svajojo skraidyti ir tapo viena pirmųjų moterų piločių Vokietijoje, turi verslo gyslelę: jau 1956 m. ji buvo uždirbusi kelis milijonus.
1962 m. gruodžio 23-ąją, prieš pat Kalėdas, B.Uhse atidarė pirmąją pasaulyje sekso prekių parduotuvę – „Šeimos higienos institutą“. Diena tokiam įvykiui pasirinkta neatsitiktinai. B.Uhse advokatas teigė, kad tokiu metu miestiečiai nerengs prieš ją išpuolių, o po švenčių pykčio kamuolys subliūkš.
Advokatas neprašovė, todėl kitąmet verslininkė atidarė dar dvi parduotuves. Jose prekiauta žurnalais, knygomis, kontraceptinėmis priemonėmis ir moterų apatiniu trikotažu.
Po penkerių metų sekso prekių parduotuvių buvo galima rasti kone kiekviename Vokietijos Federacinės Respublikos mieste, kuriame gyveno daugiau nei 250 tūkst. žmonių. Aštuntajame dešimtmetyje verslui augti padėjo seksualinė revoliucija ir Vokietijos valdžios atlaidesni įstatymai dėl kino filmų suaugusiesiems. Čia B.Uhse užčiuopė naują kryptį – ji ėmė sukti erotinius filmus.
Įtraukė šeimos vyrus
1981 m. kompanija peraugo į korporaciją „Beate Uhse AG“, o pati verslininkė ištekėjo dar sykį. Suaugę vaikai iš jos pirmosios ir antrosios santuokų įsitraukė į šeimos verslą: sūnūs Klausas ir Dirkas vadovo pašto tarnybai ir leidybos sektoriui, o parduotuvių valdymu rūpinosi pati Beate su trečiuoju sūnumi Ulrichu, rašo lenta.ru.
Prie „Beate Uhse AG“ augimo prisidėjo devintajame dešimtmetyje buvęs AIDS protrūkis – iš baimės užsikrėsti virusu kilo prezervatyvų pardavimai. Be to, kai 1989 m. buvo nuversta Berlyno siena, potenciali „Beate Uhse AG“ klientų auditorija gerokai išaugo.
Praėjusio amžiaus dešimtojo dešimtmečio pabaigoje kompanija išėjo į Frankfurto vertybinių popierių biržą: po 7,2 euro paleistų akcijų kaina vos po trijų dienų kainavo 28,2 euro. Kompanijos kapitalizacija įvertinta 250 mln. eurų. Tuo metu dar nebuvo aišku, kad pusės amžiaus istoriją turinti korporacija ėmė artėti prie saulėlydžio.
Imperijos griūtis
Kai 2001 m. B.Uhse mirė, iš pradžių kompanijai ėjosi labai neprastai: paskelbė IPO, paleido kanalą su filmais suaugusiems. 2005 m. pardavimų apimtys pasiekė piką – 285 mln. eurų.
Tačiau gana greitai paaiškėjo, kad malonumų rinka persikelia į internetą. Pasirodė, kad mokamas turinys televizijoje negali konkuruoti su internetu, kur analogiškus filmus galima žiūrėti dykai. Be to, klientai nebenorėjo užsisakyti prekių iš „Beate Uhse AG“ katalogo — visa tai kur kas paprasčiau padaryti internetu.
Susidūrusi su krize, kompanija pamėgino atsigriebti: atnaujino prekės ženklą, pakeitė logotipą, atidarė tik moterims skirtą parduotuvę. Tačiau, bandydama užčiuopti naują perspektyvą, korporacija įsigijo ir naujų konkurentų: šiame segmente jau veikė nauji prekės ženklai, kurie iš karto prekes pardavinėjo internetu.
„Beate Uhse“ teko konkuruoti ne tik su kitais prekių suaugusiems pardavėjams, bet ir su tokiais prekių ženklais kaip „Victoria’s Secret“, siūlančiu apatinį trikotažą moterims, ir „Amazon“, kur galima įsigyti bet kokių prekių.
Mėgindama eiti koja kojon su laiku „Beate Uhse“ pamėgino savų prekių paklausą padidinti žaisdama su knyga „50 pilkų atspalvių“ – prekyboje atsirado speciali “50 meilės atspalvių“ pavadinta sekso žaisliukų serija. Deja, naujas planas ir drąsūs žingsniai nepasiteisino: pastarąjį kartą „Beate Uhse AG“ akcijos daugiau nei eurą kainavo prieš ketverius metus, o 2017 m. gruodžio viduryje jų vertė tebuvo 5 centai už vienetą.
2014 m. korporacija išplatino obligacijų už 30 mln. eurų su įsipareigojimu jas išpirkti 2019 metais. Tačiau greitai tapo aišku, kad laiku padengti skolų „Beate Uhse AG“ nepajėgs.
Viltis miršta paskutinė
„Beate Uhse AG“ ketina reorganizuoti kompaniją, ieškoti naujų investuotojų. Sausio pradžioje koncernas pranešė, kad paraleliai ieško ir pirkėjo. Po to „Beate Uhse AG“ akcijos biržoje pakilo 30 proc., o vienos akcijos kaina viršijo 10 centų. Sausio 4-ąją akcija kainavo daugiau nei 20 centų, tačiau po to jų vertė ir vėl ėmė čiuožti žemyn.
Seniausios vokiečių sekso pramogų kompanijos vadovybė nusiteikusi optimistiškai ir viliasi išsaugoti „Beate Uhse AG“. Korporacija įsitikinusi, kad gali sudominti investuotojus pasaulyje žinomu vardu, turtingomis tradicijomis ir istorija.