Pasak Vokietijos kapitalo logistikos bendrovės „Rhenus svoris“ Lietuvoje vadovo, asociacijos „Lineka“ prezidento Arūno Bertašiaus, visi ženklai rodo, kad 2018-ieji neturėtų būti prastesni, nei pernykščiai metai. Tačiau pripažįsta, kad iššūkių netrūks.
Jaučia ekonominį pakilimą
Įmonei, kuri Lietuvos rinkai siūlo globalią paslaugų grandinę: krovinių surinkimą, transportavimą tarp terminalų, pristatymą gavėjui, – 2017-ieji buvo įdomūs. Prieš pusmetį kompanija persikraustė į naujas patalpas.
„Anksčiau buvome įsikūrę trijose vietose, bet mums neklinojamojo turto plėtotojas pastatė naują sandėlį. Esame jame įsikūrę apie puse metų.
Tai gana didelis įvykis įmonės gyvenime. Paskutinį kartą iš vienų patalpų į kitas kraustėmės prieš 12 metų.
Tokie pokyčiai, mano nuomone, rodo ir koncerno savininkų tikėjimą šia rinka bei visu regionu“, – apie motininę vokiečių įmonę, kuriai priklauso „Rhenus svoris“ kalbėjo A.Bertašius.
Pasak jo, praėjusių metų patirtis liudija, kad rinkoje jau kurį laiką sparčiai auga krovinių gabenimo srautai, o tai vyksta praktiškai visuose regionuose, ypač Vakarų Europoje.
„Net kalbant apie Didžiąją Britaniją, nežiūrint į „Brexit“, jų eksportas smarkiai augo. Akivaizdu, kad žemas svaro sterlingų kursas tam daro įtaką. O ir šiemet eksportas turi augti“, – sakė logistikos įmonės vadovas.
Laukia iššūkiai
Tiesa, anot A.Bertašiaus, jau dabar kai kurios logistikos įmonės susiduria su iššūkiais, kurie susiję su vis augančių srautų valdymu.
„Ta banga turėtų atsiristi ir iki mūsų – turėtume pajausti, kad, trūks transporto priemonių, nes yra ekonominis pakilimas. Kita vertus, stebint kurjerių kompanijas, galima matyti, kad jos vos sugeba suvaldyti tą srautą, nes vidaus vartojimas sparčiai auga.
Tai matome ir iš savo klientų, kurie laiko sandėlyje produkciją. Visų jų pernai apyvarta augo, o šiems metams jų planai yra dideli ir kol kas nesimato jokių požymių, kad kažkas galėtų keistis.
Pavyzdžiui, smulki buitinė technika, drabužiai – tai du segmentai, kurie yra labai jautrūs aplinkai. Jeigu kažkas blogai – jų gamyba ir pervežimai stoja. Bet kol kas ramu“, – apie ženklus, lemsiančius įžvelgti, kokie bus 2018-ieji, pasakojo A.Bertašius.
Jo nuomone, gali būti, kad prireikus didinti transporto priemonių kiekį gali kilti ir pervežimo kainos.
Trūks ir darbuotojų
Nėra naujiena, kad ir šiai įmonei, ir kitoms logistikos kompanijoms dažnai trūksta darbuotojų.
„Jų visada trūko ir visada trūks. Gerų darbuotojų dabar surasti yra sunku. Tai didelis darbas. Išlaikyti juos – taip pat, nes darbo pasiūlymų visi logistrai turi“, – tvirtino A.Bertašius.
Jo vadovaujamai įmonei ir šiuo metu trūksta sandėlio darbininkų, o ir darbuotojų, atvykusių dirbti į Lietuvą iš trečių šalių, poreikis yra nemažas.
„Jūs galite pasamdyti lietuvį, kirgizą, arabą, bet jei vairuotojas vairuoja normaliai, jis moka tai daryti visur.
Visgi poreikis darbuotojų iš trečiųjų šalių yra, bet neįsiveši ukrainiečio į Lietuvą dirbti už 600 eurų, nes jis gali važiuoti dirbti į Lenkiją, kur jo atlyginimas bus toks pat, kaip čia. Juk konkuruojama tarp šalių“, – pasakojo vadovas.
Šiuo metu įmonės sandėlyje dirbantys darbuotojai „į rankas“, priklausomai nuo kvalifikacijos, gauna nuo 600 iki 850 eurų.
Lietuvą mato kitaip
Paklaustas, kaip motininei vokiečių kompanijai Lietuva atrodo Europos kontekste, A.Bertašius buvo atviras – neverta tikėtis stebuklų.
„Akivaizdu, kad gyvendami šalyje, kurioje gyventojų kiekis – kaip poros didelių miestų, stebuklų nepadarome. Bet rinka vystosi, auga.
Visų gamintojų prekės su žinomais prekių ženklais pas mus yra parduodamos – įmonės Lietuvą mato kaip normalią šalį. Anksčiau, prieš kokius 5-6 metus, būdavo toks požiūris, kad mes Rytų šalis, kad taisyklės kitos. Bet šis požiūris jau pasikeitė. Esame lygiaverčiai“, – sakė vyras.