Pasipiktinę vairuotojai planuoja streiką – nuo ketvirtadienio vidurnakčio iki penktadienio vidurnakčio jie planuoja nedirbti ir nepriiminėti užsakymų. Jei niekas nesikeis, kitą savaitę planuojama streikuoti jau dvi dienas, o jeigu prireiks – ir dar daugiau.
Nori kontrolės
Vairuotojai tikina, kad jie uždirba per mažai ir reikalauja, kad būtų didinamos paslaugų kainos.
„„Taxify“ ir „Uber“ nereaguoja į tai, kad brangsta kuras, kad kainuoja išlaikyti mašiną ir taip toliau“, - pasakojo vairuotojų atstovas Jonas S. Jo teigimu, Lietuvoje pavežėjimo paslaugų kainos mažiausios Baltijos šalyse.
Vairuotojams atrodo, kad jie turi turėti balsą sprendžiant apie paslaugų kainas.
„Mes esame paslaugos teikėjai. Bendrovės yra tik tarpininkai, kurie parodo iš kur paimti klientai bei surenka mokėjimus, nuo kurių pasilieka sau komisinį. Paslaugas teikia vairuotojai, todėl jie ir turi spręsti, kada didinti kainas“, - kalbėjo Jonas S.
Kreipimosi nebuvo
„Taxify“ vadovas Lietuvoje Andrius Pacevičius pasakojo žinantis apie planuojamą protestą, bet nesiruošiantis per daug į jį reaguoti.
„Stebėsime situaciją, bet kažkaip specialiai reaguoti neplanuojame. Gruodį turėjome apie 3700 vairuotojų, o iš socialinės medijos atrodo, kad prie streiko jungiasi 50-60, tai kyla klausimas, kokį procentą sudaro tie žmonės, kurie reiškia nepasitenkinimą“, - kalbėjo jis.
A.Pacevičiaus teigimu, bendrovė yra linkusi bendrauti ir tartis su savo partneriais-vairuotojais, bet kol kas iš jų nesulaukė jokio oficialiaus kreipimosi: „Jei būtų aiškiai išreikšta pozicija, mes tikrai kalbėtume, bet dabar nelabai aišku net su kuo kalbėtis, kai tiesiog yra toks virtualus pretekstas. Organizuoto kreipimosi negavome, o reaguoti į abstraktų dalyką yra sunku“.
Kainų kelti nesiruošia
Panašu, kad vairuotojų nepasitenkinimas A.Pacevičiaus negąsdina, ir bendrovė negalvoja apie paslaugų kainų kėlimą: „Dauguma vairuotojų dirba pagal individualios veiklos sutartis, tad čia jų pasirinkimas kur, kaip ir su kokia platforma dirbti“.
Jo teigimu, kiekvienoje valstybėje kainos paslaugų kainos nustatomos atskirai. „Viskas priklauso nuo konteksto, jeigu rinka aktyvi, joje pakankamai daug žaidėjų, žiūrimas kainų vidurkis toje rinkoje. Mūsų kaina tikrai nėra ženkliai mažesnė, iš esmės tokia pat, kaip ir kitur“, - kalėjo „Taxify“ vadovas Lietuvoje.
A.Pacevičius tikino, kad bendrovė, svarstydama apie paslaugų kainas, stengiasi skaičiuoti ne minimalius, o vidutinius atlyginimus tam tikruose miestuose. „Stengiamės, kad vairuotojai dirbami 8 valandas galėtų užsidirbti tą vidutinį atlyginimą. Be to, mes vairuotojams siūlome ir premijas tam tikru metu įvykdžius reikiamą kiekį užsakymų“, - kalbėjo kompanijos vadovas.
„Uber“ vadovas Baltijos šalyse Ennas Metsaras neatsakė, ar kompanija planuoja reaguoti į vairuotojų streiką.
„Uber“ skiria daug dėmesio dialogui su partneriais-vairuotojais, mūsų prioritetas – visada tobulinti jų patirtį. Partneriai, vairuojantys su „Uber“ Vilniuje, gali pasikliauti specialiu partnerių aptarnavimo centru, bei ekspertais, kurie pasiryžę atsakyti į visus klausimus ir padėti išspręsti visus jų rūpesčius ar problemas“, - teigiama jo atsiųstame atsakyme.