Kauno rajono meras Valerijus Makūnas tvirtino, kad didelių užsienio kompanijų investicijos yra svarbios ne tik Kauno regionui, bet ir visai Lietuvai.
Kartu jis atkreipė dėmesį į infrastruktūros tobulinimo, socialines ir kitas problemas, kurias būtina spręsti sparčiai augančiame krašte.
Kurs ateities technologijas
Praėjusią savaitę Vokietijos kompanijos „Continental“ atstovai pasirašė susitarimą su Vyriausybe dėl 95 mln. eurų vertės gamyklos statybų. Tai bus viena didžiausių užsienio investicijų Lietuvos istorijoje.
„Continental“ vadovų paskelbtą sprendimą viešosios įstaigos „Investuok Lietuvoje“ vadovas Mantas Katinas pavadino lūžiu, galinčiu pritraukti į Lietuvą daugiau automobilių pramonės atstovų.
Projektą planuojama įgyvendinti pakaunėje, todėl jis buvo pristatytas ir Kauno rajono vadovams. Raudondvario dvare vykusiame susitikime „Continental“ viceprezidentas Peteris Grunas patvirtino, kad jau yra parengtas gamyklos projektas, statybas numatyta pradėti kitų metų viduryje, o gamybą pradėti iki 2019 m. vidurio.
„Continental“ vadovai pasakojo, kad Kauno rajone bus pastatyta į ateities technologijas orientuota gamykla. 16 tūkst. kv. m dydžio gamybos padalinyje „Continental“ gamins keleivių saugumo bei išmaniosios pagalbos vairuotojui komponentus – durų ir sėdynių kontrolės elementus, išmaniąsias langų užtamsinimo sistemas, adaptyvios greičio palaikymo sistemos jutiklius bei priekinius radarus automatinio stabdymo funkcijai.
„Continental“ skelbia, kad jos padaliniuose 56-iose pasaulio valstybėse dirba 227 tūkst. darbuotojų. Kompanijos apyvarta 2016 m. siekė 40,5 mlrd. Eur.
Planuoja įsikurti ilgam
Kita automobilių komponentų milžinė „Hella“ 8,9 ha sklype šalia Sergeičikų kaimo jau pradėjo statyti vieno modulio 7 tūkst. kv. m ploto gamybines patalpas, prie kurių ateityje bus galima prijungti dar tris panašius modulius.
Pirmajame etape planuojama investuoti iki 30 milijonų eurų ir sukurti 250 darbo vietų.
Ateityje veiks 20 technologinių linijų, o baigus projektą įmonėje turėtų dirbti maždaug 2 tūkst. žmonių.
„Hella“ yra tarptautinė kompanija, joje dirba 38 tūkst. darbuotojų 35 šalyse. Įmonių grupė kuria inovatyvias apšvietimo sistemas ir elektronikos sprendimus automobilių pramonei, jai priklauso vienas didžiausių automobilių detalių, aksesuarų, diagnostikos ir paslaugų mažmeninės prekybos tinklų Europoje. 2016–2017 metais „Hella“ apyvarta siekė 6,6 milijardo eurų.
Dideli iššūkiai savivaldybei
V.Makūnas tvirtino, kad investuotojus į Kauno regioną traukia patogi geografinė padėtis, išplėtota transporto infrastruktūra, patraukli verslo aplinka, didelio miesto kaimynystė. Kartu meras pabrėžė, kad sėkmė lydi tada, kai įvairios institucijos dirba sutelktai.
„Nereikia tverti tvorų tarp savivaldybių ar lenktyniauti, kieno nuopelnai didesni, – investicijos naudingos visam kraštui“, – teigė V.Makūnas.
Verslininkai nori veikti kuo greičiau, todėl svarbiausi savivaldybės uždaviniai – skubiai rengti statybų planavimo dokumentus, rūpintis keliais, komunikacijomis, tarpininkauti su kitomis institucijomis.
„Didžiulį darbą pritraukiant investuotojus atlieka Ūkio ministerija, kelių infrastruktūros klausimus padeda spręsti Lietuvos automobilių kelių direkcija. Norėčiau padėkoti ir viešosios įstaigos „Investuok Lietuvoje“ komandai, kuri į mūsų kraštą nukreipė ne vieną stambų investuotoją“, – kalbėjo rajono vadovas.
Vyriausybė ir savivaldybė į laisvąją ekonominę zoną (LEZ) yra investavusi apie 5 mln. eurų, tačiau to nepakanka.
Dabar ypač aktualu įrengti įvažas ir viadukus į pramonės zonas, kad sunkusis transportas aplenktų gyvenamuosius kvartalus.
„Svarbu matyti ne tik investicijas, kuriamas darbo vietas, bet ir šalia gyvenančius žmones, kuriems verslo atėjimas gali kelti nepatogumų. Vienai savivaldybei sunku įveikti tokius iššūkius, todėl reikia, kad sprendžiant strateginius klausimus dalyvautų ne tik savivaldybių, bet ir Vyriausybės, verslo atstovai“, – įsitikinęs V.Makūnas.
Būtina gerinti kelių tinklą
Kauno rajone plėtojamos kelios verslo zonos, todėl itin svarbi kelių infrastruktūra. Savivaldybės ir Automobilių kelių direkcijos lėšomis tvarkomos pagrindinės Karmėlavos ir Ramučių gatvės, tiesiami šaligatviai, įrengiamas apšvietimas, lietaus nuotekų tinklai. Meras džiaugėsi, kad Susisiekimo ministerija atgaivino primirštą Karmėlavos aplinkkelio idėją.
Verslas kuriasi ne tik LEZ, bet ir šalia automagistralės Vilnius–Kaunas besiplėtojančiame logistikos parke, kur veikia „Lidl“, „Limedika“, Lietuvos paštas, kitos įmonės. Viena aktualiausių problemų – trūksta patogesnio ir saugesnio įvažiavimo į automagistralę. Automobilių kelių direkcija šioje vietoje jau ieško sprendimų.
Domeikavos seniūnijoje, prie automagistralės Kaunas–Klaipėda, Vokietijos kompanija „Hegelmann Transporte“ stato logistikos įmonę, kurios vertė sieks 20 mln. eurų. Netoli veikia „Baltic Transline“ ir dar apie 60 įvairių įmonių, kurios seniai laukia viaduko.
„Dėl transporto spūsčių kenčia ne tik verslininkai, bet ir visa Užliedžių seniūnija. Šalia „Via Baltica“ automagistralės įsikūręs logistikos centras „Baltic Logistic Solution“ taip pat norėtų plėstis, čia irgi gyvybiškai reikia įvažos“, – vardijo problemas V.Makūnas.
Meras pabrėžė, kad šalia augančių pramonės teritorijų svarbu kurti žaliąsias zonas, statyti vaikų darželius, maitinimo įstaigas.
Savivaldybė jau parengė Ramučių daugiafunkcio centro rekonstrukcijos projektą. Po vienu stogu įsikurs vaikų darželis, pradinė mokykla, sporto klubas, šalia bus įrengtas parkas.
„Iškilusias problemas stengiamės spręsti tardamiesi su verslo bendruomene, Kauno LEZ, oro uosto vadovais“, – kalbėjo V.Makūnas.
Skaičiai ir faktai
- „Continental“ (planuojama) – 95 mln. Eur, 1000 darbo vietų
- „Hella“ (pirmajame etape) – 30 ml. Eur, 250 darbo vietų (baigus projektą – iki 2 tūkst.)
- „Hegelmann Transporte“ – 20 mln. Eur, 250 darbo vietų