Augins sporto prekių rinką
„Decathlon“ tinklas šiuo metu visame pasaulyje valdo daugiau nei 1000 parduotuvių, veikiančių Šiaurės ir Pietų Amerikoje, Europoje, Afrikoje, Azijoje. UAB „Decathlon Lietuva“ vadovas N. Fogola sako, kad Baltijos šalys kompanijos akiratyje buvo jau kurį laiką.
„Mūsų misija visur yra tokia pati: norime sportą padaryti prieinamą kiekvienam. Visame pasaulyje yra šalių, kuriose sporto įranga daugeliui žmonių vis dar yra per brangi. Analizuodami situaciją padarėme išvadą, kad Baltijos šalys kaip tik tokios ir yra“, – sako jis.
Šių metų rugpjūtį „Decathlon“ inicijavo internetinės parduotuvės atidarymą Lietuvoje. Dabar kompanija tobulina interneto puslapį ir rengiasi fizinės parduotuvės atidarymui.
Pasak pašnekovo, netrukus turėtų prasidėti ir lietuviškosios komandos būrimo procesas. Jos nariams keliamas vienintelis reikalavimas – aistra sportui. Fizinė parduotuvė netoli Vilniaus oro uosto statomame „VNO verslo ir prekybos parke“ duris atvers kitų metų rudenį.
„Esu čia kelis mėnesius ir galiu pasakyti tik tiek, kad Vilnius yra labai sportiškas ir dinamiškas miestas. Čia yra daugybė sportuojančių žmonių. Tačiau rinka šiuo metu labiausiai koncentruojasi į pačios aukščiausios klasės prekes, skirtas profesionaliems sportininkams bei žmonėms, turintiems didesnes pajamas. Mes pasiūlysime pigesnes, tačiau kokybiškas prekes visai kitam segmentui“, – teigia UAB „Decathlon Lietuva“ vadovas.
Vilniuje mato didelį potencialą
N. Fogola teigia, jog Vilnius turėtų būti tik plėtros Baltijos šalyse pradžia. Lietuvos sostinė startui pasirinkta tiek dėl idėjinių, tiek dėl ekonominių priežasčių. Viena vertus, tai vienas iš didžiausių miestų regione, išsiskiriantis savo sportiškumu. Kita vertus, jis ir arti Lenkijos, kurioje „Decathlon“ šiuo metu turi jau beveik 50 parduotuvių.
„Atvykau čia su uždaviniu išanalizuoti rinką ir nuspręsti ar mums verta atidaryti fizinę parduotuvę, ar visgi užtenka likti internete. Per tris mėnesius tiek daug visko pamačiau: Vilniaus maratoną, Dviračių maratoną, daugybę sportinių renginių. Miestas aprūpintas krepšinio, tinklinio aikštelėmis, riedlenčių parkais. Manau, kad susidomėjimas sportu čia tik augs“, – dėsto UAB „Decathlon Lietuva“ vadovas.
N. Fogola sako, jog „Decathlon“ rinkoje išsiskiria ir savo toliaregišku požiūri. Savo strategiją kompanija planuoja ilgiems laikotarpiams. Dėl šios priežasties viena iš svarbiausių vertybių, kuria ji vadovaujasi, yra bendruomeniškumas. Būtent tvirtos bendruomenės sukūrimas Vilniuje ir bus vienas iš svarbiausių UAB „Decathlon Lietuva“ vadovo uždavinių.
„Jeigu jūs bėgiojate, mes norime ne tik suteikti jums geresnes sąlygas tai daryti, bet ir pasiūlyti dar daugiau galimybių. Galbūt užuot bėgioję po vieną, mes galime suburti keliolikos žmonių grupę, kurios nariai padėtų vienas kitam siekti dar geresnių rezultatų“, – svarsto jis.
Pelningai veikiančios parduotuvės nepakaktų
Pasak N. Fogola, parduotuvei tinkama vieta rasta pietinėje Vilniaus dalyje. „Decathlon“ pasirinko komercinį projektą „VNO verslo ir prekybos parkas“, kurį vysto bendrovė „VPH“. Bendrovė čia nuomuosis 5000 kvadratinių metrų pastatą ir aikštelę prie jo.
„Šiuo metu mūsų parduotuvėse galite surasti įrangos, skirtos 80 skirtingų sporto šakų. Tam reikia labai daug erdvės. Be to, mes sudarome sąlygas čia pat išbandyti prekes, o greta parduotuvės turi būti aikštelė, kurioje galėtų sportuoti mūsų darbuotojai ir lankytojai. Taigi mes siekiame būti vieta, kurioje renkasi žmones, vienijami tos pačios aistros – sporto“, – sako pašnekovas.
Anot jo, „Decathlon“ Lietuvoje turi gerokai ambicingesnių planų nei vien tik sėkmingo verslo sukūrimas. Vilniuje visų pirma bus siekiama suburti sportuojančių žmonių bendruomenę.
„Priimdami sprendimą žengti į naują rinką mes kreipiame dėmesį į tris kriterijus. Visų pirma, turime jausti, kad galime rinkai pasiūlyti pridėtinę vertę. Antra, siekiame sukeli teigiamą socialinį efektą. Trečia, savo kuriama verte siekiame dalintis. Mes norime būti aplinkos, kurioje esame, dalimi, įsitraukti į visuomenės gyvenimą. Verslas yra paprastas: parduoti šį bei tą ir viskas. Mums to nepakanka – norime reliai prisidėti didesnio žmonių fizinio aktyvumo“, – teigia N. Fogola.