Toks kainų mažinimas vežėjų rinkoje dar prieš keletą mėnesių turėjo įpūsti tikrą kainų karą, tačiau, anot taksi paslaugų teikėjų asociacijos prezidento, neįvyko nieko, mat kainos Lietuvai įsivedus eurą kilo visur, išskyrus vežėjų sektoriuje, todėl dabar šie nebeturi kur jų nuleisti.
Padėjo investicijos
Pagrindinė pigesnių kelionių pasiūlos savo klientams priežastis, pasak „Taxify“ įmonės vadovo Andriaus Pacevičiaus, buvo siekis įsitvirtinti Lietuvos ir pasaulio vežėjų rinkoje.
„Žinoma, toks kainų mažinimas vyko globaliai, akcija buvo taikoma ir kitose šalyse. Mes į tai žiūrime kaip į vieną iš rinkodaros priemonių“, – apie nuolaidas sakė A.Pacevičius.
Jo teigimu, savo klientams pasiūlyti pigesnes keliones, kai įsėdimas į vežėjo automobilį įmonėje kainuoja 0,44 euro, kilometro kaina – 0,27 euro, o minutės vežimo kaina – 0,08 euro, padėjo didžiausios „Uber“ konkurentės „Didi“ pritrauktos aštuonženklės investicijos iš Kinijos.
Paklaustas, ar tokia akcija padėjo sulaukti klientų bumo, A.Pacevičius juokėsi: „Patikėkite manimi, netgi mūsų darbuotojų biure išaugo dvigubai. Keleivių srautas kas mėnesį augo po 50-60 proc. Fiksavome neįtikėtiną augimą. Kad patenkintume tokį poreikį, investavome ir į darbuotojų pritraukimą, todėl išaugo ir jų skaičius“, – sakė vadovas.
Tačiau kokią įtaką toks drastiškas kainų sumažinimas padarė visai rinkai ir jos vežimo kainoms, A.Pacevičius tiksliai atsakyti negalėjo, mat pastebėjo tik tiek, kad pastaruoju metu smarkiai suaktyvėjo kitų įmonių komunikacija.
„Pastebėjome, kad konkurentai nuo paslaugų atpiginimo suaktyvino savo komunikaciją tiek socialiniuose tinkluose, tiek nukreiptą į vairuotojus. Manau, tai natūralu. Buvo netgi pareiškimai iš tų įmonių spaudoje, kad jie į kainų karą nesivels. Kiekvienas renkasi savo strategiją“, – apie rinkos reakciją sakė įmonės vadovas ir patikino, kad žemesnes vežimo paslaugų kainas įmonė planuoja laikyti iki metų galo.
Mažinti kainų nėra iš ko
Vienos didžiausių „Taxify“ konkurenčių „Uber“ operacijų ir logistikos vadovas Lietuvoje Vytautas Černiauskas teigė, kad jų įmonė į minėtos kompanijos kainų mažinimą nereagavo, o pačioje „Uber“ kainos nuo rugpjūčio mėnesio nesikeitė, nebuvo reikalo, mat įmonė ir taip stebi augimą.
„Lietuvoje „Uber“ veikia jau beveik dvejus metus ir kiekvieną mėnesį stebime augimą. „Uber“ taikomi pavėžėjimo paslaugų tarifai išliko tokie patys kaip rugpjūtį ir pagrindinis mūsų tikslas – užtikrinti patikimas ir ilgu laikotarpiu tvarias pavėžėjimo paslaugas keleiviams ir partneriams-vairuotojams“, – apie reakciją į kainų mažinimą kalbėjo V.Černiauskas.
Tiesa, panašios nuomonės buvo ir „eTaksi.lt“ atstovai. Jų duomenimis, rugsėjo ir spalio mėnesiais „eTaksi.lt“ sulaukė rekordinio keleivių skaičiaus. „Lapkričio ir gruodžio mėnesiais tikimės dar didesnio „eTaksi" programėlės populiarumo“, – sakė atstovai.
O štai taksi paslaugų teikėjų asociacijos prezidentas Ričardas Kriukovas nevyniodamas žodžių į vatą išsakė aiškią priežastį, kodėl kiti vežėjai nesivijo „Taxify“ pasiūlytų kainų.
„Rinkos reakcijos į tokį kainų sumažinimą nebuvo, nes tiesiog nelabai yra galimybių į tai reaguoti. Taksi kainos yra vienos iš tų, kurios Lietuvai įsivedus eurą ne kilo, o mažėjo.
Visgi manau, kad toks marketingas neturi perspektyvos ateityje, nes kai vėl pakels kainas, kaip atsirado keleiviai, taip ir dings“, – savo nuomone išsakė jis.
Negailėjo kritikos
Kalbant bendrai, R.Kriukovas vežėjų iškvietimus per išmaniąją programėlę vadino netvarka.
„Įvedus tokią vežimo per programėles paslaugą kol kas nėra reglamentuota jokia tvarka. Manau, kad jie turi laikytis tų pačių sąlygų, kaip ir taksi verslas, arba juos reikia drausti“, – sakė jis, pridūręs, kad tokių sąlygų yra daug.
Viena iš jų, kad visos skaičiavimo, apskaičiavimo priemonės turi būti patikrintos metrologiškai:
„Nesvarbu, ar tai taksometras, ar svarstyklės. Taksometrų pas juos nėra, yra kažkokia programėlė, todėl ji nėra ir patikrinta, o tada prasideda interpretacijos.
Jie deklaruoja labai mažą kainą, bet tuo pačiu metu jie skaičiuoja pavežimų laiką, minutes. Taksi taisyklėse yra parašyta, kad gali būti skaičiuojama už prastovas, kai stovi ar lauki keleivio. Taip klaidinami keleiviai“, – piktinosi R.Kriukovas.