Tiesa, jaudintis nederėtų, sveriami bus tik savanoriai, o savo svorį žinos tik pats keleivis, mat duomenys anonimiškai bus kaupiami sistemoje. Tokia naujovė, pasak pačių avialinijų, skirta geriau apskaičiuoti bendrą jau pasiruošusio kilti orlaivio svorį, mat tai padės tiksliau apskaičiuoti reikiamą degalų kiekį ir užtikrins didesnį saugumą.
„Avialinijos žino, kiek sveria orlaivis, kiek sveria registruotas bagažas, tačiau nežino, kiek sveria patys keleiviai“, – sakė „Finnair“ komunikacijos vadovė Päivyt Tallqvist.
Kol kas kompanija rado apie 180 savanorių, sutinkančių pasisverti drauge su rankiniu bagažu, tačiau iš viso įmonei reikia bent 2 tūkst. keleivių, kad jie galėtų suprasti ir sudaryti savo keleivių svorio vidurkį.
Iki šiol „Finnair“, kaip ir kitos skrydžių bendrovės, naudojosi Europos aviacijos saugumo agentūros (EASA) keleivių svorio apskaičiavimų standartais, kur vidutinis vyro svoris buvo laikomas 84,6 kilogramo, o moters – 66,5 kilogramo, tačiau manoma, kad pastarieji svorių rodikliai yra mažesni nei vidutinių suomių.
Visgi tai ne pirmos avialinijos sveriančios savo keleivius. Avialinijų kompanija „Samoa Air“ tai pradėjo daryti dar 2013-aisiais, tik jos tikslas buvo pagal svorį apmokestinti savo keleivius.
Tada viešojoje erdvėje kilo labai didžiulė diskusija, mat vieni palaikė tokį avialinijų sprendimą, o kiti peikė ir vadino jį nesąžiningu.