„Keičiantis rinkos situacijai Lietuvoje aktyviai dalyvaujame įvairiose tarptautinėse parodose. Vienoje jų Vokietijoje užmezgėme kontaktą su „Walmart“ atstovais Čilėje. Ši partnerystė virto realiomis galimybės – į Čilę gabensime jau aštuntąją „Kalnapilio“ alaus partiją. Tarpininkaujant Čilės atstovams, pradėjome derybas ir su kinais. Jos buvo sėkmingos“, – apie naujas kryptis pasakoja „Kalnapilio-Tauro grupės“ generalinis direktorius Marijus Kirstukas.
Partnerystė su „Walmart“ – svarbus įvertinimas
„Walmart“ yra didžiausias pasaulyje mažmeninės prekybos tinklas ir didžiausia pasaulyje kompanija pagal pardavimo pajamas. Pasak „Kalnapilio-Tauro grupės“ vadovo, galimybė dirbti su pasauliniu mažmeninės prekybos lyderiu yra svarbus bendrovės veiklos įvertinimas.
„Walmart“ laikosi labai griežtos derybų su tiekėjais politikos. Viskas vyksta tik korespondencijos būdu, grindžiant plikais faktais ir niekuo daugiau – jokių skambučių ar gyvų susitikimų. Spėjame, kad labai griežtą atrankos mechanizmą mums padėjo įveikti ne tik Lietuvoje žinomas daryklos vardas, 115 metų patirtis, ne vieną tarptautinį apdovanojimą pelnę produktai“, – teigia „Kalnapilio-Tauro grupės“ vadovas.
Į Kiniją – su rekomendacija
Galimybę derėtis su Kinijos „Walmart“ atstovais lietuviams suteikė sėkmingas sandoris su Čilėje pirmaujančiu prekybos tinklu. Pasak „Kalnapilio-Tauro grupės“ vadovo, čiliečiai lietuviškus gaminius savo rinkoje testavo kiek daugiau nei pusmetį, po kurio juos rekomendavo savo kolegoms Azijoje. Ilgai trukusių testavimų metu kinai galiausiai išsirinko dvigubai ilgiau brandinamą „Royal Select“ alų.
„Kinija – tai didžiausia pasaulyje alaus rinka, tačiau pastaruosius trejus metus alaus pardavimo apimtys joje smunka po 5 proc. kasmet. Dėl stipriai kintančių vartotojų poreikių prekybininkai ėmė ieškoti naujų skonių alaus iš tolimesnių, kinams egzotiškesnių kraštų“, – Kinijos alaus rinkos pokyčius komentuoja M. Kirstukas. „Kalnapilio“ alus pasieks vieno didžiausių Kinijos mažmeninės prekybos tinklų „Walmart“ lentynas po to, kai pereis būtinas šalies maisto kontrolės procedūras. „Walmart“ Kinijoje valdo daugiau nei 430 parduotuvių.
Pildo nestandartinio lagerio nišą Čilėje
Čilėje, kurioje ilgą laiką dominavo raudonasis vynas, pastaraisiais metais ėmė sparčiai populiarėti alus. Vien praėjusiais metais alaus pardavimo apimtys šioje šalyje šoktelėjo net ketvirtadaliu, lyginant su 2015 metais.
„Walmart“ pamatė galimybę Čilėje prekiauti „Kalnapilio“ alumi, nes, nepaisant gausios pasaulio aludarių produkcijos pasiūlos, šioje šalyje trūko lengvo klasikinio europietiško lagerio. Mūsų verdamo alaus skonis ir jo kokybė atitiko keltus reikalavimus, todėl dabar turime galimybę pildyti šią nišą. Apibendrinus pirmuosius pardavimo rezultatus, galiu teigti, kad mūsų lūkesčius jie atitinka“, – sako M. Kirstukas. „Walmart“ valdomose „Lider“ parduotuvėse Čilėje prekiaujama „Grand Select“ ir „Original“ lageriais.
Pasak M. Kirstuko, šie sandoriai, tikėtina, turės įtakos ne tik bendrovės veiklos rezultatams, bet ir reikšmingai prisidės prie lietuviško Aludarių krašto populiarinimo pasaulyje. „Šalia kokybiškų produktų turime ir labai turtingą istoriją, kuria svarbu dalintis. Aludarystės menas nuo seno yra tapęs neatsiejama Aukštaitijos krašto dalimi, formavo ir tebeformuoja socialinį šio regiono bendruomenių gyvenimą. Kiekviena nauja eksporto kryptis padeda skleisti žinią apie mūsų kraštą ir jo alaus unikalumą vis plačiau“, – sako M. Kirstukas.
Svarbiausios „Kalnapilio – Tauro“ grupės eksporto kryptys šį pusmetį buvo Izraelis, Airija, Suomija, Ispanija, o didžiausias pardavimo augimas fiksuotas Rusijoje, Didžiojoje Britanijoje ir Ukrainoje. Pagrindiniai bendrovės eksportuojami produktai – „Kalnapilis Grand Select“ ir „Kalnapilis Royal Select“.