Verslo idėja – gera pradžia, pusė darbo
Pirmasis dalykas, reikalingas sėkmingam verslui – tai idėja. Nebūtina jų ieškoti kažkur toli ar išradinėti ką nors naujo ir neįtikėtino. Labai dažnai sėkmingo verslo idėjos gimsta gerai pažįstamoje srityje ar kasdienėje aplinkoje, kai pastebime, kad šiai dienai mums dar ko nors trūksta arba tai, kas yra pasiūloje, ne visiškai atitinka poreikius. Kuriant verslą gerai išmanomoje, sau artimoje srityje visada yra šiek tiek lengviau pradėti.
Pasak teisines ir verslo paslaugas teikiančios kompanijos UAB123 vadovės Kristinos Bliakevičienės, pradedant verslą, būtina ištirti rinkos situaciją, įvertinti tendencijas, prognozes, ir veiklos potencialą. Galima atlikti rinkos raktinių žodžių tyrimą, kuris parodo, kiek vartotojų internete ieško Jūsų produkto ar paslaugos. Tokiu būdu matysite skaičius, pagrįstus faktais. Ne mažiau svarbu atlikti konkurentų stebėseną, išsiaiškinti rinkos poreikį. Nenustokite domėtis, skaitykite, analizuokite, kiek įmanoma daugiau ištyrinėkite dominančią sritį, ieškokite kanalų, kuriais galėsite pasiekti savo klientus. Nebijokite pasakoti žmonėms apie savo idėją, surengti apklausą – kuo daugiau nuomonių išgirsite, tuo lengviau bus sukurti gerą produktą.
Ateinant į rinką su nauju produktu, būtina išsiaiškinti, ar šis produktas turės paklausą, kokie veiksniai tai lems. Visgi dažniausiai klientai moka pinigus ne už prekę ar paslaugą, o už jos kuriamą vertę, todėl išskirtiniai privalumai, pranašumai prieš konkurentus jau savaime lemia didesnę pasisekimo tikimybę.
„Lietuvoje dažniausiai verslininkai pradeda verslą jau išvystytoje srityje ir užima savo vietą arba kopijuoja užsienyje sėkmingus verslus. Vienos iš populiariausių sričių vis dar išlieka didmeninė ir mažmeninė prekyba“, – teigia pašnekovė.
Verslo formalumai nuo A iki Z
Neatsiejama kiekvieno verslo dalis yra verslo planas. Turint verslo planą, verslininkas
racionaliai naudoja savo laiką ir išteklius. Šis darbo įrankis aprašo įmonės funkcionavimą, parodo, kaip vadovai planuoja siekti savo tikslo, kokia yra veiklos perspektyva ir strategija. Be to, sudarius verslo planą, galima paskaičiuoti, ar verslas bus pelningas, o esant poreikiui, gauti finansavimą. Tiesa, neturint pakankamai žinių ir patirties, verslo planas kartais neatitinka tikrovės, kas ateityje gali sukelti sunkumų, todėl verta pasikliauti specialistais.
Pradedant verslą, daugelio finansiniai resursai yra riboti, todėl dažnai jauni verslininkai, taupymo sumetimais, gilinasi į formalius niuansus, patys ruošia sutarčių šablonus, bando susisteminti informaciją apie įmonių mokamus mokesčius iš interneto forumų bei vienu metu atlieka daugybę kitų techninių, organizacinių ir valdymo funkcijų. Taupydami laiką ir pinigus ne iki galo viską padaro gerai, su mintimi, kad ateityje, verslui įsibėgėjus, sukurs geresnę kokybę. Tačiau ne retai tokiu būdu iš anksto užprogramuoja savo verslą nesėkmei, nes vėliau ištaisyti pradžios klaidas kainuoja kur kas brangiau, negu nuo pat pradžių viską parengti tinkamai.
„Manau, kad kiekvienas savo srities profesionalas turi dirbti savo darbą, o verslininkas susikoncentruoti į verslo augimą ir tobulinimą, todėl visada rekomenduoju pasitarti su specialistais prieš priimant svarbius sprendimus. Kad taupymas pamatiniams dalykams gali kainuoti keliskart brangiau, įsitikino ne vienas mūsų klientas, pvz., inerneto forumuose surasta nemokama šabloninė sutartis neapsaugojo šalies interesų, todėl teko patirti išlaidas priteisiant skolą“, – pasakoja UAB123 atstovė.
Prieš pradedant verslą, yra svarbu išsiaiškinti teisinius niuansus, susipažinti su informacija apie mokamus mokesčius. Verslo konsultantai gali išsamiai papasakoti, kuri įmonės teisinė forma tinkamiausia Jūsų verslui, padėti užregistruoti įmonę bei patarti daugybe kitų klausimų. Kartais tokie dalykai, kaip licencijos gavimas, gali užtrukti, todėl labai svarbu yra išsiaiškinti visus reikalavimus ir terminus.
„Jeigu verslo nėra internete, reiškia verslo nėra visai“
„Ar verta ginčytis dėl šios frazės, ištartos Billo Geitso – turtingiausio šių laikų verslininko, korporacijos „Microsoft“ įkūrėjo?“, – retoriškai klausia UAB123 vadovė K. Bliakevičienė. Turbūt kiekvienam tenka ieškoti informacijos, atsiliepimų apie įvairias prekes ar paslaugas. Ne paslaptis, kad XXI amžiuje pagrindinis įrankis, dalintis informacija, yra internetas. Jau seniai įmonės el. svetainė yra pirmo būtinumo, o ne prestižo reikalas. Nenuostabu, kad interneto marketingas plinta žymiai sparčiau už tradicinį – juk žmogus gali 24 valandas per parą surasti jam reikalingą informaciją, atsirinkti, kas jam yra aktualu iš bet kurios pasaulio vietos, kur tik yra internetas.
Vystant nuosavą verslą itin svarbu būti matomu, nes kuo daugiau žmonių sužinos apie Jūsų verslą – tuo didesnė tikimybė sulaukti sėkmės. Internete yra daugybė kanalų, kuriais galima pasiekti pačius įvairiausius žmones vos per kelias akimirkas, be didelių investicijų, o taip pat,
internetas suteikia galimybę žymiai greičiau ir paprasčiau susisiekti su tikslinėmis, išskirtinai Jūsų verslui reikiamomis žmonių grupėmis. Dar net nepradėjus vystyti nuosavo verslo, socialinių tinklų ir tinklaraščių pagalba galima supažindinti būsimą vartotoją su savo produktu, padaryti jį žinomu, o tokiu būdu verslo pradžia taps gerokai lengvesnė.
Dar visai neseniai blog'ai ir forumai buvo bendrus interesus turinčių žmonių bendravimo vieta, o dabar tai yra aktualus reklamos įrankis.
Įmonės matomumas internete turi dar vieną privalumą – galimybę gauti grįžtamąjį ryšį iš kliento: įvairiausi atsiliepimai, vertinimai, komentarai – tai puikus būdas išsiaiškinti, ko trūksta klientams, kokie jų poreikiai, pomėgiai, bei atrasti savų būdų prieiti prie to kliento, pateikti savo informaciją taip, kad ji būtų priimtina konkrečiam vartotojui, sukurti savo unikalią komunikacinę strategiją. Internetas leidžia pasiekti vartotoją, neatitraukiant jo nuo kasdienės veiklos, nes atsiranda papildomas kanalas, bendrauti su esamais ar potencialiais klientais visur ir visada, kas šiuolaikinam vartotojui tapo įprasta ir patogu.
Interneto pagalba galima išsiaiškinti, kiek veiksminga yra viena ar kita reklama, kiek žmonių ji pasiekia, kad būtų galima sukurti strategiją, kaip patogiausia prasibrauti pro didžiulius informacijos srautus ir sudominti reikiamus žmones. Pravartu stebėti konkurentus – ne tik vietinius, bet ir didesnes užsienio kompanijas labiau išsivysčiusiose šalyse, tai leidžia panaudoti ilgametę patirtį savo tikslams ir įgyti pranašumą prieš lygiaverčius konkurentus.
Žmonės yra linkę manyti, kad, norint įkurti verslą, reikia stebuklų ir milžiniškų investicijų, bet plačiau pasidomėjus tampa aišku, kad verslo steigimas nėra kažkoks stebuklas. Tai tik daugybė mažu žingsnelių, kuriuos nuosekliai susidėliojus viskas tampa aišku, paprasta ir pasiekiama. Pradėti verslą yra visai paprasta, o „pelningo verslo paslaptis yra žinoti viską, ko nežino niekas kitas“, – Aristotle Onasis.
SEO paslaugos Jūsų verslui – Bereklamosnegerai.lt