Pokyčių dvelksmas: parfumerininkams pirmūnams kojas kaišioja nykštukai

2017 m. spalio 15 d. 21:36
Lrytas.lt
Ilgus metus kvepalų gamintojų rinkoje dominuoja visiems gerai žinomi milžinai: „Estee Lauder“, „L'Oreal“ bei „Coty“. Ir niekas nebūtų įtaręs, kad tvirtos jų pozicijos ims ir susvyruos.
Daugiau nuotraukų (4)
„Visi kvepia vienodai, todėl žmonėms, perkantiems garsių prekių ženklų produkciją, darosi nuobodu. Jiems norisi visai ko kito“, – sako naujo, Londone susikūrusio, kvepalų ženklo „Gallivant“ sumanytojas Nickas Stewardas.
Jis tiki, kad auga pirkėjų apetitas kur kas individualesniem kvapams, tokiems, kokių niekas kitas neturi, rašo bbc.com. Kurti savo verslą N.Stewardas ryžosi po kelerių metų, praleistų Paryžiaus mados namų „L'Artisan Parfumeur“ kūrybos direktoriaus kėdėje.
„Norėjau imtis kažko neįprasto ir įdomaus, išvengti tuštybės naudojant tik pačias geriausias medžiagas“, – pasakoja jis.
Tarp kozirių – kitoks flakonas
Šiandien jis savo kurtais aromatais prekiauja internetu ir specializuotose parduotuvėse JAV, Italijoje, Vokietijoje ir Australijoje.
Firmos „Gallivant“ produktų linija, kuriai taikoma unisekso kategorija, vadinasi, tinka ir moterims, ir vyrams, vadinama skirtingų miestų vardais. Miestų, kurie įkvėpė parfumerininką sukurti vieną ar kitą aromatą. Čia rasite ir „Tel Avivą“, ir „Londoną“.
Kvepalai supakuoti į 30 ml flakonus – kad tiktų skraidinti lėktuvų rankiniame bagaže.
N.Stewardas tikina, kad toks sprendimas ne tik daro jų produkciją prieinamesnę didesniam ratui pirkėjų, bet ir paklausesne, nes klientai gali išsyk įsigyti kelių rūšių kvepalus.
Pirkėjai ir pardavėjai šių metų pradžioje palankiai sutiko naująjį prekės ženklą, tačiau verslininkas atvirauja: pasiekti pelną nebus paprasta. „Kalbant apie pinigų uždirbimą, tai – labai sunkus verslas“, – sako N.Stewardas.
Ieško vietos milijardinėje rinkoje
Jis ieško savo nišos kvepalų rinkoje, kurios apyvarta – 27 mlrd. JAV dolerių per metus, tačiau čia tvirtas pozicijas yra užėmę tokie prekių ženklai kaip „Estee Lauder“, „L'Oreal“ ir „Coty“.
Kas nerizikuoja...
Nepaisant aršios konkurencijos, pasaulinės kvepalų produkcijos bazės „Fragrances of the World“ įkūrėjas Michaelas Edwardsas sako, kad kai kurie vartotojai ieško nišinių gamintojų siūlomus aromatus. Tokius kaip kad „Gallivant“. Mat tai – proga pasirinkti ką nors ypatingo ir išskirtinio.
Jo nuomone, visas inovacijas šiame sektoriuje inicijuoja nedideli prekių ženklai, o stambūs žaidėjai baiminasi rizikuoti.
Pastarieji nori, kad naujas produktas pritrauktų kiek įmanoma platesnį vartotojų ratą, todėl, M.Edwardso teigimu, dažniausiai kuria neutralius kvepalus.
„Ateitis priklauso suasmenintiems aromatams. Jaunimas ieško kažko ypatingo. Sumani rinkodara, suprantama, turi didelės reikšmės, tačiau asmeninės rekomendacijos neretai būna kur kas efektyvesnės“, – kalbėjo M.Edwardsas.
Stambieji žaidėjai nuleidžia nosis
Tai, kad kai kurie stambūs šios pramonės vardai skaičiuoja nuostolius, tik patvirtina jo žodžius.
Rugpjūtį kompanija ketvirčio ataskaitoje pranešė apie nuostolius, kurie vos pateisino didesnes rinkodaros išlaidas populiarinant parfumerininkų sukurtus produktus, tarp kurių – ir „Gucci Bloom“ bei „Hugo Boss Tonic“.
Tokiais prekių ženklais kaip „Yves Saint Laurent“, „Ralph Lauren“ ir „Diesel“ prekiaujanti „L'Oreal“ taip pat paskelbė nuviliančius pardavimų rodiklius ir sumenkusį pelną.
Aplos, bet ar įkąs?
Rinkodaros tyrimų įmonės „Mintel“ analitikė Roshida Khanom mano, kad jauniems, apie savo veiklą neseniai paskelbusiems parfumerininkams ne taip paprasta išgąsdinti industrijos gigantus.
Vienas garsiausių pasaulyje kvepalų gamintojų „Chanel“ atnaujino savo asortimentą, pernai prieš Kalėdas išleidęs „No5 L'Eau“.
Ši nauja klasikinio „Chanel“ aromato versija, kuria taikytasi į kur kas jaunesnę kartą, linijos „No5“ pardavimus padidino penktadaliu. Dar daugiau: praėjusį mėnesį garsi prancūzų kompanija paleido pirmąjį per 15 metų naują aromatą „Gabrielle“, lydimą didžiulės reklaminės kampanijos.
Ne pakuotė pavilioja
O kas būtent patraukia kvepalų pirkėją? Asmeninis patyrimas išbandant kvepalus, o ne flakonas ar įpakavimas – štai kas lieka svarbiausiu faktoriumi. Teigia „Fragrances of the World“ įkūrėjas M.Edwardsas.
Aromatas turi pavilioti jau pirmąja, taip vadinama aukščiausia nata, ir įtikinti pirkėją, kad gana ilgai laikysis ant jo odos. Tačiau, pasak M.Edwardso, svarbiausia, kad kvapas priverstų pasijusti ypatingu.
Mažmenos prekybininkai viliasi, kad naujos produkcijos paleidimas į rinką leis Didžiosios Britanijos kvepalų sektoriui grąžinti nedidelį augimą po dvejų metų nuviliančių pardavimų, kaip tai pavadino R.Khanom.
Tik pigus triukas
Parfumerija, kaip ir visos kitos pardavimų sritys, kenčia nuo to, kad įprastoje parduotuvėje nusižiūrėję prekių pirkėjai jas įsigyja internetu, kur tas pats pirkinys atsieina pigiau.
Įprasta, kad gamintojai daug investuotoja į flakonus, pakuotę ir rinkodarą, taip vildamiesi prisivilioti pirkėją. Dar vienas neretas rinkodaros žingsnis – išleisti kvepalus su garsenybių vardais, tokiais kaip Britney Spears, Beyonce ar Jennifer Lopez. Tačiau panašu, kad tai pirkėją ne itin veikia. „Mintel“ atstovai teigia, kad trečdalis pirkėjų tokį sprendimą vadina pigiu triuku, nors dar visai neseniai jis turėdavo poveikį.
KvepalaiChanelDior
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.