Oro uoste didžiulė žmonių minia reikalavo aiškumo arba grąžinti pinigus už įsigytus bilietus.
Kaip rašo portalas gubdaily.ru, viena keleivė pasakojo, kad jos pažįstami Blagoveščenske negalėjo atsiimti karsto su mirusio giminaičio palaikais. Skrydis atidėtas, o kur numirėlis – niekas nežino.
„Jie sumokėjo aviakompanijai 118 tūkst. rublių (1725 Eur) už karsto pristatymą vakarykščiu reisu. Jau šiandien kūną turėjo atsiimti. Kadangi lėktuvas šiuo reisu neatskrido, jie sako: mes nežinome, kur ieškoti karsto, kur jį padėjo“.
Oro bendrovės „VIM-Avia“ atstovė – ryšių su visuomene direktorė – Jelena Fiodorova vėliau šią informaciją paneigė. „Niekas nieko neprarado“, – sakė ji žurnalistams.
Tačiau nieko konkrečiau J.Fiodorova nepasakė, nekomentavo ji ir fakto, kad savaitgalį aviakompanijos atstovai neatsiliepė nei į atidėtų skrydžių keleivių skambučius telefonu, nei į žinutes, išsiųstas elektroniniu paštu.
Pasirodo, kad šiai kompanijai keleiviai mažai berūpėjo: Rusijos tyrimų komitetas iškėlė jai baudžiamąją bylą dėl grobstymo.
„Šios aviakompanijos atsakingiems darbuotojams kilo nusikalstamas sumanymas, kuriuo siekiama pavogti pinigus iš keleivių apgaulės būdu ypač stambiu mastu“, – teigiama Tyrimų komiteto pranešime, kuris įdėtas šios žinybos interneto svetainėje.
Pasak tyrėjų, iš anksto žinodami, kad nepakanka lėšų degalams pirkti, taip pat Domodedovo oro uoste, neturėdami sutarčių su kitais degalų tiekėjais ir todėl negalėdami vykdyti įsipareigojimų – skraidinti keleivių – šios aviakompanijos atsakingi darbuotojai ir toliau pardavinėjo lėktuvų bilietus, apgaulės būdu gaudami daugiau kaip milijoną rublių (14615 Eur).
Federalinės oro transporto agentūros „Rosaviacija“ atstovas sako, kad vežėjas neturi nei apyvartinių, nei skolintų lėšų, kad galėtų toliau skraidinti keleivius. Todėl buvo visiškai nutraukti užsakomieji skrydžiai į kurortines vietas užsienyje. Dabar atitinkamos institucijos ieško būdų, kaip išspręsti kilusią problemą.
„Nagrinėjami įvairūs variantai, tarp jų – antikrizinio valdymo įvedimas ir dabartinių vadovų nušalinimas nuo ekonominės veiklos kontrolės. Šių priemonių įgyvendinimas bus baigtas artimiausioje ateityje“, – cituoja agentūra „RIA Novosti“ agentūros „Rosaviacija“ atstovo žodžius.
Oro bendrovė „VIM-Avia“ jau 2016 metais pradėjo masiškai atidėlioti skrydžius daugeliui valandų, dėl ko „Rosaviacija“ ją įspėjo. Iš pradžių vežėjas skrydžių vėlinimą siejo su padidėjusiu keleivių skaičiumi vasaros sezono metu ir mėginimu įvykdyti karinį perversmą Turkijoje.
2017 metais vėl prasidėję skrydžių užlaikymai buvo aiškinami lėktuvų remontu. Žmonės ne kartą kreipėsi su skundais į atitinkamas institucijas, buvo atlikta keletas patikrinimų. Aviakompanijos vadovybei iškelta byla ir dėl laiku neišmokėtų atlyginimų.
Pasak RBK, vien šiais metais užregistruotos 38 bylos, kuriose oro bendrovė „VIM-Avia“ figūruoja kaip atsakovas. 2016 metais tokių bylų buvo užregistruota 26.
Parengė Leonas Grybauskas