Kaip praneša Asia.nikkei.com, per metus gamykloje planuojama pagaminti 45 tūkst. tonų sūrio, daugiausia mocarelos tipo, skirto eksportuoti į Kiniją, Japoniją bei kitas rinkas. Pasak „Fonterra“ valdybos pirmininko Džono Vilsono (John Wilson), strateginėmis investicijomis į gamybą siekiama patenkinti sparčiai augantį sūrių suvartojimą pasaulyje. Rinkos tyrimų bendrovės „Nielsen“ duomenimis, per penkerius metus vien Kinijoje pieno produktų suvartojimas išaugo 30 proc. Net pusė visų šioje šalyje suvalgomų picų ruošiama, naudojant „Fonterra“ pagamintą mocarelą.
Apie „Fonterra“, kaip strateginio partnerio, investicijas paskelbta ir Lietuvoje – naujazelandiečiai už 7 mln. eurų perka 10 proc. bendrovės „Rokiškio sūris“ akcijų. Rugsėjo 22 d. kviečiamas neeilinis visuotinis akcininkų susirinkimas, kuriame numatoma patvirtinti naują akcijų emisiją ir suteikti „Fonterra“ kompanijai teisę ją įsigyti. Pasak „Rokiškio sūrio” valdybos pirmininko Daliaus Trumpos, tvirtas pozicijas pasaulinėje rinkoje turinti „Fonterra“ kompanija – pirmasis „Rokiškio sūrio“ istorijoje ne finansinis, o strateginis partneris, kuriam svarbiausi bus ilgalaikiai rezultatai ir tvari bendrovės plėtra.
Kaip teigia D. Trumpa, strateginė partnerystė su „Fonterra“ leis dar labiau modernizuoti grupės įmones, atverti naujus eksporto kanalus ir sustiprinti lyderystę Baltijos šalių pieno perdirbimo rinkoje. „Fonterra“ valdoma „Global Dairy Trade“ su Europos energetikos birža „European Energy Exchange“ yra pasirašiusi ketinimų protokolą bendrai kurti pieno produktų biržą Europoje.
Šiuo metu „Rokiškio sūrio“ grupė savo produkciją eksportuoja į 37 pasaulio šalis. Per pirmą šių metų pusmetį eksportas sudarė 66 proc. nuo grupės pardavimų. „Rokiškio sūris“ su „Fonterra“ bendradarbiauja daugiau kaip penkerius metus, diegiant Lietuvoje naujausias kokybiškų pieno produktų gamybos technologijas.
85 proc. Naujosios Zelandijos pieno gamybos ir perdirbimo rinkos užimančios „Fonterra“ apyvarta praėjusiais finansiniais metais siekė 10,5 mlrd. eurų, grynasis pelnas viršijo 511 mln. eurų. Kompanija kasmet perdirba apie 22 mln. tonų pieno, eksportuoja 95 proc. produkcijos.