„Jau daugiau nei 2 milijonus klientų apie jų gautas registruotąsias pašto siuntas esame informavę SMS žinutėmis arba elektroniniu laišku. Šis informavimo būdas keičia popierinius pranešimus, kurie paliekami namie nerasto adresato gaunamųjų laiškų dėžutėje.
Tai – pasiteisinęs sprendimas, nes gyventojams nebereikia kasdien tikrinti savo laiškų dėžutės, o gavus SMS žinutę galima iškart eiti į paštą atsiimti siuntos. Siuntos adresatai gali planuoti savo laiką, nes gyventojai pageidauja pašto siuntą atsiimti dar tą pačią dieną, kai ši atkeliavo į paštą. Keičiantis klientų poreikiams ir toliau ieškosime sprendimų, kaip tradicines pašto paslaugas padaryti dar patogesnes“, – teigė Lietuvos pašto Strategijos ir plėtros departamento vadovas Mikas Jovaišas.
Vidutiniškai per mėnesį elektroniniu būdu yra išsiunčiama per 115 tūkst. pranešimų apie gautą registruotąją siuntą, kuri atsiimtina pašte. Dažniau nei kas penktas Lietuvos pašto siunčiamas pranešimas apie gautą siuntą yra elektroninis – atsiųstas SMS žinute ar el. laišku. Didžiuosiuose šalies paštuose, kur intensyviausi siuntų srautai, SMS žinutėmis informuojami jau ir paprastųjų pašto korespondencijos siuntų, kurios dėl savo apimties netilpusios į gaunamųjų laiškų dėžutes turi būti atsiimamos pašte, gavėjai.
„Neseniai atlikta klientų apklausa parodė, kad net 94 proc. respondentų patogiausiu informavimo būdu apie gautą pašto siuntą įvardino SMS. Įvertinę šį poreikį, planuojame, kad artimiausiu metu visi adresatai, kurių papildomi kontaktiniai duomenys bus nurodyti ant siuntos pakuotės, apie pašte atsiimtiną siuntą bus informuojami pasirinktu elektroniniu būdu“, – pažymėjo M. Jovaišas.
Šalia adreso – ir adresato mobiliojo telefono numeris
Lietuvos paštas primena, kad paprastąsias pašto korespondencijos siuntas laiškininkai pristato į adresatų gaunamųjų laiškų dėžutes (didelės apimties siuntos, kurios netelpa į laiškų dėžutę, yra atsiimamos pašte). Registruotosios pašto siuntos yra įteikiamos pašto siuntos gavėjui arba jo įgaliotajam asmeniui tik pasirašytinai. Siuntos gavėjas, kurio laiškininkui nepavyko rasti ant siuntos nurodytu adresu, atskiru pranešimu kitądien informuojamas apie gautą ir pašte saugomą jam adresuotą siuntą.
„Ant voko ar siuntos pakuotės prie gavėjo adreso papildomai nurodžius adresato mobiliojo telefono numerį ir (arba) elektroninį paštą, apie gautą siuntą jos gavėjas dabar yra operatyviai informuojamas elektroniniu būdu. Gavus SMS pranešimą galima iškart eiti atsiimti siuntos“, – aiškino Lietuvos pašto atstovas. Atsiimant siuntą būtina turėti gavėjo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą.
Registruotųjų pašto siuntų gavėjų informavimas SMS žinutėmis ir (arba) elektroniniu paštu yra nemokama paslauga. Elektroniniu būdu apie gautą siuntą yra informuojami tie adresatai, kurių papildomi kontaktiniai duomenys, t. y. mobiliojo telefono numeris (pvz., 8 600 00001) ir (arba) elektroninis paštas (pvz., v.pavardenis@post.lt) yra užrašyti ant voko ar siuntos pakuotės žemiau įprastų gavėjo rekvizitų (asmenvardžio ir adreso). Jei ant pašto siuntos papildomi adresato kontaktiniai duomenys nenurodyti, į siuntos adresatų gaunamųjų laiškų dėžutes pristatomi įprasti popieriniai informaciniai pranešimai.
Lietuvos paštas atkreipia gyventojų dėmesį, kad SMS žinutėmis ar elektroniniu paštu siunčiami pranešimai tiktai apie gautą ir pašte saugomą siuntą. Išankstinio mokėjimo ar kitų veiksmų atlikti neprašoma. Susimokėti už išperkamąją siuntą, muito ar kitus mokesčius galima tik pašte, atsiimant siuntą. Kilus įtarimų, kad gauta SMS žinutė ar el. laiškas gali būti sukčių darbas, rekomenduojama situaciją išsiaiškinti paskambinus Lietuvos pašto informacijos tel. 8 700 55 400.