„Šis projektas mūsų geležinkelių infrastruktūrai ypatingai reikšmingas. Elektrifikavus šį ruožą galėsime padidinti mūsų geležinkelio transporto konkurencingumą, pritraukti daugiau klientų krovinių vežime, maršruto Vilnius–Minskas keleiviams pasiūlyti trumpesnę kelionės trukmę. Nauda galės pasidžiaugti ir šalia atnaujinto geležinkelio ruožo gyvenantys žmonės – elektriniai traukiniai važiuoja gerokai tyliau bei yra viena labiausiai gamtą tausojančių transporto priemonių“, – teigia „Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius Mantas Bartuška.
Didžiąją dalį prekinių traukinių lokomotyvų iš dyzelinės traukos pakeitus į elektrinę trauką, „Lietuvos geležinkeliai“ galės sumažinti dyzelinių degalų naudojimą apie 20 tūkst. tonų per metus, o anglies dvideginio taršą – apie 50 tūkst. t.
Elektrifikacijos projektas prasidėjo 2015 m. žiemą. Statybos darbų metu elektrifikuota apie 100 km geležinkelio kelio, įskaitant ir Kenos kelyną bei N. Vilnios seno kontaktinio tinklo atnaujinimą.
Atlikti darbai užbaigia pirmąjį, Lietuvai labai svarbaus IXb geležinkelio koridoriaus (Kena–Klaipėda) elektrifikavimo etapą. Šiuo koridoriumi vykdoma didžioji Lietuvos geležinkelių pervežimų dalis, kuri sudaro tris ketvirčius krovinių apyvartos ir du trečdalius keleivių srauto.
Ateityje numatyta elektrifikuoti dar kelis svarbius geležinkelio ruožus. Jau 2018 m. bus pradėta Vilniaus aplinkkelio Kyviškės–Valčiūnai–Vaidotai–Paneriai su išėjimu į prieš keturis dešimtmečius elektrifikuotą ruožą Vilnius–Kaunas elektrifikacija. Planuojama, kad iki 2020 metų kontaktinis elektros tinklas bus nutiestas iki Radviliškio, vėliau – iki pat Klaipėdos.