Išbandyti suslėgtomis gamtinėmis dujomis varomą autobusą kauniečiams pasiūlė Švedijos gamintoja „Scania“.
Tokiais degalais varomi autobusai Kaune – ne naujiena. Miesto savivaldybės valdoma bendrovė „Kauno autobusai“ jau naudoja 39 tokius autobusus.
„Didžiausias tokios transporto priemonės pranašumas – mažesnė aplinkos tarša“, – aiškino „Kauno autobusų“ generalinis direktorius Mindaugas Grigelis.
Tokie varikliai į aplinką išmeta net 50 procentų mažiau anglies dvideginio negu dyzeliniai.
Vienas „Scania“ autobusų pranašumų – žemesnis triukšmo lygis, be to, autobuso variklis pasižymi dideliu sukimo momentu. Kaunui siūlomi „Scania Citywide“ autobusai surenkami Lenkijoje.
„Sciania“ atstovai neslėpė, kad šio gamintojo autobusų kaina yra didesnė už rinkos kainos vidurkį.
Gamtinėmis dujomis varomi autobusai ir jų priežiūra atsieina brangiau negu dyzelinių, tačiau mažiau išlaidų prireikia degalams.
Įvertinti finansinę naudą sunku, nes degalų kainos rinkoje nuolat kinta.
Autobuso darbo efektyvumas paprastai skaičiuojamas vertinant 10 metų jo darbą.
Bendrovė „Kauno autobusai“ norėtų įsigyti 85 naujus autobusus ir tiek pat troleibusų.
„Neturime nuostatos pirkti būtinai gamtinėmis dujomis varomus autobusus“, – kalbėjo įmonės vadovas M.Grigelis.
Pasak jo, ketinama rinktis visais požiūriais ekonomiškai naudingiausią pasiūlymą.
Iš pradžių Kaunas ketina skelbti konkursą pirkti naujus troleibusus ir atsikratyti senųjų „Škoda“ troleibusų, kurių dar naudojama apie 100.
Vėliau norima atnaujinti ir autobusų parką, kurio būklė yra geresnė.
Autobusų pirkimo konkurse turėtų būti gerokai daugiau dalyvių, mat miesto savivaldybės planais jau domėjosi gamintojų atstovai iš Lenkijos, Vengrijos, Čekijos, Ukrainos.
Dauguma šių įmonių tik surinkinėja autobusus iš atskirų gamintojų tiekiamų agregatų, o vienintelis išskirtinumas iš konkurentų – kėbulo forma ir jo paruošimas. Jeigu neatsiras nenumatytų kliūčių, naujų autobusų bei troleibusų Kauno gatvėse galima tikėtis 2018-ųjų pabaigoje.