Specialus transporto laivas su doku po beveik dviejų savaičių kelionės, įveikęs apie 7500 kilometrų atstumą nuo Juodkalnijos iki Lietuvos krantų, buvo nubuksyruotas į Klaipėdos valstybinio jūrų uosto (KVJU) gilumą ir sėkmingai prišvartuotas prie VLG antrinės įmonės „Vakarų Baltijos laivų statykla“ krantinių.
Milžinišką įrenginį, skirtą didžiausių į Baltijos jūrą galinčių įplaukiančių Panamax tipo laivų remontui, nebuvo lengva plukdyti Kuršių mariomis – buvo pasitelkti labiausiai patyrę Klaipėdos jūrų uosto kapitono tarnybos specialistai ir locmanai. Sudėtinga buksyravimo operacija trūko apie 9 valandas.
„Toks dokas - mūsų įmonių grupės ilgalaikės strategijos dalis. Seniai brandinti planai įgavo realius kontūrus, kai Klaipėdos uosto direkcijos žvilgsnis nukrypo į Malkų įlanką. Džiaugiuosi, kad ne žodžiais, o darbais įgyvendinamas pietinės uosto dalies rekonstravimo projektas“, - pažymėjo Vakarų laivų gamyklos generalinis direktorius Arnoldas Šileika.
Beveik pusšimtį metų Klaipėdoje veikiančios įmonių grupės specialistų laukia nauji iššūkiai ir darbai - doką reikės paversti šiuolaikišku maksimaliai automatizuotu įrankiu. Jau aišku, kad jį įgiję klaipėdiečiai šoktelėjo į aukštesnę lygą – galės konkuruoti su garsiausiomis laivų remonto įmonėmis ne tik Vakarų Europoje, bet ir visame ir pasaulyje.
Plaukiojantis 235 metrų ilgio ir 53 metrų pločio milžinas sveria 11 000 tonų. Po sėkmingų derybų jis buvo nupirktas iš Juodkalnijoje įsikūrusios, bet jau bankrutavusios laivų remonto įmonės „Adriatic Shipyard Bijela“.
Sumanę atsiplukdyti tokį įrenginį į Klaipėdos uostą VLG specialistai susidūrė su techninėmis problemomis, kai doką reikėjo iškelti į negabaritiniams kroviniams pritaikytą didžiausią pasaulyje transporto laivą "Dokwice Vanguard"..
Be to, Juodkalnijoje dar teko įveikti nemažai biurokratinių formalumų, kol gauti įvairių valstybės institucijų leidimai didžiulį doką išvilkti į atvirą jūrą ir nuplukdyti Klaipėdos link.
A.Šileika neabejoja, kad toks dokas pritrauks naujų investicijų, skatins Jūrų uosto infrastruktūros plėtrą: „Veriasi galimybės kurti ne tik naujas darbo vietas, bet ir didesnę pridėtinę uosto klientams. Pajamų prasme šis ambicingas projektas yra svarbus ne vien tiktai laivų remonto pramonei, bet ir Klaipėdai, visai Lietuvai“.
Didžiausiam Estijos koncernui BLRT priklausančios VLG specialistai tikisi, kad jų užmojus ir pastangas veržtis į pasaulio rinką ir ten konkuruoti savo investicijomis parems KVJU direkcija.
VLG sėkme džiaugiasi ir KVJU direkcija. Pask jos vadovo Arvydo Vaiktaus, numatoma Malkų įlankoje trumpiausiais terminais sukurti naujo segmento didžiakrūvių laivų remontui ir modernizavimui tinkamą infrastruktūrą.