Vilniaus oro uostas dėl kilimo ir leidimosi tako rekonstrukcijos darbų buvo uždarytas liepos 14 dieną, o skrydžiai 35 dienoms perkelti į Kauno oro uostą. Į savas vėžes viskas grįžti turėtų rugpjūčio 18 dieną.
Viską spės laiku
„Susipažinome su projekto eiga, viskas vyksta pagal planą, rangovas užtikrino, kad darbai bus baigti ir rugpjūčio 18 dieną lėktuvai jau leisis Vilniaus oro uoste“, - apsilankęs čia konstatavo susisiekimo ministras Rokas Masiulis.
Vienu metu lėktuvų taką Vilniaus oro uoste tvarko iki 200 technikos vienetų, o asfalto klojimo greitis čia – rekordinis visoms Baltijos šalims. Tad gali būti, kad rekonstrukcijos darbai bus baigti net greičiau, nei planuojama.
Tiesa, net jei rekonstrukcija bus baigta anksčiau, į Vilnių skrydžiai iki rugpjūčio 18 dienos negrįš dėl jau parduotų bilietų skristi į Kauno oro uostą.
Tako rekonstrukciją planuojama baigti iki rugpjūčio 10 dienos, o paskui prasidės tako testavimas, vadinamieji apskraidymai.
„Keletą dienų specialia įranga bus tikrinamas takas, ar jis saugus, atitinka visus reikalavimus. Tik paskui jis bus sertifikuotas ir čia bus galimi skrydžiai“, - pasakojo Lietuvos oro uostų įmonės generalinis direktorius Gediminas Almantas.
Planuoja tolesnę plėtrą
Skrydžius perkėlus į Kauną, pasigirdo kalbų, kad šis miestas galėtų tapti nauja Lietuvos skrydžių sostine. Bet R.Masiulis neatrodo susižavėjęs šia idėja: „Norint kad kiti oro uostai taptų pagrindiniais šalies oro uostais, reikštų naujo oro uosto statybas, pagal tai, kiek visko reikia padaryti“.
Vilnius yra ir bus pagrindinis Lietuvos oro uostas, – įsitikinęs ministras. Jis teigė, kad kalbamasi dėl tolesnės būtent šio oro uosto plėtros.
Rekonstruojamas lėktuvų takas pailgintas nebus. „Aplinkinės teritorijos yra gyvenamosios ir jos neleidžia tako ilginti dėl triukšmo, kitų techninių reikalavimų. Norint taką ilginti reikėtų iškeldinti gana daug gyventojų“, - kalbėjo G.Almantas.
Tiesa, jis pabrėžė, kad ir esamas takas turi didelių galimybių jį eksploatuoti. „Pagrindiniai ribojimai plėstis yra terminalo pajėgumai. Tai kitas etapas, kurio imsimės po tako rekonstrukcijos“, - sakė jis.
Kai bus tvarkomas oro uosto terminalas, su nepatogumais klientai nesusidurs – rekonstrukcijos metu Vilniaus oro uostas dirbs įprastu tempu. „Bus daromi atskiri pataisymai, bet oro uostas tikrai nebus uždarytas“, - tikino G.Almantas.
Terminale bus plečiama aviacijos saugumo patikros zona, bus keičiama ir bagažo sistema. „Registracijos zona taip pat turi būti keičiama, kad sudaryti keleiviams daugiau erdvės. Tai yra kompleksiniai sprendimai“, - kalbėjo Lietuvos oro uostų direktorius.