Oro sąlygos aviacijoje – vienas svarbiausių elementų – esant didžiuliam vėjui lėktuvas gali nuslysti nuo tako, lyjant smarkiam lietui įsibėgėti iki tam tikro greičio gali būti neįmanoma, o dėl šalčio ant sparnų ar sistemų susidaręs ledas gali sutrikdyti lėktuvo mechanizmus. Remiantis statistika, oro sąlygos yra trečia dažniausia (13 %) aviacijos katastrofų priežastis po žmogiškos klaidos ar tyčinių veiksmų (56 %) bei gedimo (17 %).
Nors visame pasaulyje kasdien dėl blogų oro sąlygų atšaukiama šimtai skrydžių, tačiau rinkos specialistai pasakoja, kad oro linijos dažnai manipuliuoja šia jautria korta norėdamos nustumti atsakomybę už atšauktą ar vėluojantį skrydį nuo savo pečių.
„Iš tiesų, net 50 % visų vėluojančių skrydžių į atvykimo tašką neatvyksta laiku dėl oro linijų kaltės – prasto darbuotojų efektyvumo, vėlavimų, neefektyvaus kuro užpylimo planavimo ir panašių priežasčių. Nepaisant to, atšaukus ar atidėjus skrydį oro linijų darbuotojai turėdami bent menkiausią priežastį (nestiprus lietus ar sniegas) kaipmat konstatuoja tai kaip skrydžio nevykdymo priežastį siekdami išvengti keleivių skundų ir kompensacijų išmokėjimo“, – teigia tarptautinės platformos www.skycop.lt vadovas Marius Stonkus. „Į mus kreipiasi daug apgautų keleivių – tam yra specialios sistemos, kurios fiksuoja oro sąlygas ir iš jų galime spręsti ar oro linija sakė tiesą dėl oro sąlygų, ar ne. Kaip sakoma, melo kojos trumpos – o su naujomis technologijomis, jos dar labiau susitraukia.“