Vilniečiams ši istorija primena analogišką situaciją su oranžiniais dviračiais. Tačiau pradžia, matyt, visada sunki.
Dalijomosi skėčiais paslaugą teikianti Kinijos įmonė „Sharing E Umbrella“ vienuolikos miestų, tarp jų Šanchajaus ir Nankino, viešose vietose buvo palikusi 300 tūkstančių skėčių.
Klientas, sumokėjęs 19 juanių (2,44 Eur) užstatą ir savo išmaniuoju telefonu nuskaitęs kodą, skėtį gali atrakinti.
Už kiekvieną pusvalandį skėtį paėmęs žmogus moka papildomai pusę juanio (6,5 euro cento), bet turi papildyti sąskaitą, iš kurios būtų galima nurašyti pinigus.
Pakeisti kiekvieną skėtį įmonei kainuoja 60 juanių (7,7 Eur), tačiau jos tai neatbaidė – ji žada savo klientams pasiūlyti dar 30 mln. naujų skėčių.
Įmonė „Sharing E Umbrella“ įsteigta balandžio mėnesį, o pirmoji skėčių partija buvo paskirstyta po viešas vietas, paliekant juos, pavyzdžiui, ant turėklų ar tvorų prie autobusų ar geležinkelio stočių.
Firmos įkūrėjas Zhao Shupingas įtaria, kad žmonės pasiėmė skėčius į namus. Tokią nuomonę jis išsakė duodamas interviu Kinijos portalui „Pengpai“ („Laikraštis“).
Jis pridūrė, kad „Sharing E Umbrella“ planuoja gauti pelno daugiausia iš reklamos, kuri galimai bus ir ant pačių skėčių.
„Skėčiai Kinijoje paprastai yra labai pigūs“, – sakė Kinijos specialistė, „BBC World Service“ žurnalistė Kerry Allen. Ji pažymėjo, kad tie, kuriuos klientams siūlo „Sharing E Umbrella“, išsiskiria savo išvaizda.
„Jie yra gana įmantrūs, jų kokybė, galima sakyti, yra gera – tie, kuriuos galima pasiimti prie metro stočių, paprastai būna maži ir labai paprasti“, – sakė žurnalistė.
Parengė Leonas Grybauskas