Lietuvios vis labiau vilioja prekybos centrų dovanų čekiai

2017 m. liepos 11 d. 09:45
Lrytas.lt
Dovanų čekiai Lietuvoje tapo nepakeičiama prekybos centrų veiklos modelio dalimi. Per pastaruosius dešimt metų ženkliai išaugo tiek lietuvių perkamų čekių kiekiai, tiek ir jų vidutinė vertė. Tokias tendencijas atskleidžia šios rinkos lyderė UAB „Gera dovana“. Įmonės duomenimis, per dešimtmetį dovanų čekių pardavimai išaugo daugiau nei tris kartus.
Daugiau nuotraukų (1)
Dovanų čekių rinkoje lyderiaujančios „Geros dovanos“ vadovas Ernestas Vasiliauskas pastebi, kad per beveik dešimties metų laikotarpį šalies vartotojai priprato prie šios paslaugos, o jų įpročiai pastebimai pasikeitė. Dovanų čekiai tapo tikra lietuvių silpnybe.
„2007 m. ši rinka žengė tik pirmuosius savo žingsnius, o šiandien stebime rekordinį jos šuolį. Tam įtakos turėjo per pastarąjį dešimtmetį ženkliai išaugęs prekybos centrų kiekis šalyje ir susiformavę vartotojų įpročiai apsipirkinėti juose. Tad natūralu, kad dovanų čekiai tampa vis prasmingesne dovana. Rinka nuolat auga, o vartotojai čekius renkasi kaip optimaliausią dovanos idėją“, – sako jis. 
Pirmąjį šių metų pusmetį, lyginant su 2016 m. tuo pačiu laikotarpiu, „Gera dovana“ administruojamų prekybos centrų dovanų čekių pardavimai išaugo apie 9 proc. Įmonė prognozuoja, kad 2017 m. pardavimai pirmą kartą turėtų pasiekti 10 mln. eurų. 2016 m. bendrovės prekybos centrų dovanų čekių pardavimai siekė 9,17 mln. eurų (5 proc. daugiau nei 2015 m).
„Gera dovana“ administruoja prekybos centrų „Akropolis“, „Panorama“, „Europa“, „Ozas“, „Domus galerija“, „Ogmios miestas“, „Saulės miestas“ ir „VCUP“ dovanų čekių sistemas.
E. Vasiliauskas atkreipia dėmesį, kad net 46 proc. visų dovanų čekių yra parduodami verslas-verslui segmente ir ši tendencija tik ryškėja. 
„Dovanų čekiai ilgainiui tapo populiaria dovana verslo partneriams, kolegoms bei darbuotojams. Pastariesiems darbovietės juos dovanoja įvairių asmeninių ar didžiųjų švenčių proga, taip pat naudoja kaip papildomą motyvacinę priemonę“, – teigia  „Gera dovana“ vadovas.
Stabiliai auga ir vidutinė vieno čekio vertė. Bendrovė skaičiuoja, kad pirmaisiais veiklos metais ji siekdavo apie 17 eurų, o šiemet turėtų viršyti 20 eurų. 
„Pastebėjome, kad po euro įvedimo vidutinė dovanos vertė išaugo beveik ketvirtadaliu. Iš pradžių spėliojome, kad gal vartotojai tiesiog bando priprasti prie naujosios valiutos, tačiau galiausiai padarėme išvadą, jog jie tiesiog dažniau renkasi apvalesnę sumą, nes ji tinkamesnė dovanojimui ir atrodo solidžiau“, – dėsto E. Vasiliauskas.
„Geros dovanos“ vadovo teigimu, kaip tik šiuo metu stebimas rinkos suaktyvėjimas, būdingas mokslo metų pabaigai. Ši tendencija visų pirma siejama su tradicija apdovanoti mokytojus. Skaičiuojama, kad gegužė – birželis yra antrasis pagal aktyvumą metų laikotarpis. Pirmoje vietoje išlieka kalėdinis sezonas. Įmonė skaičiuoja, kad gruodžio mėnesio pardavimai sudaro apie 37 proc. visų metų pardavimų. 
Prekybos ir laisvalaikio centrą valdančios UAB „Panorama LT“ direktorės Birutės Kalanovaitės teigimu, šiandien prekybos centrų veiklą be dovanų čekių būtų sudėtinga įsivaizduoti. 
„Dovanų čekių pardavimai kasmet auga, tad akivaizdu, kad jie tapo itin svarbia paslauga pirkėjams. Todėl nuolat ieškome būdų, kaip juos padaryti dar patrauklesnius klientams. Šiuo metu „Panoramos“ dovanų čekiais galima atsiskaityti 184 parduotuvėse iš 190 – tai didelis privalumas pirkėjams, kurie žino, jog tokią dovaną gavęs žmogus tikrai ras kaip ja pradžiuginti save“, – sako B. Kalanovaitė.
„Panorama LT“ duomenimis, dovanų čekius lankytojai dažniausiai naudoja maistui, elektronikos ir namų apyvokos prekėms bei drabužiams įsigyti. B. Kalanovaitės teigimu, šios trys kategorijos populiarumo nepraranda jau beveik dešimt metų.
Prekybos centrų dovanų čekių sistemas administruojanti bendrovė „Gera dovana“ taip pat vykdo dovanų platinimo veiklą Lietuvoje, Latvijoje ir Lenkijoje. Įmonė Lietuvoje bendradarbiauja su daugiau kaip 400 paslaugų teikėjų. Iš viso „Gera dovana“ siūlo daugiau kaip 1500 skirtingų dovanų, kurias galima įsigyti ir el. parduotuvėje, ir įmonės prekybos taškuose visoje šalyje.  
čekiaidovanų čekisGera dovana
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.