„UniCredit Leasing“ sėkmė – dėmesys visiems

2017 m. gegužės 3 d. 09:28
Lrytas.lt


Daugiau nuotraukų (1)

Apie tai – pokalbis su Laimonu Belicku, „UniCredit Leasing“ Lietuvoje generaliniu direktoriumi, „UniCredit Leasing“ Baltijos šalių valdybos nariu.

– Pastaraisiais metais lizingo rinka sparčiai auga – pernai didėjo net 40 proc. Kas turi daugiausia įtakos tokiam skvarbos tempui ir ar pikas jau pasiektas?

– Įmonių investicijos auga, o gyventojų požiūris į lizingą išlieka nuosaikus. Ir tai yra gerai: pagaliau investuojama į ekonominę vertę kuriančią įrangą, o gyventojų įsiskolinimas nėra didelis, skolinamasi atsakingai.

Didžioji dalis materialiųjų investicijų, generuojančių tiesioginę grąžą Lietuvos ekonomikai, kuriamos iš finansavimo lizingo būdu. Tačiau kalbėti apie piką dar anksti – plėtrai galimybių apstu, esame pasiekę tik 2005–2006 metų lygį. Tvari lizingo rinka kasmet turi papildomai apie 300–400 mln. eurų nepanaudoto potencialo.

– Kaip auganti rinka atsiliepė „UniCredit Leasing“ rezultatams? Kur matote daugiausia galimybių?

– Praėjusius metus užbaigėme plėtros rekordu: rinka augo 40 proc., „UniCredit Leasing“ – 60 proc. Konkurencija rinkoje milžiniška, pranašumą siekiama įgyti mažiausia paslaugų kaina.

Įvertinę, kad tai nulemia ribotas galimybes klientams skirti pakankamai dėmesio, pasirinkome kitokią strategiją: investuojame į paslaugų, konsultacijų kokybę, daug dėmesio skiriame klientų ir partnerių – turto pardavėjų – poreikiams.

Svarbios ir sąnaudos, bet dar svarbesnis vertės kūrimas, atsakingos ir ryžtingos investicijos. Būtent tai yra verslo variklis. Tai sakome tiek klientams, tiek ir savo darbuotojams: orientuojamės į augimą, o ne „pieštukų taupymą“. „UniCredit Leasing“ augimas tęsiasi, tad einame teisingu keliu.

Šįmet regime daug galimybių smulkiojo ir vidutinio verslo segmente – čia dar nėra pasiektas optimalus reinvestavimo lygmuo, o „UniCredit Leasing“ tikrai turi ką pasiūlyti. Kita vertus, dabar kone 90 proc. lizingo klientų yra įmonės ir tik 10 proc. – privatūs asmenys. Prognozuojama, kad privačių asmenų rinkos dalis laipsniškai augs, ypač plėtojantis „FinTech“ sprendimams, kurie finansines paslaugas darys greitesnes, pigesnes ir saugesnes. 

Todėl ketiname aktyviai žengti į privačių asmenų segmentą. Finansuojame ne tik naują, bet ir naudotą turtą.

– Kalbate, kad lizingo paslaugos keisis, tad kaip jos atrodys ateityje?

– Jau dabar vyksta esminiai pokyčiai – lizingas yra tapęs daugiau nei finansavimo instrumentu. Tai pažangiausias naudojimosi turtu įrankis. Klientui ateityje mokėti teks tik už realų turto naudojimą. Jeigu turtas laikinai nereikalingas, lizingo bendrovės pasiūlys galimybes jį įdarbinti.

Anksčiau klientai kreipdavosi dėl finansavimo pasirinktam pirkiniui. Dabar vis dažniau ateina nebe su pirkiniu, o klausdami, ką pasirinkti. Tai reiškia, kad lizingo bendrovių ekspertai turi iš esmės suvokti verslo investavimo principus, išmanyti konkrečių sektorių specifiką, galiausiai net pasiūlyti konkrečius pirkinius ir įvertinti alternatyvas.

Kalbant apie artimiausią ateitį, labai pasikeis tai, kaip bus teikiamos lizingo paslaugos, didės jų prieinamumas. Turiu galvoje ne jų kainą, o technologijas, kurios suteiks galimybę būti arčiau klientų. Inovacijos keis lizingo koncepciją iš esmės – bus integruotos į kasdienę aplinką, atsakys klientams į klausimus čia ir dabar.

„UniCredit Leasing“ jau dabar kuria technologinius įrankius, suteikiančius galimybę klientui pačiam rinktis pirkinius, sužinoti ekspertų nuomonę apie pasirinkimą, savo finansines galimybes. Pavyzdžiui, patinkantį automobilį tereikės nufotografuoti ir netrukus lizingo bendrovė automatiškai atsakys, kiek jis kainuotų, pateiks keletą ekspertų nuomonių, galimas alternatyvas ir, aišku, automatiškai suteiks finansavimo sprendimą. Ateitis jau čia pat.

– Kokių iššūkių šie pokyčiai kelia lizingo rinkos dalyvėms?

– Pirmiausia bendrovės turi investuoti į darbuotojus, po to – į technologijas. Kodėl? Darbuotojų kūrybiškumas yra viena didžiausių šiuolaikinių įmonių vertybių. Technologijas galima nukopijuoti, o gebėti nuolat generuoti idėjas – kur kas sudėtingiau. Visuomet tikėjome, kad inovacijos ir individualumas yra ypač svarbu. Skyrėme daug dėmesio, kad įmonėje vyrautų tai skatinanti kultūra.

Kurti kuo geresnes klientų patirtis suteikia galimybę ir „UniCredit Leasing“ specializacija – esame vienintelė specializuota lizingo bendrovė Lietuvoje. 

Tai leidžia būti kryptingiems, ekspertiškiems, lankstiems, klientams skirti individualų dėmesį. 

Dirbame, kad esami ir būsimi „UniCredit Leasing“ klientai jaustųsi ypatingi.
lizingasInvesticijosUnicredit
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.