Atleido vairuotojus
Kėdainių rajono savivaldybei nusprendus nepratęsti sutarties su privačiais vežėjais, visa keleivių pervežimo našta teko pačios savivaldybės kontroliuojamai įmonei „Kėdbusas“. Dviem žmones vežiojusioms bendrovėms atėjo sunkūs laikai – viena jų laikosi iš kelių reisų bei užsakomųjų kelionių, o kitai, deja, dar sunkiau. Abi įmonės buvo priverstos atleisti dalį vairuotojų, o vienoje jų liko tik direktorius, kuris, esant reikalui, pats ir vairuoja mikroautobusą.
Neteko stabilių pajamų
„Man sunku kalbėti. Valdžia teigia, kad remia smulkųjį verslą. Sako, kad jūs tik dirbkit, tačiau elgiasi priešingai. Tai reiškia, kad jų gražios tik kalbos, o realybė, deja, kitokia. Sutarties nepratęsė, buvau priverstas atleisti kelis darbuotojus. Nebėra pastovumo. Gyvename iš kelių nuolatinių reisų bei kelionių po Lietuvą ar į užsienį. Bet tai nėra pastovu, juk būna, kad mūsų niekas neužsako. Tai ką man tuomet daryti? Ką tam vairuotojui pasakyti? O ten juk buvo pastovumas, žinodavome, kad kasdien išvažiuosime į gatves, kad ten laukia nuolatiniai mūsų keleiviai“, – apie šių dienų realybę pasakojo pervežimo paslaugas teikiančios įmonės vadovas Romas Skorupskas.
Ilgisi prarastos rinkos
R. Skorupsko įmonei išgyventi padėjo per daugelį metų užsitarnauta gera reputacija, užmegzti ryšiai.
„Įdirbis, įdirbis ir dar kartą įdirbis man padėjo išlikti. Juk paslaugas teikiame du dešimtmečius, mumis pasitiki klientai. Per tiek metų mes užsitarnavome gerą vardą, atsirado ryšių. Užsakovai žino mus, kaip gerą vardą turinčią įmonę ir vis dar užsako paslaugas. Manau, tai ir padėjo mums išgyventi – geras vardas, užsitarnauta žmonių pagarba ir pasitikėjimas mūsų įmone.
Pamenu laikus, kai keleiviai būdavo mūsų draugai. Jie pažinojo vairuotojus, o „mikriukai“ atvažiuodavo minutės tikslumu. Jei jau vėluodavo porą minučių – patys keleiviai pabardavo vairuotoją. Buvome labai punktualūs. Gaila savo keleivių, kurie buvo ir mūsų draugai, ir duondaviai“, – svarstė R. Skorupskas.
Įmonėje – tik vienas darbuotojas
Keleivius mūsų mieste vežiojo dvi privačios R. Skorupsko ir Valdimaro Šeškevičiaus įmonės.
Pastarajai sekasi dar sunkiau. Su pačiu V. Šeškevičiumi susisiekti nepavyko, tačiau „Sodros“ duomenimis, jo įmonėje dirba vos vienas žmogus. „Rinkos aikštės“ žiniomis, ir šiam verslininkui teko atleisti vairuotojus.
„Mūsų mikroautobusai nebevažinėja rajono savivaldybės sprendimu. Tą pasakė ir pats meras susitikime su mumis. Gaila mūsų keleivių, kurie buvo pripratę važiuoti su mumis, juk dirbame daugiau nei du dešimtmečius“, – dar praėjusiais metais sakė V. Šeškevičius, vienos Kėdainiuose dar veikiančių privačių vežėjų įmonės vadovas.
Teko koreguoti grafikus
Savivaldybei priklausanti įmonė „Kėdbusas“ turi aptarnauti 7-ojo ir 4-ojo autobuso maršrutus, kuriais kasdien kursuodavo po du mikroautobusus. Taip pat priemiestinį maršrutą Nr. 64 (Autobusų stotis–Daumantų kolektyviniai sodai). Įmonės autobusai buvo įpareigoti važiuoti tokiu pat grafiku, kaip kadaise važiuodavo privatininkai. Tad buvo stengiamasi, kad keleiviai nepatirtų jokių nepatogumų.
Tiesa, jų nebuvo išvengta. Žmonės pradėjo piktintis, kad tuo pačiu metu ligoninės stotelėje kartais „susitikdavo“ net trys to paties maršruto autobusai. Tuomet „Kėdbuso“ vadovybė pakeitė važiavimo laiką ir šiuo metu autobusai į ligoninę važiuoja maždaug kas 15 minučių. Taip pat išaugo ir bendrovės pajamos.
Pajamos išaugo
„Kėdbuso“ valdybos pirmininkas Julius Lukoševičius pabrėžė, kad perėmus maršrutus padidėjo ir bendrovės pajamos. Tikimasi, kad jos dar augs.
„Be abejo, kad pajamos išaugo, juk „privatininkai“ važiuodavo pelningiausiais maršrutais. Dabar tais maršrutais važiuoja savivaldybės įmonės autobusai. Suskaičiavome, kad „Kėdbuso“ pelnas, perėmus privačių mikroautobusų maršrutus padidėjo apie 2000 eurų per mėnesį. Tačiau, čia reikia dar paanalizuoti, mat mes vežame su lengvatomis, be to „Kėdbusas“ teikia ne tik keleivių vežimo maršrutiniais autobusais paslaugas. Tačiau tikrai galime teikti, kad pajamų augimą lėmė „privatininkų“ maršrutų perėmimas“, – paaiškino „Kėdbuso“ valdybos pirmininkas Julius Lukoševičius.
Priekaištų valdyba nesulaukė
Nors gyventojai pradžioje reiškė nepasitenkinimą dėl neracionalaus grafikų planavimo, privačių maršrutų perėmimas, pasak savivaldybės kontroliuojamos bendrovės vadovybės, vyko gana sklandžiai.
„Nei „Kėdbuso“ valdyba, nei rajono savivaldybės administracija nesulaukė priekaištų iš gyventojų, tad manome, jog maršrutų perėmimas įvykdytas gana sklandžiai. Maršrutų kiekis nesumažėjo, o šiuo metu jie yra racionalizuojami, peržiūrimi, kad gyventojams būtų dar patogiau, kad autobusai nedubliuotų vienas kito ir pan.“, – tikino J. Lukoševičius.
Daugiau skaitykite rinkosaikste.lt