Iš Šverino (Vokietija) autobusų parko nupirkti dešimt autobusų netapo didžiule našta „Busturui“ – už juos sumokėta 274 tūkstančiai eurų.
„Atsisakėme įmonės „Dorsimus“ paslaugų ir keleivius tikriname savo jėgomis. Efektas – 100 tūkstančių eurų arba 4 tokie „Mercedes-Benz Citaro“ autobusai per metus“, – sakė naujasis „Busturo“ vadovas Vaidas Seirackas.
Šimtą keleivių galintys vežti 7 autobusai yra standartinio ilgio – už juos mokėta po 25 tūkstančius eurų. Trys pailginti autobusai, į kuriuos telpa po 150 keleivių, kainavo brangiau – po 33 tūkstančius eurų.
Jis pažymėjo, kad žemagrindžiai autobusai bus ne tik patogesni keleiviams dėl šiuolaikiškų šildymo ir vėsinimo sistemų, bet ir daug ekonomiškesni: „Apskaičiavome, kad 100 kilometrų prireiks iki 10 litrų mažiau dyzelino. Vadinasi, mieste turėtų mažėti tarša.“
Ukrainos vėliavos spalvomis nudažyti „Mercedes-Benz“ autobusai pakeis įmonės turėtas senienas, kurių nebeapsimoka remontuoti.
Naujai nupirkti autobusai turėtų miestiečius vežioti dar bent dešimtmetį.
„Busturas“ turi per 150 autobusų, bet didžioji jų dalis – senesni nei 15 metų. Per artimiausius kelerius metus įmonės vadovas tikisi dar labiau atnaujinti turimą parką: „Planuojame gauti ES paramą ir įsigyti 12 visiškai naujų autobusų.“
Prieš kelerius metus „Busturas“ tokių pat autobusų „Mercedes-Benz Citaro“ įsigijo iš Jelgavos.
Už devynis autobusus tuomet buvo sumokėta milžiniška suma – 450 tūkst. eurų, nors rinkos kaina buvo geru trečdaliu mažesnė.
Kad autobusai bus perkami būtent iš latvių, buvo žinoma iš anksto, – ši žinia internete pasklido 39 dienos iki oficialaus konkurso paskelbimo.
Konkurso rengėjai buvo nurodę ne tik norimų autobusų pagaminimo metus, ridą ir variklio galią.
„Busturui“ tiko tik tie autobusai, kuriuose tamsintas vairuotojo pusės langas, o padangų matmenys – 275/70R/22,5.
Tad nenuostabu, kad konkurse ir dalyvavo vienintelis tiekėjas – metus šiuos autobusus nesėkmingai pardavinėjęs Jelgavos autobusų parkas.
Skaičiai ir faktai
Turintiems elektroninį bilietą keleiviams Šiauliuose reikia mokėti 0,49 euro. Vilniuje tokia pat kelionė kainuoja 0,64, Kaune – 0,58, Klaipėdoje – 0,5 euro.
Kaimyninėse šalyse tenka mokėti dar daugiau: Jelgavoje vienos kelionės kaina yra 0,85, o Tartu – 0,83 euro.
Pernai „Busturas“ patyrė 22 tūkstančius eurų nuostolių. Nepelningi buvo priemiesčio maršrutai ir išsinuomotose patalpose įkurdintos autobusų stoties veikla.